schuiflade
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 Jul 2011, 14:46
schuiflade
wie heeft er ervaring met een schuiflade onder de achterbank van een defender 130; over de hele breedte.
Re: schuiflade
Ik. Heb er meerdere gemaakt. Voor zowel de oude als de nieuwe achterbank.
Enige puntje van aandacht is dat als je iets aan je lade wilt hebben je de driehoek onder de deur aan je lade moet maken of een scharnier moet geven. Anders wordt het een heul smal laatje. De cabine in laten schuiven kan uiteraard ook. Wel een goede sluiting erop anders rem je hem zo de voeten van de passagiers in.
Maar verder is het simpel zat. De blikken doos die er standaard zit stelt niks voor dus het wordt al snel sterker en beter dan origineel. Ik las gewoon een frame van koker waar de scharnieren van de achterbank op bouten en die monteer ik op de vloer in de standaard gaten. Het driehoekje zit gewoon met wat boutjes vast en is zo weg te pakken.
Enige puntje van aandacht is dat als je iets aan je lade wilt hebben je de driehoek onder de deur aan je lade moet maken of een scharnier moet geven. Anders wordt het een heul smal laatje. De cabine in laten schuiven kan uiteraard ook. Wel een goede sluiting erop anders rem je hem zo de voeten van de passagiers in.
Maar verder is het simpel zat. De blikken doos die er standaard zit stelt niks voor dus het wordt al snel sterker en beter dan origineel. Ik las gewoon een frame van koker waar de scharnieren van de achterbank op bouten en die monteer ik op de vloer in de standaard gaten. Het driehoekje zit gewoon met wat boutjes vast en is zo weg te pakken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 Jul 2011, 14:46
Re: schuiflade
hoi, heb je daar misschien ook een foto van?
ik zou de lade gebruiken om de lange krik in op te bergen en verder sleeplint met acc.
ik zou de lade gebruiken om de lange krik in op te bergen en verder sleeplint met acc.
Re: schuiflade
Foto's van zoiets dergelijks kun je ook vinden op http://www.thomas-kastens.de/, kijk bij Schubladen hinten onder het kopje vd 130. Staan overigens nog wel meer mooie bouwwerken op die site.
130 HCPU TD5 MY2000
Re: schuiflade
Dat zijn vast beter foto's dan die van mij. Ik maak geen foto's.
Maar als het alleen voor de krik is: die gebruik je wellicht 3x in de tijd dat je hem hebt. Daar ging ik geen moeite insteken.
Maar als het alleen voor de krik is: die gebruik je wellicht 3x in de tijd dat je hem hebt. Daar ging ik geen moeite insteken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: schuiflade
Edward schreef:Maar als het alleen voor de krik is: die gebruik je wellicht 3x in de tijd dat je hem hebt. Daar ging ik geen moeite insteken.
Afgezien van de moeite is er nog een goede reden om een zekere bedenking bij een fraaie schuiflade voor juist die krik te hebben.
Er is een goede kans dat je één van die 3x (en mischien wel twee of drie) je krik nodig hebt en de auto op een zodanig onhandige manier vast staat (vaststaan is altijd onhandig) dat je niet bij de lade kan.
Mijn vooralsnog eerste keer dat ik de Farm-Jack gebruikte voor de Defender had ik al moeite genoeg om dat loodzware kreng tevoorschijn te halen (voor huis en tuin klussen kwam ie al meermaals van pas). Door mijn onhandige manoeuvre kon ik niet bij de achterdeur (ik heb een 110 HT), dwz om die deur te kunnen openen moest de auto eerst omhoog, ... en die deur was nu net de deur waarlangs ik de krik het makkelijkste kon pakken. Gelukkig heb ik nooit een lade geambieerd maar koos ik een eenvoudiger kistmodel met losse luiken, en gelukkig heb ik geen volledig schot. Ik kon dus met de (on)nodige acrobatiek binnendoor de krik bevrijden (door de luiken onder mijn bagage opzij te schuiven).
Was dit allemaal niet gelukt dan had ik de krik slechts als nutteloze ballast achterin liggen.
Overigens geldt iets dergelijks ook voor rijplaten: ook daar moet je bij kunnen als je ze nodig hebt.
Groeten MarcS
PS Ik kan me overigens wel voorstellen dat en scharnierend (of uitneembaar) "driehoekje", en dat dan zowel links als rechts, bij de 130 een nuttige modificatie kan zijn. De "kist" onder de achterzittingen kan je dan van links en/of rechts makkelijk leegtrekken.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 03 Feb 2024, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: schuiflade
Mee eens. Als ik de krik al in een lade onder de achterbank op zou bergen dan zou ik een lade maken die naar voren opent. Wel goed borgen want anders krijgt een passagier zere voeten bij een noodstop.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten