Land Rover series 2diesel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
dapper517

Land Rover series 2diesel

Berichtdoor dapper517 » 20 Okt 2016, 17:22

Wat mag een hele nette series 2 met de koplampen aan de binnenkant kosten? Is technisch zo goed als nieuw met diesel motor en tweedeurs... De verkoper vraagt 10000 lijkt mij wat optimisch, maar goed wat is wel een reële prijs?

Crazy-G

Re: Land Rover series 2diesel

Berichtdoor Crazy-G » 20 Okt 2016, 17:50

Met matching nummers (Chassis, Motorblok, Versnellingsbak en beide Assen, plaatje op de carrosserie) niet zo gek hoor, ga maar eens een kloppende opknapper kopen, doen al gauw € 5000 en dan ben je met opknappen al snel voor het geheel veel meer dan € 10.000 kwijt is mijn ervaring.

Maar nogmaals, dan moet'e wel helemaal kloppen qua nummers, dus even bij de RDW langs.

Maar da's mijn mening.

G-J.

dapper517

Berichtdoor dapper517 » 20 Okt 2016, 17:53

nee dat klopt allemaal niet, is een oude brandweer benzine omgebouwd naar diesel

staat zelfs als 88 op kenteken maar is een 109, ziet er wel redelijk uit lak wat vaal

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 20 Okt 2016, 17:55

Euh, mijn mening? Voorbij lopen . . . . . . . of voor de koop naar de RDW om te kijken of hij daar klopt, kan zomaar van wel hoor, maar ik ben bang van niet.

G-J.

dapper517

Berichtdoor dapper517 » 20 Okt 2016, 21:38

Ja dan misschien even verder kijken

En hoe zit dat met een diesel uit 81 die op bedrijfsauto staat, kan ik die als particulier zonrijden of moet deze dan omgekeerd worde ?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 20 Okt 2016, 23:22

Je mag als particulier met een bedrijfsauto (grijs kenteken) rijden. Je betaald als particulier wel motorrijtuigen belasting alsof het een geel kenteken auto is. Alleen de provinciale opcenten (die je bij een auto met geel kenteken betaald) worden niet in rekening gebracht bij een auto met grijs kenteken.
Je mag alleen mensen voorin vervoeren (afhankelijk van het aantal zitplaatsen). Dus niet in de laadruimte.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

piet_g

Berichtdoor piet_g » 21 Okt 2016, 08:02

idd. dat mag gewoon. nu weet ik alleen niet of je dan ook een schot achter de bestuurder moet hebben zodat het een gesloten laadruimte is. wel weet ik dat je maar een raam in de zijkant van je bak mag hebben aan de bijrijders kant.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Okt 2016, 12:23

piet_g schreef:nu weet ik alleen niet of je dan ook een schot achter de bestuurder moet hebben zodat het een gesloten laadruimte is.

Dat is afhankelijk van de inrichting, maar als de auto een grijs kenteken heeft (en dus een bedrijfswagen is) hoort de inrichting conform de eisen te zijn die voor die auto gelden (anders was er geen kentekenbewijs voor afgegeven).

Al is het natuurlijk mogelijk dat een of andere 'hobby-Bob' achteraf wel wat gewijzigd heeft.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Okt 2016, 12:37

Erik Peters schreef:
piet_g schreef:nu weet ik alleen niet of je dan ook een schot achter de bestuurder moet hebben zodat het een gesloten laadruimte is.

Dat is afhankelijk van de inrichting, maar als de auto een grijs kenteken heeft (en dus een bedrijfswagen is) hoort de inrichting conform de eisen te zijn die voor die auto gelden (anders was er geen kentekenbewijs voor afgegeven).

Al is het natuurlijk mogelijk dat een of andere 'hobby-Bob' achteraf wel wat gewijzigd heeft.

Kijk even hier:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting

en hier:
http://lrch.nl/kennisbank/inrichtingseisen-bestelautos

Voldoet de auto aan een paar "extra" eisen dan volstaat het 30cm schot.
Let op, een 88 of 90 kan alleen met kunst en vliegwerk aan de minimaal vereiste laadlengte voldoen.

Groeten MarcS

dapper517

Berichtdoor dapper517 » 21 Okt 2016, 17:41

Het gaat trouwens om deze auto, op hoeveel schatten jullie deze in?
Bijlagen
Screenshot_20161021-174001.png

Terug naar “Techniek”