GoForAfrica TeamMCW: Nederland --> Gambia!

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Erik Peters

Re: GoForAfrica TeamMCW: Nederland --> Gambia!

Berichtdoor Erik Peters » 25 Jan 2017, 13:23

marcenvon schreef: €600..........voor een carterpan........van een Twingo......

Oef, da's prijzig en na drie jaar al verrot, dat is helemaal slecht. Betreft het een Twingo van het derde type (met de motor achterin)?
En bij een sloperij is het dus maar de vraag of je betere vind.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jan 2017, 17:32

Erik Peters schreef:
marcenvon schreef: €600..........voor een carterpan........van een Twingo......

Oef, da's prijzig en na drie jaar al verrot, dat is helemaal slecht. Betreft het een Twingo van het derde type (met de motor achterin)?
En bij een sloperij is het dus maar de vraag of je betere vind.

't Is naast een waardeloze carterpan ook een beroerde dealer.
Ik neem aan dat je 3 jaar garantie had ... en als er dan iets kort na die garantie sneuvelt dan is het "normaal" dat er iets geregeld wordt.
Ik kan me van mijn Renault-tijden herinneren dat er dan coulance om de hoek komt (en ik moet zeggen: coulance was zelfs geen uitzondering: de Renault's hadden - net als LandRovers - wel eens een mankement -- het belangrijkste verschil was dan de grootte van het mankement, bij de Renault meestal wat kleiner).

Groeten MarcS

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 28 Jan 2017, 21:03

Landmarcs schreef:'t Is naast een waardeloze carterpan ook een beroerde dealer.
Ik neem aan dat je 3 jaar garantie had ... en als er dan iets kort na die garantie sneuvelt dan is het "normaal" dat er iets geregeld wordt.
Ik kan me van mijn Renault-tijden herinneren dat er dan coulance om de hoek komt (en ik moet zeggen: coulance was zelfs geen uitzondering: de Renault's hadden - net als LandRovers - wel eens een mankement -- het belangrijkste verschil was dan de grootte van het mankement, bij de Renault meestal wat kleiner).

Groeten MarcS

Dat riep ik ook, een carterpan mag nooit na drie jaar verrot zijn. Bleek vanwege een koperen ring waarmee de aftapplug in de pan zat. Daar ging hij roesten. Uiteindelijk moest ik het onderdeel betalen en de manuren niet..... de manuren van het wisselen van een carterpan......facepalm. Oja en er was lampje van de achterbak daar wilde hij €7.5 voor vragen maar na boos kijken mijnerzijds bracht hij die toch maar niet in rekening.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 28 Jan 2017, 21:14

marcenvon schreef:Dat riep ik ook, een carterpan mag nooit na drie jaar verrot zijn. Bleek vanwege een koperen ring waarmee de aftapplug in de pan zat. Daar ging hij roesten. Uiteindelijk moest ik het onderdeel betalen en de manuren niet..... de manuren van het wisselen van een carterpan......facepalm. Oja en er was lampje van de achterbak daar wilde hij €7.5 voor vragen maar na boos kijken mijnerzijds bracht hij die toch maar niet in rekening.

Marc

Goeie garage zeg! :roll: Er wordt altijd een carterstoprring gebruikt... En die is van zacht koper, zorgt voor een goede afdichting. En bij oliewissel altijd een nieuwe gebruiken, kost 'n paar dubbeltjes...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Jan 2017, 21:22

Pppfffff, en ik al klagen toen de carterpn van de 2.4 Def eraf gekapt werd (want gelijmd) en in de prullenbak werd gesmeten. Die koste 38,50 :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 28 Jan 2017, 21:59

VeeTee schreef:Goeie garage zeg! :roll: Er wordt altijd een carterstoprring gebruikt... En die is van zacht koper, zorgt voor een goede afdichting. En bij oliewissel altijd een nieuwe gebruiken, kost 'n paar dubbeltjes...

Altijd is wel een heel groot woord, ze worden in allerlei materialen uitgevoerd.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 31 Jan 2017, 08:51

VeeTee schreef:Goeie garage zeg! :roll: Er wordt altijd een carterstoprring gebruikt... En die is van zacht koper, zorgt voor een goede afdichting. En bij oliewissel altijd een nieuwe gebruiken, kost 'n paar dubbeltjes...

Die was niet de oorzaak. Het gat van de aftapplug zelf zat in de carterpan met een koperen rand in de carterpan geperst. Niet zomaar een gat met een schroefdraad en dat was het.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

ppw

Berichtdoor ppw » 08 Apr 2017, 16:59

hoe zou het met deze gasten zijn?? iemand ooit nog iets van gehoord? onedayfly.... :cry: :roll: ??
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Apr 2017, 17:38

ppw schreef:hoe zou het met deze gasten zijn?? iemand ooit nog iets van gehoord? onedayfly.... :cry: :roll: ??

Als ik het sommetje maak dan zijn ze pas na 89 februari (= 61 maart = 30 april) weer op weg terug naar thuis. (Zie citaat hierna.)
De website heb ik niet gechecked, aan feesboek doe ik al helemaal niet.

MarcS

TeamMCW schreef:....
Op 19 februari gaan wij, TeamMCW (Marnix, Calvin en Walter) op reis in een Range Rover P38 van Bakel naar Gambia!

Dit doen wij voor de organisatie GoForAfrica, die zich inzet voor de kinderen in Gambia op school.
Wij zullen na de reis van 3 weken, 7 weken lang, les gaan geven in autotechniek.

....

Kijk gerust op onze site en Facebook pagina!
http://teammcw.nl/
https://www.facebook.com/GFATeamMCW/

HJK

Berichtdoor HJK » 10 Apr 2017, 16:25

ze zijn er! al een tijdje..

Gister zijn wij in de woestijn gaan rijden maar na 15 meter zaten we muur vast tot op de bodem. We kregen de auto er echt niet uit, toen hebben we langs de weg gestaan voor hulp. Uiteindelijk kwam er een groep locale bevolking.
Die kwam ons helpen met het zand weg scheppen en de auto optillen zodat het zand onder het wiel kwam.
Dat heeft ongeveer 3uur geduurd, daarna werden we uitgenodigd voor een kopje thee en een etentje.

Terug naar “Reizen”