Survey naar matrassen Autohome producten

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
HJK

Re: Survey naar matrassen Autohome producten

Berichtdoor HJK » 19 Jun 2017, 12:21

VeeTee schreef: ... luifeltje.... Mocht er iemand hier al een oplossing voor gevonden hebben dan houd ik mij voor ideeën aanbevolen.

accessori_columbus6.jpg
Bijlagen
Naamloos.jpg

Waterrover
Beheerder

Re: Survey naar matrassen Autohome producten Update

Berichtdoor Waterrover » 13 Jul 2017, 17:16

_DSC2765.JPG
Nieuwe matras voor Columbus medium XL

Eindelijk de bestelde matras opgehaald bij Polyvision in Noordwolde (Fr). Voor rond de 400 euri heb je een op maat gemaakte matras die ongeveer 90 mm dik is, en opgebouwd uit 3 lagen: 3 cm latex, 2 cm HR koudschuim SG40 en 4cm Polyether SG75. Voortreffelijk geholpen en een exacte pas in de Columbus. Reken wel op een toename van het gewicht in vergelijking met de standaard matras. En last but not least, de tent sluit nog met de dikke OZ slaapzakken + ingeritste fleece. Nu nog langdurig uitproberen ;)

Chris

Peu

Re: Survey naar matrassen Autohome producten Update

Berichtdoor Peu » 13 Jul 2017, 21:01

Ziet er goed uit, Chris. Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen? Welke materiaal ligt onder en waar lig je op. Wss lig je op de latexzijde want dat ventileert het best, volgens mij?

Ik kwam bij een klant in Arnhem deze regen....had nog nooit van het merk gehoord. Een vriend van hem improteerd dit en heeft hier even plaats om ze op te zetten en te tonen. Zeer degelijk en ik,vermoed zelfs dat het de zelfde schaal is als van Autohome. Keurige afwerking en mooi materiaal tentdoek. Ook het matras, welke exact dezelfde tijk heeft als onze Columbus, voelde dik en stefig aan.
Ook een safari model hebben ze in het programma en zag er ook goed uit.

IMG_0101.JPG
[quote="Waterrover"]
Failing to prepare is preparing to fail!

LaurensR

Berichtdoor LaurensR » 02 Aug 2017, 19:48

Wij hebben een howling moon tourer stargazer. Na veel testen en zoeken deze tent uitgekozen vanwege de praktische mogelijkheden en superdegelijke constructie. Ventileert in de zeikende regen en blijft droog, en het matras is heel erg groot (240x160) Helaas is het matras van de goedkoopste soort schuim gemaakt, 70mm dik. Wij zijn allebei groot en niet licht, dus dat sliep ronduit slecht. De vulling van het matras hebben we vervangen door 4cm koudschuim met 3cm natuurlatex. Flinke verbetering! Al is het natuurlijk nog geen Hästens.
'02 Defender 110 TD5 // '00 Defender 110 TD5

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 02 Aug 2017, 20:33

Zo, dat blijkt maar weer dat wij niet de enigen waren. Wij hadden een traagschuim topje van 4 cm erop liggen, en toen werd het beter, maar echt perfect werd het niet. Wij vonden het vervelend steeds maar weer dat topje in de auto te kieperen bij het invouwen. Uiteindelijk besloten voor een andere oplossing, de Columbus. De HM is een prima tent, maar het snelle opzetten / afbreken van de Columbus gaf bij ons de doorslag voor de aankoop. Het voordeel van de HM vond ik wel het dakje en de ondertent waar je goed in kan vertoeven. (Maar nooit gebruikt)

Chris

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 22 Okt 2017, 16:39

Update matraservaring na ruim 7 weken in gebruik.

Zoals eerder vermeld waren wij absoluut niet tevreden met het 'comfortabel matras' zoals vermeld in de brochure van de Columbus. ook een andere fabrieksmatras (onder garantie) voldeed niet. Wij hebben uiteindelijk een nieuwe matras speciaal voor de Columbus laten maken. Zoals eerder beschreven. We zijn nu 7 weken onderweg en slapen er elke dag op, de nieuwe matras doet eigenlijk wat wij ervan verwacht hebben. Op een comfortschaal van 0 -10 krijgt de matras een ruime 7. Wanneer je maar 9 cm tot je beschikking hebt en geen lattenbodem of ander verend materiaal eronder, dan vind ik de mate van soepelheid eveneens een ruime voldoende waard. Dit type matras kan ik zeker aanbevelen om rugklachten te voorkomen. Ook de blauwe waterafstotende afdekking (doet nog het meeste denken aan een hospitaalmatras) bevalt prima. Zeker wanneer je in de stromende regen eruit- of erin moet. Voorheen hadden wij hiervan natte plekken op de oude matrassen die erg langzaam droogden, ook hadden wij last van vocht onder de matras. Van het laatste bij de nieuwe niets gezien. De nieuwe matras is wel wat zwaarder, en stugger. Ik schat ongeveer 15 kg. Kortom een aanbeveling!

Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Okt 2017, 20:36

Tja, zoals ik al eerder aangaf:   Mij bevalt een self-inflatable* al ruimschoots.
Ik heb nu een luxe dikkere en daarmee de ervaring dat twee daarvan te veel van het goede is.
Dus gewoon een enkele ... net weer een weekje in de tent gehad (op een zeer harde ondergrond), en daarna een klein weekje in de auto (op een kei-harde en geheel vlakke houten ondergrond. Geen centje pijn, en dat ondanks mijn gewicht (je kan natuurlijk ook zeggen dat ik al wat extra "padding" heb). Het enige waar ik "last" van heb/houd is mijn blijvend geblesseerde schouder: een extra kussentje doet veel goed, maar dat is thuis niet anders.

En, zoals ik al eerder aangaf: de opgesloten lucht, incl de opgesloten schuimvulling, van een "self-inflatable" zorgt voor een opvallend hoog comfort bij weinig matras-hoogte.   Maar goed, ook thuis heb ik graag een nogal hard en vlak matras, wellicht is dat een groot voordeel.
    * NB. de moderne "self-inflatables" doen hun naam geen eer aan: je moet ze allemaal nog iets tot soms best veel bij blazen.
Groeten MarcS

PS Ik heb deze "self-inflatable" (na eerder een paar wat dunnere/goedkopere "versleten" te hebben): Ayacucho-5cm

Terug naar “Reizen”