koni rood raid of bilstein b6 tbv 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
bcmeijer

Re: koni rood raid of bilstein b6 tbv 110

Berichtdoor bcmeijer » 09 Sep 2016, 07:14

Ik heb al 4 jaar Koni heavy tracks onder mijn defender zitten en ik ben er erg tevreden over.
Op de weg: Betere demper dan orgineel (wat ik mij nog kan herinneren van 4 jaar geleden) sneller uitgeschommeld en daardoor een betere handling.
Offroad: 20k Km met meer dan 50% wasbord. Dagen waarbij wij urenlang gravel reden met veel wasbord werden de dempers maar handwarm en hielden ze het prima vol. De snelheid lag gewoonlijk tussen de 80 en 100. En dat met een auto die genoeg woog (110 met max 160 ltr diesel, daktent en bagage voor 10 weken trip)
Geen structurele ervaringen met andere dempers. Maar ook geen reden om verder te kijken.

Guido

Berichtdoor Guido » 24 Sep 2019, 23:17

Inmiddels zijn we 3 jaar verder naar het laatste bericht. Ik ga komend jaar de Zijde route rijden, en ban aan het kijken naar goede schokdempers.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe. Zitten de Koni schokdempers nog steeds onder jullie auto's?
A_Erven, heb je een maatwerk oplossing gevonden voor woestijntracks?
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

diane01

Berichtdoor diane01 » 26 Sep 2019, 20:12

A_Erven schreef:Ik heb rondom de Koni Raid dempers. Zijn degelijk en kunnen stootje hebben wat ik nodig had tijdens mijn trip. Heb ze gemonteerd voor mijn reis met de Defender naar Singapore. Echter in de Gobi woestijn op diverse woestijntracks was ik niet helemaal enthousiast over de demping. Vond ze te veel klapperen en te weinig contact met de rijweg. Bleven wel heel. Zou de volgende keer toch inderdaad kijken voor maatwerk oplossing.
Rij er in Nederland vaak mee op asfalt en heb geen problemen, ook al zijn ze daar niet specifiek voor genaakt....

Denk dat je ze dan een stand zwaarder had moeten instellen...

Klapperen van koni “raids”.... :roll:

Terug naar “Techniek”