Defender td5 in de fik, maar op tijd geblust

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
OttoVink

Re: Defender td5 in de fik, maar op tijd geblust

Berichtdoor OttoVink » 11 Nov 2019, 16:46

Informeer eens bij coolairlogan.co.uk voor een nieuwe underdash unit.
Ik heb alle airco opties uitgebreid bestudeerd voor ik mijn beide defs van airco voorzag.
Al met al (inbouw/aanpassingen/kosten) kwam ik toch bij mooi passende (originele) defendersetjes uit.

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 18 Nov 2019, 11:31

Otto

Bedankt voor de tip, ik heb bij coolairlogon een lossen binnenuntit kunnen bestellen. Scheelt toch weer flink in de aanschaf ten opzichte van een heel nieuw pakket. Nu nog het gas er uit laten halen inbouwen en het gas er weer in laten zetten.

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

Jankouwenberg

Berichtdoor Jankouwenberg » 27 Nov 2019, 12:36

Alles is vervangen volgende week airco weer afpersen en vullen.

Na wat lezen op internet is mijn definitieve oordeel over dit brandje als volgt.

1. 20amp zekering van de blower moter maakt slecht contact in de zekeringskast.
2. Doordat er slecht contact wordt gemaakt worden de "plaatjes" van de zekering warm waardoor het plastic van de zekering langzaam smelt en de plaatjes tegen elkaar komen te liggen.
3.Zo heb ik waarschijnlijk wel een half jaar rondgereden met een 20 ampere zekering die feitelijk geen zekering meer was.
4. Mijn blower moter wordt slechter en slechter en besluit er mee te stoppen op een positie die er voor zorgt dat er een forse stroom loopt door de bekabeling.
5. De zekering werkt niet meer dus de kabels in de buurt van van de blower moter weerstand beginnen te smelten. Totdat die goed kortsluiting maken
6. De boel vliegt in de fik. Uiteindelijk is de ventilator van de blower moter volledig weg gebrand en een deel de ombouw.

1.In Engeland volledig nieuwe unit gekocht voor veel te veel geld.
2. Aircogas er uit laten halen
3. Unit omgewisseld
4. Nieuwe kwaliteitszekeringen gekocht (liitelfuse)
5. Alle zekeringen er uit gehaald, en nog 4 zekeringen gevonden met warmteschade (lichte opbolling van het plastic) door slecht contact in de zekeringskast. Contactspray (zonder zuur) in de zekeringskast gespoten. Alle zekeringen vervangen.

Weer wat geleerd over zekeringen en hoe ze soms niet doen wat ze moeten doen.

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 29 Nov 2019, 17:50

Mooi dat het gelukt is. Ben wel iets benieuwd wat je betaalde voor de unit.

Terug naar “Kroeg”