Noorwegen OffRoad deze zomer

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Penguin

Re: Noorwegen OffRoad deze zomer

Berichtdoor Penguin » 07 Apr 2016, 18:33

Ik hoop het ;)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

MLaro

Berichtdoor MLaro » 20 Apr 2016, 18:14

Ja, Lofoten zijn prachtig. Wel heel toeristisch. Daar zagen we voor het eerst weer busladingen japanners en amerikanen. vorig jaar trip Noorwegen,Zweden en Denemarken gedaan. Dat laatste voegt niks toe, zou ik niet weer doen.
Van Kiel naar Oslo gevaren(nachtboot) Ook geweldige ervaring. Van Oslo over de Hardanger vida, via Flåm verder naar het noorden. In de nationale parken wandelingen gemaakt, gletsjers bezocht. Weinig mogelijkheden tot off road gevonden. Is fantastisch om door het fjordengebied te rijden en veerboten te nemen. Noordelijkste punt van onze reis was Andenes. Daar kun je walvissen gaan spotten, ook erg leuk. Wel duur.
Vervolgens zijn we dwars overgestoken door Zweden naar de Oostzeekust. Dat is pas mooi. Noord Zweden is enorm uitgestrekt ten leeg. Voorbeeld: We zijn door de gemeente Arjeplog gereden. Wereld beroemd omdat alle autofabrikanten in de winter daar hun nieuwste modellen testen. Arjeplog heeft ca. 3000 inwoners en is zo groot als België.......Wat zeg je? Ja..België. Als je van ruimt houdt.
fantastische wandeling gemaakt op de Höga Küsta. Erg aan te bevelen!
Via Stockholm en tussen de meren door naar Malmö, brug over, Denemarken en Duitsland terug naar Nederland. Zuid Zweden is een stuk drukker, haha en na de spectaculaire natuur van Noorwegen en de enorme uitgestrekte rust van Zweden valt Denemarken wel tegen. We hebben nog meer ondernomen dan hier genoemd en vast ook nog een heleboel mooie dingen gemist. We zouden zo weer het rondje doen.
2 tips:
koop een Rough guide van Noorwegen en Zweden. Staan hoop leuke tips en weetjes in
koop de App Topo gps Heeft topografische kaarten van zowel Noorwegen als Zweden. Kun je op je mobiel of tablet zetten.

Als je vragen hebt....shoot.
"All parts falling off this car are of the finest British workmanship"

Penguin

Berichtdoor Penguin » 20 Apr 2016, 18:57

Dank voor de tips
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

twdi

Berichtdoor twdi » 08 Jun 2016, 10:42

Hier nog iemand die voor de eerste keer met zijn 110 naar Noorwegen gaat.
Ik neem een ipad met de Galileo App mee als navigatie, maar ik zou ook wel een kaart willen hebben. Heb je die nog gevonden?

Ik vond alleen dit nog: http://www.wikiloc.com/trails/offroading/norway

ronaldh

Berichtdoor ronaldh » 19 Jun 2016, 16:29

Hoi allen,

Wij zitten ook een beetje te orienteren op wat/waar we heen zouden willen gaan deze zomer/na-zomer.
Een van de ideeen zou ook zijn om de 130 en onze UOT (Uncharted Offroad Trailer) richting het noorden te gaan. We zijn daar nog nooit geweest en weten ook niet echt wat we kunnen verwachten.

Allereerst zoek ik naar wat GPS routes die ons globaal naar leuke bestemmingen brengt, natuur, bossen en natuurlijk pittoreske stadjes vinden we heel leuk. Ik las dat een van jullie wat Garmin routes beschikbaar had? Die zou ik graag ontvangen :)

Meer info/fotos van ons: http://www.reklame_dus_niet_toegestaan.nl en natuurlijk ben ik op Facebook te vinden http://www.facebook.com/diezelfde_reclame/
Ik kom/zit niet zo heel vaak op forums, maar zal deze de komende tijd in de gaten houden.

Groet en bedankt!
-Ronald/Monique

Moderatiebericht: Reclamelinks verwijderd, reclame is niet toegestaan op het forum.

twdi

Berichtdoor twdi » 30 Nov 2016, 21:22

Wij zijn er in de zomer geweest. We hebben niet zo veel onverhaed gereden maar de jotunheimvegen is erg mooi.
We hebben de galileo applicatie gebruikt op de ipad. Je kan er gratis kaarten voor downloaden waar ook onverharde wegen op staan. Dat werkte voor ons prima

Joost Bloemendaal

Berichtdoor Joost Bloemendaal » 04 Feb 2017, 20:09

Ik heb voor Steelbrothers.nl een lange reis uitgezet vanuit Oslo nordoost naar Røros, Trondheim en door west Noorwegen terug naar Oslo. Ca 1000 km. Zo veel mogelijk og onverharde wegen. Alles op GPS coordinaten. Het is niet zo verschrikkelijk moeilijk om mooie routes te vinden. Stap uit je auto en praat met de lokale bevolking en je krijgt zomaar de gouden tip! De Noorse Landrover Club, nrlk.no, is ook zeker behulpzaam.
Tags: duur, ja en nee. eten, overnachting, diezel, benzine, tolwegen, ja daar moet je voor betaslen. D en B zijn nauwelijks duurder in Noorwegen als je op de juiste dagen je tank voorgooit: maandagmorgen voor 12.00 uur. Eten buiten de deur, eten kopen in de super verschilt niet zo erg veel van Nederland, maar drank is erg duur, roken, even duur! Tolwegen, ja kost geld, maar vergeet niet dat deze kosten zijn aangepast aan de noorse wegenbelasting, extreem laag, en dan valt alles best mee.
Verder: je hoeft je auto echt niet op extreem sport aan te passen. De wegen zijn goed, benzinestations zijn er op regelmatige afstand, als je je hebt vastrgereden, heb je waarschijnlijk een pad gekozen waar je niet mag rijden en dan is eigen schuld dikke bult: kan erg duur zijn!
Noorwegen is een land voor degenen die rust, natuur frisse lucht en stilte wensen. Bruin kun je er zeker prima worden, maar je trekt waarschijnlijk s'avonds wel een trui aan. En er zijn muggen, iets meer dan thuis, maar daar wen je aan. En verder kan ik jullie na bijna 40 jaar nog veel meer vertellen, maar de spanning ligt in het zelf op onderzoek uitgaan!
Veel succes en nog veel meer plezier!!!
Joost

Terug naar “Reizen”