Navigatie op tablet

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Chrsitiaan

Re: Navigatie op tablet

Berichtdoor Chrsitiaan » 12 Mei 2013, 21:31

(Bijna) iedereen schijnt hier zeer moderne navigatie systeem te hanteren. Mooi zo!
Nu nog een digitale camera zodat jullie hier enkele foto's van jullie reizen-trips-uitstapjes kunnen posten.
Dat zou het forum alleen maar boeiender en interessanter maken.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Mei 2013, 22:11

Christian,

Ziehier, het resultaat van de MarcMarc in de binnen-45-minuten-random-een-leuk-plekje-zoeken modus.

P1090673_3.jpg

P1090674_3.jpg

Of de MarcMarc exact dit plekje terug kan vinden, dat is de (onbeantwoorde) vraag.
Gelukkig zijn er in Zweden meer zulke plekjes.

Groeten MarcS

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 30 Mei 2013, 21:44

Vandaag kwam ik via Feestboek op http://www.backcountrynavigator.com, kaart van de gehele wereld. Ik heb hem nog niet helemaal uitgevogeld, maar tijdens een rondje om het huis volgde hij mij precies. De kaart staat op je tablet, dus geen GSM verbinding nodig. Wat ik in de gauwigheid gezien heb, is dat je gereden routes kunt opslaan, waypoints invoeren etc.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Erwin ter Riet

Berichtdoor Erwin ter Riet » 03 Jun 2013, 08:33

Ik ben eens gaan stoeien met de apps en mogelijkheden die hier geroepen worden. Afgelopen weekend de backcountrynavigator (trial versie) gedownload en getest. Dat is echt wel ongeveer wat ik wil. Komende week ga ik wat stoeien met tracks, waypoints etc. maar ik denk dat ik het 'risico' van een investering van € 8,99 wel durf te nemen :lol: Je kunt er kaarten in downloaden voor offline gebruik, zo'n beetje wel van heel de wereld, echt erg handig.

Nu nog op zoek naar een fatsoenlijke houder voor in de Defender die een galaxy tab goed kan vasthouden.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jun 2013, 11:59

Brodit.se
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 03 Jun 2013, 13:47

wil die applicatie idd ook eens gaan testen. kijken of ik een beetje leuke paden hier in de buurt kan ontdekken of wat voor opties ik krijg voor routes (geen idee of de applicatie dat kan, maar dat wil ik dus ook even testen)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Michiel_H

Berichtdoor Michiel_H » 17 Jun 2013, 22:47

Voor het tracken van routes gebruik ik MyTracks, van Google.

Link naar de de app op Google Play

Met Mijn routes legt u uw route, snelheid, afstand en hoogte vast wanneer u buiten wandelt, hardloopt, fietst of een andere activiteit uitoefent. Terwijl u gegevens vastlegt, kunt u deze live weergeven, aantekeningen maken bij uw route en regelmatig gesproken berichten over uw voortgang afspelen.
Met Mijn routes kunt u uw routes opslaan in Google Drive, Google Maps, Google Fusion Tables of Google Spreadsheets of uw routes exporteren naar externe opslag. In Google Drive kunt u uw routes ook synchroniseren, routes delen met vrienden en de routes weergeven die uw vrienden met u hebben gedeeld. In Google Maps kunt u de kaart-URL met vrienden delen via Google+, Facebook, Twitter, enz. Wanneer u exporteert naar externe opslag, kunt u kiezen uit de indelingen GPX, KML, CSV en TCX.

Dragon

Berichtdoor Dragon » 24 Jul 2013, 16:23

Erwin ter Riet schreef:Ik ben eens gaan stoeien met de apps en mogelijkheden die hier geroepen worden. Afgelopen weekend de backcountrynavigator (trial versie) gedownload en getest. Dat is echt wel ongeveer wat ik wil. Komende week ga ik wat stoeien met tracks, waypoints etc. maar ik denk dat ik het 'risico' van een investering van € 8,99 wel durf te nemen :lol: Je kunt er kaarten in downloaden voor offline gebruik, zo'n beetje wel van heel de wereld, echt erg handig.

Nu nog op zoek naar een fatsoenlijke houder voor in de Defender die een galaxy tab goed kan vasthouden.

Ik zie er ook wel iets in, demo geïnstalleerd op mijn Galaxy S 3.
Morgen maar eens testen op de fiets door Den Treek (Amersfoort)
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Jul 2013, 18:02

Dragon schreef:
Erwin ter Riet schreef:Ik ben eens gaan stoeien met de apps en mogelijkheden die hier geroepen worden. Afgelopen weekend de backcountrynavigator (trial versie) gedownload en getest. Dat is echt wel ongeveer wat ik wil. ........

Ik zie er ook wel iets in, demo geïnstalleerd op mijn Galaxy S 3.
Morgen maar eens testen op de fiets door Den Treek (Amersfoort)

Ik zal naar je zwaaien :D :ugeek: :roll:

Groeten MarcS

rrover

Berichtdoor rrover » 06 Sep 2013, 21:34

Deze zomer op de Samsung Galaxy Tab 3 genavigeerd met Backcountry navigator pro. Super bevallen. Makkelijk en zeer goed te zien waar je bent, waypoints invoegen etc... Precies wat ik zocht.
Enige nadeel was de file size van de kaarten die ik gedownload heb via de app. Bijna 52Gb voor een groot deel van Roemenië. Is bekend bij de makers volgens de website (FAQ).
Ga proberen ze voor de volgende reis op een andere manier off line beschikbaar te krijgen. Had daar voor de vakantie te weinig tijd voor.

Ik heb de hele reis gelogd en ga dat straks koppelen aan de foto's (met GPS data) zodat eea mooi te zien is in Google Earth.

Wat mij betreft een aanrader en de Tab3 ook. Zeer goede GPS ontvangst en goed zichtbaar scherm. Heb hem op een RAM mount gemonteerd (eigenlijk voor Tab2 maar met wat schuimstukjes gaat het prima).
One Ten 300Tdi
Ninety 200Tdi

Terug naar “Reizen”