Rondje zuid Engeland

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
lexbrug

Rondje zuid Engeland

Berichtdoor lexbrug » 03 Jul 2018, 16:42

Een beetje aan de late kant, maar ik probeer het toch nog even.

Wij vertrekken vrijdag (06-07) en hebben een rondje zuid Engeland gepland.
Grofweg: Dover, Oxford, Snowdonia, Bath, Hartland, steken dan over naar Plymouth en via de zuidkust dan weer richting Dover.
We hebben daar 3 weken de tijd voor, afwijken is geen enkel probleem.

Heeft iemand wellicht tips? Met name greenlanen in Snowdonia en kleine campings.
Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Lex.

VeeTee

Re: Rondje zuid Engeland

Berichtdoor VeeTee » 03 Jul 2018, 18:03

Als je van wandelen houdt: wij hebben enkele (kleine) stukjes van het Coastal Pathway gelopen. Prachtig, zoek de stukjes uit die direct langs de kust lopen, soms hoog over de kliffen met prachtige uitzichten over de zee. https://www.nationaltrail.co.uk/south-west-coast-path

Bath is als stad zeker een bezoekje waard, vanwege de mooie gebouwen en romeinse historie.

Greenlanen: O.a. Salisbury Plain.

In Torquay hebben we in het Hotel van Faulty Towers gelogeerd, niet super bijzonder maar gewoon grappig vanwege de historie. Torquay zelf is zeker ook een leuke plaats.

In het kleine kustplaatsje Lyme Regis (Jurrasic Coast) kun je op het strand fossielen zoeken, sukses verzekerd!

Er is nog veel meer natuurlijk, te veel om op te noemen, dit waren maar enkel dingetjes uit eigen ervaring. Zuid-West Engeland is echt mooi en de moeite waard!

Qua campings kan ik je niet adviseren, wij hebben destijds het rondje gedaan met overnachtingen in B&B’s, kleine hotelletjes of pubs.

Goede reis en veel plezier!
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jul 2018, 21:39

Dag Lex,

Je bent al bijna op weg.
Maar ... vlgs mij is dit geen klein rondje, en Snowdonia is als ik me niet vergis geen Engeland maar Wales.

Verder kan ik VeeTee bijvallen: Ook het Pembrookshire Coast Path is geweldig.
Een bezwaar aan dit alles is dat het allemaal nogal "Brits" is, maar er zijn ook hele volksstammen die dat een pré vinden.

Overigens roep je wel warme herinneringen op: Toen in voor het eerst Wales bezocht was ik zonder eigen vervoer of te wel liftend.
Na een weekje Pembrookshire Coast Path liftte ik naar nabij de Cader Idris ... het ging allemaal niet erg vlot, het vlotste was nog een LandRover.
Toen ik weer verder ging, dwz naar Frankrijk, kwam ik liftend door Bath ... in een Austin Ten uit 1937, een open road tourer, en hij reed open en dwars door Bath, een indrukwekkende ervaring. Als moderner exotische lift-voertuig was er ook nog een Bond Buggy. En uiteindelijk heel charmant een Engelse familie die speciaal om reed om me in Weymouth in de haven te brengen zodat ik nog op tijd was voor de "vorige" boot (dwz ik had niet meer gerekend om die dag de boot te halen).

Groeten MarcS

lexbrug

Berichtdoor lexbrug » 05 Jul 2018, 11:12

Beste Vincent en MarcS,

Dank voor jullie reacties, op de valreep.
Voorlopig heb ik met de tips van Vincent al twee kleine campings kunnen vinden.

Verder gaan we proberen om nog een dosis nostalgie van MarcS te discoveren.

Mannen nogmaals bedankt.
Groet,
Lex.

paul k

Berichtdoor paul k » 06 Jul 2018, 08:49

"Qua campings kan ik je niet adviseren, wij hebben destijds het rondje gedaan met overnachtingen in B&B’s, kleine hotelletjes of pubs."

Grappig dat je juist door Vincent''s advies een paar kleine campings heb gevonden... ;)

Wij gaan volgende week naar Zuid Engeland en dan zeker naar New Forest, als is het alleen maar om het automuseum Beulieau te bezoeken.
Ben daar jaaaaaaren geleden geweest en leuk om nogmaals te bezoeken.

mbt kamperen en zeker als je een (kleine-) tentkampeerder bent of met een daktent op stap bent, vragen aan de lokale pub in de kleine plaatsjes levert de mooiste locaties op!
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"

Eelkes

Berichtdoor Eelkes » 07 Jul 2018, 16:34

Wat toevallig, wij gaan begin augustus met de Disco naar Zuid Engeland, ook voor drie weken.

Hier onze trip waarin alle eerdergenoemde bezienswaardigheden terugkomen: Roadtrippers Zuid Engeland. Overigens wel een aardige tool om een roadtrip uit te zetten, campings e.d. staan er ook op. Helaas niet eenvoudig te downloaden naar mn Garmin, maar ook daar is een tool voor.
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF

Terug naar “Reizen”