Roadbook Franse Alpen

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Hans Driessen

Roadbook Franse Alpen

Berichtdoor Hans Driessen » 06 Jul 2020, 23:36

Hallo, wij zijn van plan om in Augustus naar de Franse Alpen te gaan met onze Defender
Heeft er iemand een roadbook van deze omgeving, of weet je hoe we daar aan kunnen komen?

Hartelijke groet,
Hans

Houston

Re: Roadbook Franse Alpen

Berichtdoor Houston » 07 Jul 2020, 08:39

Wat bedoel je met een roadbook? Een kaart waar kleine weggetjes en paden op staan?
Zijn er van dat gebied geen (militaire) stafkaarten ofzo? Daar staat bijna iedere steen nog op! :D

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Jul 2020, 10:59

Houston schreef:Wat bedoel je met een roadbook? Een kaart waar kleine weggetjes en paden op staan?
Zijn er van dat gebied geen (militaire) stafkaarten ofzo? Daar staat bijna iedere steen nog op! :D

Precies, het Franse IGN maakt prachtige 1:25.000 "stafkaarten" (of zoals die tegenwoordig heten "topografische kaarten" -- afgekort "top-kaarten", het prettige is dat de Franse kaarten gewoonlijk ook "top" zijn).

En nog beter, je kan die kaarten ook nog eens digitaal bekijken/gebruiken. Zoek even op geoportail (of klik het hier gewoon aan).
De "Geoportail" site geeft luchtfoto's (deels duidelijk beter als die van Google of Bing), (staf)kaarten, en ook andere kaarten (kadastraal, historisch, geologisch, etc).   Je kan in- en uitzoomen en het allermooiste hierbij is dat je verschillende kaarten over elkaar kan leggen en met een transparantie kan spelen, dus zie je desgewenst in een leeg kaartbeeld de aanvullende luchtfoto-info, of juist omgekeerd in een egale/uniforme luchtfoto (bijv. een groter bosgebied), de paden, wegen en hoogtelijnen.

Je kan dus heel veel thuis (of zelfs onderweg) van te voren bekijken, en inschatten of je ergens wel heen wilt. Het enige wat je nog kan verrassen zijn inrij-verboden ... die zijn niet steeds op de kaart aangegeven, en ze zijn veranderlijk: ook een routegidsje dat vorig jaar is samengesteld kan vandaag al achterhaald zijn.

Ik kijk heel vaak ook nog weer achteraf naar waar ik geweest ben. Met de herinnering aan wat je gezien hebt gaat de kaart en de luchtfoto nog weer extra leven ... en soms zie ik dan dat ik nog weer terug wil omdat die ene zijweg die in het terrein niet interessant leek juist achteraf gezien iets nieuws lijkt te bieden.

Groeten MarcS

Waterrover

Berichtdoor Waterrover » 07 Jul 2020, 14:01

Hans Driessen

Berichtdoor Hans Driessen » 07 Jul 2020, 22:50

Dank voor de tips. Daar kan ik wel wat mee ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Jul 2020, 10:55

Waterrover schreef:https://www.bol.com/nl/f/grosser-alpenstrassen-fuhrer/9200000053302580/
Deze uitgave pakt alles.

Chris

Die is alleen wel aan een update toe. Maar twee weken terug had ik hem mee naar Oostenrijk waar we 40 passen gereden hebben met de motort en daar kwam ie weer goed van pas! :D
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Traveller

Berichtdoor Traveller » 19 Jul 2020, 14:53

Probeer ook eens deze: https://www.mdmot.de/de/

Weer een andere invalshoek ;)

Chris

Terug naar “Reizen”