met onze 109 naar de Dordonge frankrijk

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
rotschup

met onze 109 naar de Dordonge frankrijk

Berichtdoor rotschup » 28 Jul 2012, 21:38

eerste Etappe
vandaag zijn we vertrokken van uit Houten met the old Lady
naar Frankrijk.
met zijn viertjes op vakantie het avontuur aangegaan om dat met de Landrover te doen.
Nederland uit ging voorspoedig en België gaf ook geen problemen.
ok even een andere gas nippel nodig voor België en hij reed wat licht op de voorwielen
wat wat lastig is in de bocht maar het was te doen dus vrolijk door kunnen rijden.
maar dan kom je in Frankrijk en daar is het aanzienlijk minder vlak.
we hadden al besloten om niet de tolwegen te nemen omdat 130kh toch niet haalbaar is.
Maar zo net voor Parijs heb je toch een paar flinke heuvels waar onze oude dame het behoorlijk zwaar had.maar ook al ging het soms met 45kh omhoog we kwamen elke keer weer boven en naar beneden was het dan natuurlijk geen probleem.
tenslotte hebben we net voorbij Orleanse een camping opgezocht voor de nacht.
de auto even op nieuw beladen en het gewicht wat anders verdeeld, waardoor het sturen morgen hopenlijk wat beter gaat.En dan de laatste 400km naar crysse.
Daar hopen we dan om een uur of 14.00 aan te komen.

wordt vervolgd
Edwin Helga en de kids Tim en Merel.

Landmarcs

Re: met onze 109 naar de Dordonge frankrijk

Berichtdoor Landmarcs » 28 Jul 2012, 21:52

Dag Edwin, Helga & kids,

Ik zou, als ik toch de auto-route niet zou nemen, ook een andere route genomen hebben.
Brussel - Charleroi - Rocroi - Reims en dan oostelijk langs Parijs. (ja, Ja, ook daarin zit zo hier en daar een hellinkje.)

Om eerlijk te zijn neem ik nooit de betaalde auto-route, en om nog eerlijker te zijn afgelopen weken was ik daar aller-et-retour te zien (met een iets snellere 110 Puma, die de 130 makkelijk haalt -- en dan tegen de begrenzer aan zit).

Groeten MarcS

Unicorn988

Berichtdoor Unicorn988 » 03 Mar 2015, 09:20

de auto even op nieuw beladen en het gewicht wat anders verdeeld, waardoor het sturen morgen hopenlijk wat beter gaat.En dan de laatste 400km naar crysse....??
You can join us for best Testking mcse certification dumps ccie certification oracle training solutions. Our artinstitutes.ed contains all those you want to pass for real California Institute of Technology

e.nagtegaal

Berichtdoor e.nagtegaal » 03 Mar 2015, 11:36

hoi
de tol wegen zijn wel minder stijl dan de binnen wegen is mijn ervaring dus geen 130km maar wel met 80km om hoog of 70km
gr edwin

Terug naar “Reizen”