Camperplekken met daktent?

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
HPS

Camperplekken met daktent?

Berichtdoor HPS » 13 Feb 2019, 09:35

Hallo! Weten jullie of je met een LR met daktent gebruik mag maken van camperplekken in Europa?
Series 3 109" Hardtop 200 (t)DI uit 1980 "Old Milady Landy"

Landmarcs

Re: Camperplekken met daktent?

Berichtdoor Landmarcs » 13 Feb 2019, 10:12

HPS schreef:Hallo! Weten jullie of je met een LR met daktent gebruik mag maken van camperplekken in Europa?

HPS,

Weet je een reden waarom niet ?  
Omgekeerd kan je je ook afvragen of je die camperplekken wel leuk vindt, dwz: ik ken genoeg camperplekken waar je nog niet dood onder het asfalt gevonden wilt worden.   Ik zag afgelopen zomer in de Vogezen een triest asfaltveld met een betaal-slagboom, kaal in de zon, in een verlopen industrie-kwartier. Ikzelf stond op een camping (bij uitzondering, want langer, met de tent, en bovendien een camping van het soort dat je bijna niet merkt dat het een camping is, behalve dan aan de warme douche en de mogelijkheid brood te bestellen).  En .... mijn camping was goedkoper als het slagboom-tarief voor het trieste camperasfalt.

Verder kan je je vooraf natuurlijk alles afvragen, en bij iedere twijfel een beperking zien ... maar dan vraag ik me af of je niet beter aan een georganiseerde busreis moet denken ... dan is alles voor je uitgestippeld. Ik heb een LandRover en zie bij veel van de twijfel een uitdaging (da's maar goed ook, want een Defender is een twijfelachtig genoegen), en bij sommige twijfel zie ik een uitdaging voor anderen.

Groeten MarcS

HPS

Berichtdoor HPS » 13 Feb 2019, 10:39

De reden zou kunnen zijn dat je niet als camper op kenteken geregistreerd staat.
En dat je niet self-supporting bent wat betreft vuil water en toilet.

Ben avontuurlijk genoeg, georganiseerde reizen doen we niet aan!

Ben al wat sites tegengekomen met antwoorden, verschilt per land.
In NL in elk geval verboden, maar dat waren we toch al niet van plan!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Feb 2019, 10:48

HPS schreef:De reden zou kunnen zijn dat je niet als camper op kenteken geregistreerd staat.
En dat je niet self-supporting bent wat betreft vuil water en toilet.

Met een emmer met een deksel is dat laatste opgelost.
Verder denk ik dat je - uitgesloten dan wellicht in NL - niet gauw weggejaagd zal worden.
Wat betreft dat eerste: Een pick-up met een volledig ingerichte camper-unit is vaak ook niet als camper geregistreerd.

Groeten MarcS

HPS

Berichtdoor HPS » 13 Feb 2019, 11:04

Ben er ook niet zo bang voor...

Houston

Berichtdoor Houston » 14 Feb 2019, 18:42

Wij kamperen regelmatig en al een paar jaar met daktent maar nog nooit op zo’n plek gestaan. (Nog nooit een leuke tegen gekomen!)
Meestal kleine campings (‘bij de boer’) of natuurcampings. Of wildkamperen. Wat heb je nu helemaal nodig?
Water kun je meenemen en een schepje gebruiken, als er geen toilet in de buurt is. ;)
Waar ga je naartoe?

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2019, 19:30

Houston schreef:...
Water kun je meenemen en een schepje gebruiken, als er geen toilet in de buurt is. ;)

Dat van dat schepje is ook nog eens heel bijbels (passend in onze Joods-Christelijk-Islamitische traditie - want oude testament).

Deuteronomium 23:12-13
Gij zult ook een plaats hebben buiten het leger, en daarhenen zult gij uitgaan naar buiten.
En gij zult een schopje hebben, benevens uw gereedschap, en het zal geschieden, als gij buiten gezeten hebt, dan zult gij daarmede graven, en u omkeren, en bedekken wat van u uitgegaan is.

Ik vind de statenvertaling met het " bedekken wat van u uitgegaan is " erg sterk.
Tegenwoordig zeg je gewoon "zand erover".
Overigens is het slimmer eerst te graven en daarna goed te mikken, en daarna dus zand erover, dus net als de kat.
Dassen doen dat ook, dwz dat eerst graven, met het mikken hebben ze moeite en het zand erover vergeten ze meestal.

Deuteronomiun 23:15-16 <Ook wel "Van den gevluchte slaaf" genoemd> is ook zeer behartenswaardig, maar hier off topic.

Groeten MarcS

PS Voor de goede orde: ik ben 2º generatie goddeloos.

HPS

Berichtdoor HPS » 14 Feb 2019, 20:10

We hebben niks gepland staan, maar wel oriënterend. Zelfs nog niet eens een Land Rover.

Wildkamperen gaat vast een zeker wel gebeuren, maar met 2 dochters van 8 en 10 wil ik alle mogelijke scenario's openhouden.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2019, 23:36

HPS schreef:Wildkamperen gaat vast een zeker wel gebeuren, maar met 2 dochters van 8 en 10 wil ik alle mogelijke scenario's openhouden.

Tja, ik zie niet direct wat de link is tussen de dochters van 8 en 10 en het camper-plek-scenario.
Ik zou in de meeste geval juist eerder de camperplekken mijden, sommige hebben de uitstraling van een afwerkplek.

En een enkele keer ... Houston ... is er een plek die nog wel "iets" heeft, ik zag afgelopen najaar een paar aardiger plekken langs de benedenloop van de Seine. Ik zoek dan alsnog iets "beters", dwz een prettig groene en wat wildere "standplaats". O ja, ik ken er ook eentje langs de Maas, daar zou ik desnoods zelfs mijn tentje opzetten (ware het niet dat ook daar de alternatieven rijk gezaaid zijn).

Groeten MarcS

Houston

Berichtdoor Houston » 15 Feb 2019, 20:10

Voor een goddeloze heb je nog best wat bijbelkennis! :D

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Terug naar “Reizen”