Milieusticker Duitsland

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
trix G4

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor trix G4 » 08 Jan 2022, 14:09

Ron63 schreef:Dit zou dus inhouden dat ik alle zone's in kan rijden? vind ff proberen een beetje duur grapje mocht het niet zo zijn :roll:

Wil het overigens wel weten, zeker daar hier nu reeds code 4 voor vrachtverkeer geld in het centrum. Zie het dus wel gebeuren dat dit ook voor de rest van de auto's gaat gelden, mocht dit gebeuren dan kan ik niet eens meer bij mijn voordeur komen.

Groet

Ron

Even voor de duidelijkheid......."die" code 4 voor trucks geldt in NL vaak OOK al voor bestelwagens. Personenwagens kunnen nog even mee
Maar hou in NL alle milieuzone's ook maar goed in de gaten. Vanaf 1 januari 2022 zijn er al een hoop aanscherpingen...en er komen er nog mee aan !!
Mijn defender kan Utrecht en Amsterdam al niet meer in.....gelukkig nog wel in het bos van Driebergen :lol:

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Jan 2022, 14:17

Bij twijfel neem ik de 130 wel, die heeft ook hier in Nederland code groen 4..
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Jan 2022, 14:33

Ron63 schreef:..... waarom zouden we het ook Europees regelen :roll:

Precies, in Frankrijk hebben ze Crit'Air (in een hele regenboog aan kleuren), Denemarken had dan ook nog weer een eigen rechthoekige sticker (maar die mag je nu weer van je voorruit peuteren).
In België werkt het zoals bij ons, gewoon op kenteken, en net als bij ons: in iedere stad zijn eigen regels.
O ja, in Spanje hebben ze het in ieder geval een beetje begrepen, daar kan je met een buitenlands voertuig geen Spaanse sticker krijgen, maar gelden verschillende buitenlandse stickers. In Zwitserland geldt de Franse Crit'Air ook (als je niet graag ook de Zwitserse Stick'Air wilt).
Verder heb je ook nog de verschillende tolvignetten, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië ...

Enzovoort en zo verder ... in sommige landen zelfs de "verplichting" dat je geen andere stickers/vignetten hebt :shock:
        Sowieso is er natuurlijk de verplichting dat je voldoende vrij uitzicht door de voorruit hebt :?
Als je braaf blijft plakken en een beetje Europese reiziger bent dan moet je uitzien naar een auto met een héél grote voorruit.

Groeten MarcS

PS   De beste oplossing is een fietsenrek achterop de auto kopen en de verschillende steden op de fiets bezoeken. Dat is veelal ook veel sneller/handiger en het scheelt parkeergeld.

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Jan 2022, 15:04

Landmarcs schreef:PS   De beste oplossing is een fietsenrek achterop de auto kopen en de verschillende steden op de fiets bezoeken. Dat is veelal ook veel sneller/handiger en het scheelt parkeergeld.

Nee, dat is zeker niet de beste oplossing. De beste is jouw favoriet: de trein of metro of tram. Dat doen wij al als we naar Groningen stad gaan; parkeren aan de rand van de stad en verder met de Citybus. Parkeren en bus voor 5 euri oid. Bij Antwerpen scheelt dat bv heel veel tijd tov tot in de stad willen rijden met de auto.

En je hoeft je fiets niet mee te zeulen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Reizen”