Camperplekken met daktent?

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Landmarcs

Re: Camperplekken met daktent?

Berichtdoor Landmarcs » 15 Feb 2019, 20:37

Houston schreef:Voor een goddeloze heb je nog best wat bijbelkennis! :D

't kan van pas komen.
Zo mag je ook de vruchten des velds plukken, maar niet meer als je er op kan.

Veel van de instructies in het oude testament zijn gericht op medemenselijkheid, gastvrijheid, en duurzaam gebruik van de omgeving.

Sommigen menen hier het goede in te zien, ik denk eerder dat de instructies uitgeschreven zijn omdat men er nu juist niet naar leeft.

Groeten MarcS

HPS

Berichtdoor HPS » 15 Feb 2019, 21:40

Zullen we gewoon on-topic blijven?
Series 3 109" Hardtop 200 (t)DI uit 1980 "Old Milady Landy"

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Feb 2019, 23:08

HPS schreef:Zullen we gewoon on-topic blijven?

Tja zowel "van den gevluchte slaaf" als de passage met het "schepje" zijn net als "de vruchten des velds" minstens partieel on topic.

Groeten MarcS

HPS

Berichtdoor HPS » 15 Feb 2019, 23:26

Kan ik me wel in vinden... Zit al 31 jaar op scouting, herken jouw passages wel, vooral het schepje... :mrgreen:

Zie je helaas steeds minder... De huidige generatie jeugd vind dat maar "vies"...

Morgen kijken bij een Land Rover... Mocht de koop doorgaan, dan kom ik wel met meer details!
Series 3 109" Hardtop 200 (t)DI uit 1980 "Old Milady Landy"

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Feb 2019, 09:22

HPS schreef:Morgen kijken bij een Land Rover...

Succes dan, en hou het bij kijken ... voor je het weet zit je er aan vast.
Pas als je het heel zeker weet zou ik verder gaan als kijken.
Bij mij zat er meer dan 3 jaar tussen het eerste kijken en de eerste aanschaf.

Verder heb ik niks met scouting, wellicht in het verlengde met 2º generatie goddeloos.

Groeten MarcS

islander

Berichtdoor islander » 16 Feb 2019, 09:49

Indien je louter en alleen op de camperplaats gaat staan om te slapen ,gaat iemand van er wat tegen hebben of doen .
Maar eens je er een paar dagen wil staan ,ben je in jouw geval aan het CAMPEREN en dit is niet toegestaan op deze plekken .
Tenzij je alles in de wagen kun doen, dus koken ,sanitair gebruik en vooral je afval bijhouden dit wil ook zeggen afval water van de afwas .
Caravans zijn ook niet toegestaan op deze plaatsen , en nu ga ik hier horen maar 'ik heb ze toch al zien staan '.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Feb 2019, 10:52

islander schreef:...
Caravans zijn ook niet toegestaan op deze plaatsen , en nu ga ik hier horen maar 'ik heb ze toch al zien staan '.

Ik denk dat er geen harde regel te formuleren is, een camper is beslist niet overal gelijk gedefinieerd, en zeker als het gaat om wegenverkeers-regels is een camper sowieso al een zwak omschreven categorie.

Wat bijvoorbeeld te denken van een "camper" met een afzet unit.   Als het een beetje handig is vormgegeven dan kan je die afzet unit ook ter plekke op zijn pootjes zetten en de auto eronderuit wegrijden.   Is die unit dan een "camper" ??   Zoiets heet (of heette) in Nederlandse RO-termen "Een bouwwerk geen gebouw zijnde", en in Nederland zijn er veelal ook regels voor zo'n "bouwwerk".

Overigens zijn er vlgs mij geen eisen aan afval(water) en campers, ook al hebben de meeste wat grotere campers daar wel voorzieningen voor.

Groeten MarcS

PS Mijn moeder en haar man hadden voorheen een Fiat Scudo (het oude model, zo'n kruising tussen MPV en busje, ook onder Peugeot en Citroen te koop), en de laadruimte was als marginale camper ingericht maar verder geen dakluik want nog onder het oude grijskenteken regime. Ze waren ooit ergens in een natuurpark ver weg waar een soort camper-parkeerplaats was, en ze werden gecontroleerd, ze wisten dat er een of ander intern toilet vereist werd .... en mijn moeder toonde een grote muurverf-emmer van een of andere bouwmarkt en de controleur was tevreden (of althans net voldoende tevreden gesteld).

islander

Berichtdoor islander » 16 Feb 2019, 11:12

Landmarcs schreef:
islander schreef:...

Ik denk dat er geen harde regel te formuleren is, een camper is beslist niet overal gelijk gedefinieerd, en zeker als het gaat om wegenverkeers-regels is een camper sowieso al een zwak omschreven categorie.

Wat bijvoorbeeld te denken van een "camper" met een afzet unit.   Als het een beetje handig is vormgegeven dan kan je die afzet unit ook ter plekke op zijn pootjes zetten en de auto eronderuit wegrijden.   Is die unit dan een "camper" ??   Zoiets heet (of heette) in Nederlandse RO-termen "Een bouwwerk geen gebouw zijnde", en in Nederland zijn er veelal ook regels voor zo'n "bouwwerk".

Overigens zijn er vlgs mij geen eisen aan afval(water) en campers, ook al hebben de meeste wat grotere campers daar wel voorzieningen voor.

Groeten MarcS

PS Mijn moeder en haar man hadden voorheen een Fiat Scudo (het oude model, zo'n kruising tussen MPV en busje, ook onder Peugeot en Citroen te koop), en de laadruimte was als marginale camper ingericht maar verder geen dakluik want nog onder het oude grijskenteken regime. Ze waren ooit ergens in een natuurpark ver weg waar een soort camper-parkeerplaats was, en ze werden gecontroleerd, ze wisten dat er een of ander intern toilet vereist werd .... en mijn moeder toonde een grote muurverf-emmer van een of andere bouwmarkt en de controleur was tevreden (of althans net voldoende tevreden gesteld).

Een camper met afzet unit is dan ook geen camper . en kwa regeling van afval water en sanitair zijn er wel degelijk eisen of regels voor een camper
Maar om verdere discusie te vermijden , houden we het hierbij
Dit topic is in dezelfde trend van waar mag ik rijden met een terreinwagen ,iedereen weet dat dit vroeger ook bijna overal mocht en nu door een paar pippo's die denken da alles toegelaten is , nu bijna nergens meer

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Feb 2019, 20:12

islander schreef:iedereen weet dat dit vroeger ook bijna overal mocht en nu door een paar pippo's die denken da alles toegelaten is , nu bijna nergens meer

Nee, dat weet ik niet. Dat er steeds meer paden afgesloten worden ja, maar dat dat alleen zou komen door "pippo's die denken dat alles toegekaten is" mist iedere vorm van onderbouwing.

Net zoals wij jaren terug juist steeds op zo'n butcamperplek moesten staan omdat de piggyback achterop de F150 ons een camper maakte....... :shock: :shock:

Maar kennelijk zijn dingen tegenwoordig heel absoluut........
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Frank110V8

Berichtdoor Frank110V8 » 20 Feb 2019, 08:34

Wij staan met de defender wel af en toe op camperplaatsen en hebben nooit problemen ondervonden. Zolang je je omgeveing niet vervuilt is er weinig aan de hand. Sommige camperplekken hebben ook toiletten en in een restaurant een bakkie doen en van het toilet gebruik maken is ook een optie. Een plas-ton (wit vaatje met rode deksel) werkt ook goed en kan je zo in de camper vuilwater stort legen.
In de golf van Biarritz op op een camperplaats op 100 meter van de zee is toch wel lekker als eerste stop naar het zuiden bijvoorbeeld.
Park4night en iOverlander zijn handige apps voor op je telefoon om mooie plekjes te vinden (ook om vrij te staan)
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5

Terug naar “Reizen”