Series 3 start niet meer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Series 3 start niet meer

Berichtdoor Erik Peters » 25 Okt 2016, 18:19

VeeTee schreef:
Robin Kalshoven schreef:....dat ik 2 nieuwe accu's heb gekocht (varta blue d24)

Jammer dat we nog steeds niet weten of het een 12V danwel 24V uitvoering betreft...

Jawel, 24 Volt, want zo'n Varta Blue D24 accu is 12 V.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 25 Okt 2016, 18:26

Erik Peters schreef:
VeeTee schreef:
Robin Kalshoven schreef:....dat ik 2 nieuwe accu's heb gekocht (varta blue d24)

Jammer dat we nog steeds niet weten of het een 12V danwel 24V uitvoering betreft...

Jawel, 24 Volt, want zo'n Varta Blue D24 accu is 12 V.

Groet,

Erik.

Klopt, 2 van die in serie is 24V. Maar je kan ze ook parallel hebben... :shock: :roll:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2016, 19:01

Misschien ook jammer dat de "diepte investering" in een Multimeter is overgeslagen.
Zo'n jaar geleden bij de Aldi bijvoorbeeld, en dan onlangs een acculader ...

Met de cijfers van de boordspanning zouden we nu heel veel meer weten.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 25 Okt 2016, 20:11

Landmarcs schreef:de Aldi

En je blijft vol houden geen aandelen te hebben!? :D

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2016, 21:27

Ron63 schreef:

Nee, geen aandelen, de Lidl is voor mij net iets verder dus kom ik er minder. Niet lang geleden had de Lidl in Frankrijk ook een leuke multimeter.   Nu is Frankrijk voor de meesten nog verder weg, en voor mij gold: ik heb al een multimeter, zelfs meer dan één.
Misschien heeft de ACtion ook een multimeter in het assortiment -- ik vertrouw de ACtion evenwel meer voor de nog basalere spulletjes.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Okt 2016, 21:57

Landmarcs schreef:
Ron63 schreef:

Nee, geen aandelen, de Lidl is voor mij net iets verder dus kom ik er minder. Niet lang geleden had de Lidl in Frankrijk ook een leuke multimeter.   Nu is Frankrijk voor de meesten nog verder weg, en voor mij gold: ik heb al een multimeter, zelfs meer dan één.
Misschien heeft de ACtion ook een multimeter in het assortiment -- ik vertrouw de ACtion evenwel meer voor de nog basalere spulletjes.

Groeten MarcS

Duurzaamheid staat niet echt in jouw boekje of wel? Als het maar goedkoop is maakt het niet uit waar het vandaan komt of hoe het geproduceerd wordt.

Welkom in de wegwerp wereld.
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2016, 22:36

Edward schreef:
Landmarcs schreef:
Ron63 schreef:En je blijft vol houden geen aandelen te hebben!? :D

Duurzaamheid staat niet echt in jouw boekje of wel? Als het maar goedkoop is maakt het niet uit waar het vandaan komt of hoe het geproduceerd wordt.

Welkom in de wegwerp wereld.

Edward, je moest eens weten hoeveel is niet weggooi, en hoeveel ik repareer of anderszins hergebruik.
D'r is overigens 0,0% verschil tussen een Aldi multimeter en die van een "betrouwbare" leverancier als het gaat om duurzaamheid of mensvriendelijke productie. De werkelijke productiekosten zie je niet terug in de prijs, die zijn verwaarloosbaar, mens-vriendelijk of inhumaan.

O ja, ik koop geen spijkerbroek van € 12,-- ... daarvan weet iedereen dat het niet uit kan en dat je zowel op kwaliteit als op productiemethoden onder de maat zit, maar het verschil tussen een spijkerbroek van € 40,-- en € 140,-- is ... € 100,-- meer niet.

Verder ... ben ik vaak wel zuinig als het makkelijk kan, dat geeft mij kleine pleziertjes.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2016, 13:39

Landmarcs schreef:
Ron63 schreef:

Groeten MarcS

Nog iets verder als de Aldi, de ACtion of de Lidl: de JULA.

Bij de Jula hebben ze voor 199 SEK een acculader wellicht nog iets mooier als die die de Aldi in de aanbieding had.

http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-608201/

beknopte gebruiksaanwijzing ook in het engels:
http://www.jula.se/globalassets/catalog ... -pl-en.pdf

Dus wie connecties heeft in Zweden, of wie even wil omfietsen .... grijp je kans.

Groeten MarcS

PS   Inmiddels heb ik de Aldi/Medion lader iets meer kunnen testen, en hij doet het goed, misschien wel beter als ik durfde hopen.
Het enige wat er echt niet aan deugt is de handleiding, die is te cryptisch wat betreft de werking. Ook de bijpassende handleidingen in andere talen (die ik als download vond) blijken cryptisch - ik hoopte dat de Duitse handleiding de duidelijker oorspronkelijke test zou geven, maar nee - dus het ligt misschien aan de vertaling vanuit het chinees ??

PS2 Robin is hetzij op de 26ste oktober alsnog gestart dan wel geheel stilgevallen .... sindsdien is ie niet meer op die forum teruggeweest.
Jammer dat we de afloop nu niet weten.

Terug naar “Techniek”