Kinderen enthousiastmeren weekeindje weg

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
tjerk

Kinderen enthousiastmeren weekeindje weg

Berichtdoor tjerk » 30 Sep 2021, 21:44

Om een overbodig lange intro te over te slaan; ik zoek mini-trips, mini-ervaringen om op te doen samen met mijn kids. Mijn dochter (10) en zoontje (8) staan te popelen om er lekker op uit te gaan met de daktent en zien zich al ronddolen door de bossen van Zweden om vervolgens gezellig aan een zelf gesprokkeld kampvuurtje zitten. Zelf heb ik de nodige bush experience en zou heel graag dit enthousiastme doorgeven aan mijn kids met mooie natuur ervaringen.

Kortom: Wie heeft een tip voor een mooie camping/plek om met de daktent, dicht(er) bij huis een mooie ervaring op te doen? Geen massa-camping, kampvuurtje, nachtwandeling, etc. Even onderdompelen in moeder natuur. Ik denk dat iedereen in deze club dat wel begrijpt ;) Belangrijk dus dat het op behapbare afstand is, max een uurtje of 4/5 in de auto lijkt mij.

deusjevo

Re: Kinderen enthousiastmeren weekeindje weg

Berichtdoor deusjevo » 30 Sep 2021, 22:02

Ik begrijp even niet of je nou juist wel of niet kampvuurtjes en nachtwandelingen wilt?

Anders: https://www.campingmaka.be/
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 30 Sep 2021, 23:37

Wel jammer dat die camping inmiddels gesloten is en volgend jaar rond pasen weer open gaat.
Het zal wel zoeken worden naar iets waar je 'in de wintermaanden' terecht kunt.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 01 Okt 2021, 02:08

ioverlander, kies maar uit...

tjerk

Berichtdoor tjerk » 01 Okt 2021, 12:22

Bedankt voor jullie reacties, het is dus inderdaad juist wel de bedoeling om een kampvuurtje te maken en in de natuur te wandelen. Ik zat al suf te googlen naar 'wintercampings' waar we terecht zouden kunnen, maar dat is nog niet zo makkelijk. Mocht iemand nog ideeën hebben hoor i k het natuurlijk graag!

tjerk

Berichtdoor tjerk » 01 Okt 2021, 12:24

OttoVink schreef:ioverlander, kies maar uit...

Zat ik ook al op te zoeken, wel een beetje heel veel keus, dacht dat er binnen lrch misschien ervaringsdeskundigen zijn met kinderen, vandaar toch de vraag :)

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 01 Okt 2021, 12:31

https://campinglesochay.be

Helaas ook gesloten, maar wie weet wat voor volgend voorjaar.

Groet,

Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Okt 2021, 13:15

Tja, bij die max een uurtje of 4/5 is het natuurlijk wel van belang waar in Nederland de teller gaat lopen.
Woon je in Maastricht dan is Luxembourg nog maar 2 uur rijden, woon je in NO-Groningen dan is Maastricht al ongeveer de limiet.

Maar goed, uitgaande van Midden-Nederland is die 4/5 uur goed voor zo ongeveer Noord-Frankrijk ... en ik zou dan zeggen: zoek een streek uit die je bevalt, en zoek er een boer ook waarmee je een goede relatie opbouwt. Voor de lange winteravonden heb je dan al vast een eerste opdracht: leer het alledaagse Frans (of spijker je school-Frans zodanig bij dat je het schoolse vergeet en het alledaagse gaat beheersen).

Ik had ruim dertig jaar zo'n adresje, de boer is inmiddels boos (op zijn gemeente want hij mag ons niet meer ontvangen), in het jaar waarin duidelijk werd dat ik ook geen gemeentelijke toestemming kon krijgen heb ik een nieuwe boer gezocht - in een andere gemeente - en in een paar jaar zijn er er al net zo welkom als voorheen bij de oude boer (de nieuwe boer heeft overigens ook een LandRover, ik had 'm hierop niet uitgezocht).

Groeten MarcS

PS   Een boer in Duitsland kan natuurlijk ook, dan moet je de eerste winter-opdracht bijpassend invullen.

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Okt 2021, 22:15

Waarom zo moeilijk? Hier op het veld staan geregeld Land Rovers te kamperen. Kampvuurtje erbij, ritje in de buurt van internet halen en een weekend is gevuld. Er zijn zat LaRo rijders met een grote tuin.

Je moet alleen niet op kroegentocht willen want horeca daar snappen die Grünigers heulemaal niks van! :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Reizen”