Afrika 2020

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
laromg

Re: Afrika 2020

Berichtdoor laromg » 02 Okt 2020, 16:09

Heb gisteren jullie blog gelezen. Wat een grote teleurstelling zeg ... !!! Hoop dat jullie over de ergste kater heen zijn ! Staat de Defender 110 nog in Ethiopia ? Ik werk met NGO's in Moshi, Arusha en Dar es Salaam. (en zal daar zodra het veilig is weer zijn). Noord-oost Tanzania is ook weer niet zo heel ver verwijderd van Ethiopia. Misschien kan ik iets voor jullie betekenen ?

Coen83

Re: Afrika 2020

Berichtdoor Coen83 » 04 Okt 2020, 21:01

StarlightNo1 schreef:
Om geen gezeik met douane te krijgen in Ethiopië zitten we er nu aan te denken om de auto terug te halen.

Lijkt me lastig om vanuit Ethiopië je auto te kunnen verschepen.

Dat is het zeker. Zie onder...

maf schreef:Heb gisteren jullie blog gelezen. Wat een grote teleurstelling zeg ... !!! Hoop dat jullie over de ergste kater heen zijn ! Staat de Defender 110 nog in Ethiopia ? Ik werk met NGO's in Moshi, Arusha en Dar es Salaam. (en zal daar zodra het veilig is weer zijn). Noord-oost Tanzania is ook weer niet zo heel ver verwijderd van Ethiopia. Misschien kan ik iets voor jullie betekenen ?

Super bedankt! Echt heel tof. Vooralsnog is het niet nodig. We zijn al redelijk ver gevorderd met het terughalen. We hebben Roger van GTA Amsterdam in de arm genomen om het te regelen. Hij heeft een lokale logistieke partij in de arm genomen om namens ons de formaliteiten af te handelen en de auto in een container te laden. En dat gaat tergend langzaam. Wij hebben dit bedrijf gemachtigd om namens ons het CdP uit te stempelen en vervolgens in een container te stoppen. Vooral dat eerste is kennelijk heel lastig. We hebben nu voor de derde keer een machtiging opgestuurd. De eerste keer (in juni) stond er geen goede naam op, de tweede keer (juli) stonden er geen stempels op van de Ethiopische Ambassade in Den Haag (hadden ze dat niet meteen kunnen zeggen?!). Voordat je bij de Ethiopische Ambassade echter een stempel krijgt moet je echter eerst naar BuZa in Den Haag voor een stempel. En voordat je bij BuZa een stempel krijgt moet je eerst (terug... zzzz) naar je eigen gemeente (naar Nijmegen dus...) om je handtekening te laten legaliseren. In de tussentijd was er nog een kleine opstand omdat er een zanger van een bepaalde bevolkingsgroep doodgeschoten was en het internet er een maandje uitgetrokken werd door de overheid. En dit weekend was er een 'thanksgiving' van dezelfde bevolkingsgroep dus ik hoop niet dat het internet er opnieuw af gaat.

Al met al hoop ik dat we eerdaags toch groen licht krijgen van de autoriteiten om het ding in een container te zetten en vervolgens per trein naar Djibouti en van daar uit naar Amsterdam te verschepen. Zodra hij in de container staat kan er een bom onder ontploffen, mag de trein ontsporen of mag de boot zinken: we hebben hem goed verzekerd. Tot die tijd staat hij ook betrekkelijk veilig op de NL Ambassade in Addis. Dus ik maak me niet echt zorgen. Het duurt alleen vreselijk lang allemaal.

Mochten de autoriteiten wéér met eisen/gezeik komen is er een kans dat ik terugvlieg (auto staat op mijn naam) en het ter plekke regel. Maarja, liever niet natuurlijk.
Land Rover Defender 110 2.4 Td4, 2007
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Terug naar “Reizen”