Series 3 start niet meer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Joep Weijers

Re: Series 3 start niet meer

Berichtdoor Joep Weijers » 24 Okt 2016, 21:30

VeeTee schreef:Kleine correctie (kan 't niet laten...): laadvoltage kan dan rond de 27-28 volt zijn.

OK, I'll get my coat... Oftewel, U kunt gaan, uw jas ligt reeds op straat! :lol:

Helemaal gelijk! Wel nog kleinere correctie: de laadspanning, voltage is een anglicisme. :lol: :lol: :lol:

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 24 Okt 2016, 21:42

Joep Weijers schreef:
VeeTee schreef:Kleine correctie (kan 't niet laten...): laadvoltage kan dan rond de 27-28 volt zijn.

OK, I'll get my coat... Oftewel, U kunt gaan, uw jas ligt reeds op straat! :lol:

Helemaal gelijk! Wel nog kleinere correctie: de laadspanning, voltage is een anglicisme. :lol: :lol: :lol:

Je hebt etymologisch een punt(je) - maar, de 'van Dale' rekent 't goed... ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 24 Okt 2016, 22:35

allemaal leuk met die correctie's......maar dat verrekte ding start nog steeds niet volgens mij ;) :mrgreen:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2016, 00:07

trix G4 schreef:allemaal leuk met die correctie's......maar dat verrekte ding start nog steeds niet volgens mij ;) :mrgreen:

Robin is een uur na zijn noodsignaal, pardon berichtje, waarschijnlijk op zoek gegaan naar de startslinger ... en hij zoekt nog steeds ...

Groeten MarcS

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Okt 2016, 10:13

nadeel is dat een benzine met een lege accu en een kapotte dynamo ook niet met een start slinger blijft lopen.. een diesel (zonder elektrische brandstof klep) werkt dat wel bij :)

maar idd, er waren 24V benzine laro's in het (Engelse) leger.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

DAppeldorn

Berichtdoor DAppeldorn » 25 Okt 2016, 10:44

paddock....................................startslinger :mrgreen:

kan 24 volt zijn, maar dan veranderd er nog niets. zit er een mega grote dynamo op aan de kant van de weggelaten "olievulpijp" ? :mrgreen:
dat is 24 volt bij een series..................
Is het wel 24 volt of heeft de man gewoon 2 accu's gekocht.

24 Volt hoeft niet FFR zijn, kan ook 24 volt GS zijn. + (full military spec, FFR, FFW of GS)
Is het een 88 of 109
want in 1971 is de kans klein dat het een rover 10 FFR is :shock:

De leightweight scheen al op toneel in 1966- 1967 (s2a rover 1) en series 3 1971-72.
Het staat wel in het boek "british military landrovers"
Goed boek, en een van de auteurs geoff heeft voor mij toen mijn missende militaire geschiedenis uitgezocht.
Zonder de militaire alu gegevensplaat was dit bijna onbegonnen werk :lol: , maar toch gelukt.

Terug komend op het lampje :mrgreen:
het charge lampje moet dan nog steeds branden op contact.
Ik ken veel personen die uren lang naar de dynamo kijken, en er dan achter komen dat gewoon het lampje stuk is :lol: :lol:
zonder lampje geen laadstroom.

en ja,................. 2x 6volt kan, werd ooit gebruikt door landrover dus wie weet. :mrgreen:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2016, 10:51

piet_g schreef:nadeel is dat een benzine met een lege accu en een kapotte dynamo ook niet met een start slinger blijft lopen.. een diesel (zonder elektrische brandstof klep) werkt dat wel bij :)

maar idd, er waren 24V benzine laro's in het (Engelse) leger.

Misschien is Robin inmiddels na langdurig vruchteloos slingeren nu bij de fysio- (of een andere) therapeut.
    Laatst (hier) actief: 23 Okt 2016, 15:05
Ik weet dat er 24V benzine LandRovers zijn, twee 12V accu's in serie is vooralsnog het meest waarschijnlijk.
Ongelijk leegtrekken kan dan ook goed het gevolg zijn van (vrijwel) geen dynamo-werking en twee accu's die nieuw niet geheel gelijk geladen zijn.
Bij een accu in serie opstelling doe je er goed aan de accu's vooraf helemaal vol "door te laden" opdat ze zo goed mogelijk gelijk zijn.
Niet goed opgeladen nieuwe accu's passen ook bij het "plaatje" waarin na een paar keer starten de accu's het niet meer trekken (eventueel is dan ook nog eens de startmotor "moe" en trekt die juist relatief veel stroom bij weinig arbeid).

Groeten MarcS

Robin Kalshoven

Berichtdoor Robin Kalshoven » 25 Okt 2016, 12:12

Bedankt allemaal,

Ik laat de spanning van de dynamo uitlezen en dan weet ik meer. De reden dat ik 2 nieuwe accu's heb gekocht (varta blue d24) is omdat de ene nagenoeg op was en de andere nog voor 60% fungeerde. Het groene en oranje lampje branden op het dashboard bij contact aan.

Jullie horen van mij.

Vriendelijke groet,

Robin

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 25 Okt 2016, 13:18

piet_g schreef:maar idd, er waren 24V benzine laro's in het (Engelse) leger.

Correctie, niet alleen het Engelse leger want ik heb een originele Lightweight 24V Benzine uitvoering uit het Nederlandse leger, geheel compleet met certificaat van de Heritage . . . . . . waar en waarvoor dat gereden zou moeten hebben (is overigens geen FFR geweest) is mij ook duister maar blijkbaar hebben ze bestaan.

G-J.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 25 Okt 2016, 18:02

Robin Kalshoven schreef:Bedankt allemaal,

Ik laat de spanning van de dynamo uitlezen en dan weet ik meer. De reden dat ik 2 nieuwe accu's heb gekocht (varta blue d24) is omdat de ene nagenoeg op was en de andere nog voor 60% fungeerde. Het groene en oranje lampje branden op het dashboard bij contact aan.

Jullie horen van mij.

Vriendelijke groet,

Robin

Jammer dat we nog steeds niet weten of het een 12V danwel 24V uitvoering betreft...
Als het 24V is en ze in serie staan, en er één slecht is (om wat voor een oorzaak dan ook ) dan zal de ander meestal snel volgen...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Techniek”