Tips over rijden op Stranden v Denemarken

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Dolk

Tips over rijden op Stranden v Denemarken

Berichtdoor Dolk » 25 Jul 2019, 11:35

Hallo allemaal, laatste week van onze zomer vakantie, wil ik samen met mijn twee zoons nog een weekje met onze Defender naar Denemarken om over het strand te rijden. Begrijp dat je aan de west kust (zuid naar noord) redelijke stukken over het strand
kan&mag rijden. Maar vindt het erg lastig om via internet/Deense toeristen bureau uit te vinden welke stukken strand wel of niet berijdbaar zijn. Zijn er bepaalde (stukken) strand waar je mag overnachten, of zijn we aangewezen tot locale campings. Dus ben eigenlijk op zoek naar wat route-tips voor het rijden op de Deense stranden.

Ik hoor graag jullie ervaringen / tips.

Ivo Dolk

Erik Peters

Re: Tips over rijden op Stranden v Denemarken

Berichtdoor Erik Peters » 25 Jul 2019, 13:00

In 2006 heb ik op Jutland (helemaal in het noorden) een 15 kilometer over het Noordzee strand gereden. Helemaal tot het uiterste puntje mag niet, op dat laatste stukje strand rijdt de Sandormen (een grote trekker met een soort huifkar) speciaal voor toeristen naar het uiterste puntje.
Ik weet niet of je op het strand mag overnachten (niet gedaan). En wat de mogelijkheden zijn wat meer naar het zuiden, geen idee.
DSCF1773.jpg
Maar het was een leuke ervaring.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Gronlok

Re: Tips over rijden op Stranden v Denemarken

Berichtdoor Gronlok » 20 Aug 2019, 00:43

Op Rømø, een eiland net over de grens kan je naar hartenlust kilometers over het strand rijden maar je mag er niet overnachten.
Op sommige dagen is het druk met auto's en campers op de harde stukken maar vanaf de duinen is het een paar kilometer maar het water.

Ben er regelmatig geweest. Zoom maar in op het strand op Google dan zie de auto's staan.

download/file.php?mode=view&id=6848

Willem
Bijlagen
Knipsel.JPG

Terug naar “Reizen”