Boot/ferry en daktent

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
marcanon

Boot/ferry en daktent

Berichtdoor marcanon » 02 Jul 2018, 09:14

Bij de boeking voor de overtocht naar schotland heb ik gekozen voor de hoogste optie qua auto (2,20).
Nu is de defender incl daktent hoger dan 2,20, weet iemand hoe ze hier mee omgaan bij het inchecken??

Marco
Land Rover Defender 110 X-Tech 2,4d 2009 Fire edition

HJK

Re: Boot/ferry en daktent

Berichtdoor HJK » 02 Jul 2018, 11:50

waarom niet even google??

Stena:

IN WELKE CATEGORIE VALT EEN AUTO MET DAKKOFFER?
Stel uw auto is 1,57 m hoog, maar inclusief de dakkoffer komt u boven 2m uit.

Wat betreft de routes Hoek van Holland - Harwich en Ierse Zee routes is het geen probleem om met een auto en dakkoffer te reizen. In dit geval kunt u de tarieven van een personenwagen tot 2m hoogte aanhouden.

Voor de Scandinavische routes bepaalt de totale hoogte van het voertuig de tariefgroep. Wanneer uw auto inclusief dakkoffer hoger is dan 2m, valt u binnen de tariefgroep 'voertuig hoger dan 2m, korter dan 6m'. U boekt auto inclusief dakkoffer hoger dan 2m door de optie 'Camper/minibus < 6m lang' in het boekingssysteem te kiezen.

marcanon

Berichtdoor marcanon » 02 Jul 2018, 12:23

bedankt,

we varen met dfds en via google werd ik niet wijzer. Dus vandaar mijn vraag hier omdat ik vast niet de eerste ben die deze overtocht maakt.
telefonisch gaven ze aan dat we niet onder de camper vallen maar een personenauto zijn en dus die moest boeken, echter de maximale hoogte personenauto is 2,20m en er is geen optie tot aangeven dakkoffer/tent.

ik hang al even in de wacht om het telefonisch op te lossen.

gr

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jul 2018, 13:00

marcanon schreef:we varen met dfds en via google werd ik niet wijzer. Dus vandaar mijn vraag hier omdat ik vast niet de eerste ben die deze overtocht maakt.
telefonisch gaven ze aan dat we niet onder de camper vallen maar een personenauto zijn en dus die moest boeken, echter de maximale hoogte personenauto is 2,20m en er is geen optie tot aangeven dakkoffer/tent.

ik hang al even in de wacht om het telefonisch op te lossen.

Marco,

Als je het al eerder telefonisch hebt besproken zou ik niet opnieuw moeite zoeken.
Stuur ze in geval van twijfel een mailtje (of zelfs traditionele post) met de telefonisch genoemde oplossing.
Bij een bestaande oplossing opnieuw een extra probleem maken is een typisch Nederlandse gewoonte.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 02 Jul 2018, 15:15

Jaren geleden met DFDS IJmuiden-Newcastle gedaan, de max. hoogte toen was 245 cm. Met spul op ‘t dak van 110 was ik toen 246 maar dat bleek geen probleem.
Geen idee of het nog steeds zo is, maar er varen nog dezelfde schepen op die route dacht ik.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jul 2018, 15:31

VeeTee schreef:Jaren geleden met DFDS IJmuiden-Newcastle gedaan, de max. hoogte toen was 245 cm. Met spul op ‘t dak van 110 was ik toen 246 maar dat bleek geen probleem.
Geen idee of het nog steeds zo is, maar er varen nog dezelfde schepen op die route dacht ik.

En was het wel een probleem geweest dan laat je toch riant lucht uit je banden, op 20 cm band-hoogte is zo een paar centimeter te verdienen.
Zelfs al zou je op je kale velgen rijden zit er nog lucht onder het differentieel.

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 02 Jul 2018, 15:52

Of de feitelijke voertuighoogte met inchecken een probleem wordt, zal afhangen van de drukte voor die specifieke overtocht. (en of de ferry verlaagde extra dekken beschikbaar en in gebruik heeft) Bij grote drukte en de verlaagde extra dekken in gebruik, kan een cm best een dingetje worden. Als er weinig voertuigen (of voornamelijk hoge) meegaan, zal het niet zo'n vaart lopen.

Fenna
Afbeelding

marcanon

Berichtdoor marcanon » 02 Jul 2018, 16:47

Toch telefonisch contact gehad, hoogte blijkt dus wel een probleem. Je wordt kennelijk op een ander dek of ergens anders in gepland als je hoger bent dan 220cm.
Keurig te woord gestaan door twee helpdesk medewerkers die aangaven dat de alle plaatsen helemaal vol zaten en dat we dus niet met de daktent op de auto konden. Toen gevraagd of we de daktent daar af mochten bouwen en achter de auto zetten, dat moesten ze even navragen via het hoofdkantoor. Toen is door het hoofdkantoor van DFDS een om boeking gedaan die ze op de helpdesk niet kunnen maken en we staan nu ingepland op een plek met een hoogte tot 4m. :D :D

Donderdag de daktent monteren en de vakantie kan gelukkig toch beginnen

gr

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jul 2018, 16:59

Precies, je komt gewoon op het vrachtwagen dek te staan. Nog nooit moeite mee gehad en ook nog nooit speciaal geboekt. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Houston

Berichtdoor Houston » 02 Jul 2018, 17:03

Ik ook niet. Moet al raar lopen dat er niet ergens een gaatje van 4 meter (lengte) is, tussen de vrachtwagens, bussen, onbegeleide trailers en campers.
Gewoon zorgen dat je op tijd bent.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Terug naar “Reizen”