bloed kruipt ............

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger

bloed kruipt ............

Berichtdoor Roger » 07 Apr 2020, 10:52

Na een jaar zonder LR en daardoor ook beetje zonder forum, toch weer mijn zinnen gezet op een LR.

Moest uiteraard wel een TD5 zijn.
Een Defender nog steeds te onbetaalbaar en beetje te overgewaardeerd naar mijn mening, is de D2 het volgende doel.
Heb er al een gehad maar was een automaat en geef toch voorkeur aan een handbak.
hier in de bergen vond ik de automaat te sloom aanvoelen.
bovendien is een handbak wat lichter en verbruikt iets minder en er is wat minder storing mogelijk.

Na de ellende van een gloednieuwe Hilux diesel (kan erg slecht tegen korte ritjes en ontbreken van snelweg kilometers waardoor de FAP en EGR volledig dichtslibben en verbruik met 25% stijgt en vermogen met 25% daalt) back to een iets meer low tech auto.

heb er zin an!!!!!

het wordt er eentje uit Spanje trouwens.
nu ff afwachten tot alle bloccades en huisarresten zijn afgelopen helaas, hahahah
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 verkocht
D2 2004 automaat binnenkort nieuw in de winkel. :D

Edward

Re: bloed kruipt ............

Berichtdoor Edward » 07 Apr 2020, 13:10

Tof! Welkom terrug. :D

Een handbak Td5 in een Disco vind ik dan weer de kutste auto die ik ooit gereden heb. Maar dat was een leenauto, misschien went het wel.

Een D2 Td5 automaat moet loeien om wat te doen en dat zijn Defender rijders meestal niet gewend. Die slopen hun blokken met te lage toerentallen. Toen ik eens op de snelweg van het gas af moest voor een inhalende vrachtwagen kreeg ik daarna op m'n kloten omdat ik het ding veel te veel de toeren injoeg..... Alleen deed ik dat niet maar de auto zelf, ik had alleen maar op 'resume' van de cruisecontrol gedrukt. De wagen trekt dan zelf door tot 4000 rpm....... :lol: :lol:

Die ik nu hebt is gechipt door José van Inside tuning. Dat is een wereld van verschil, wat een pretwagen is dat nu! Hij rijdt zelf met een D2 handbak dus ik zou zeker eens kijken wanneer hij eens een keer soort van in de buurt komt.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Apr 2020, 14:33

Roger schreef:Na een jaar zonder LR en daardoor ook beetje zonder forum, toch weer mijn zinnen gezet op een LR.

Een Defender nog steeds te onbetaalbaar en beetje te overgewaardeerd naar mijn mening, .....

heb er zin an!!!!!

nu ff afwachten tot alle bloccades en huisarresten zijn afgelopen helaas, hahahah

Zijn de Td5 Defenders in Spanje óók te duur ?

Wellicht loop je na de corona-crisis in Spanje wel tegen buitenkansjes aan.
Er rijden er heel veel rond als berg-taxi, en die taxi's zijn heel conjuctuur-gevoelig, ze rijden vooral toeristen naar boven.

Wellicht heeft de aandrijflijn het wat zwaar gehad, maar die paar keer dat ik in z'n taxi zat vond ik dat de chauffeurs heel netjes met het mechaniek omsprongen. Het waren wel vlotte rijders daar waar het vlot kon, maar daar waar het bijna trappenlopen was reed men ook alsof het trappenlopen was en dus niet zo gevoelloos als je soms op een 4x4 buitenspeel-dag ziet. Het enige is dat je geen bezwaar tegen een witte moet hebben, ze zijn in Spanje bijna allemaal wit.

Succes met de zoektocht en de aankoop.

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 07 Apr 2020, 15:58

Edward schreef:Tof! Welkom terrug. :D

Een handbak Td5 in een Disco vind ik dan weer de kutste auto die ik ooit gereden heb. Maar dat was een leenauto, misschien went het wel.

Een D2 Td5 automaat moet loeien om wat te doen en dat zijn Defender rijders meestal niet gewend. Die slopen hun blokken met te lage toerentallen. Toen ik eens op de snelweg van het gas af moest voor een inhalende vrachtwagen kreeg ik daarna op m'n kloten omdat ik het ding veel te veel de toeren injoeg..... Alleen deed ik dat niet maar de auto zelf, ik had alleen maar op 'resume' van de cruisecontrol gedrukt. De wagen trekt dan zelf door tot 4000 rpm....... :lol: :lol:

Die ik nu hebt is gechipt door José van Inside tuning. Dat is een wereld van verschil, wat een pretwagen is dat nu! Hij rijdt zelf met een D2 handbak dus ik zou zeker eens kijken wanneer hij eens een keer soort van in de buurt komt.

Hahaha.
Had jou ook gemist Edward hahaha.
Is nog echt zo ook.
Ik rijd inderdaad veelal als een ouwe zak maar ben me wat aan het verbeteren.
de motoren en aanverwanten hebben inderdaad wat meer toeren en bijbehorende hogere temperaturen en luchtstroom nodig om schoon te blijven. ik rij helaas alleen bijna geen snelweg, simpelweg omdat de eerste een uur rijden weg is en ik er ook nooit een nodig heb. Maar hard bergop in zijn twee doet ook wonderen. :D
wil hem inderdaad laten tunen, maar weet hier niet waar.
mijn twee TD5 Defenders heeft Hugo uit Alkmaar ooit gedaan en was top.
de TD5 Disco heb ik met een boxje gedaan omdat ik hier geen alternatief had en was kut en heb ik dus terug gestuurd.

ik hou jullie op de hoogte.

is er trouwens ook een LaroForum op Facebook?.. ik hoorde daar laatst iets over.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 verkocht

Roger

Berichtdoor Roger » 07 Apr 2020, 15:59

Landmarcs schreef:
Roger schreef:Na een jaar zonder LR en daardoor ook beetje zonder forum, toch weer mijn zinnen gezet op een LR.

Een Defender nog steeds te onbetaalbaar en beetje te overgewaardeerd naar mijn mening, .....

heb er zin an!!!!!

Zijn de Td5 Defenders in Spanje óók te duur ?

Wellicht loop je na de corona-crisis in Spanje wel tegen buitenkansjes aan.
Er rijden er heel veel rond als berg-taxi, en die taxi's zijn heel conjuctuur-gevoelig, ze rijden vooral toeristen naar boven.

Wellicht heeft de aandrijflijn het wat zwaar gehad, maar die paar keer dat ik in z'n taxi zat vond ik dat de chauffeurs heel netjes met het mechaniek omsprongen. Het waren wel vlotte rijders daar waar het vlot kon, maar daar waar het bijna trappenlopen was reed men ook alsof het trappenlopen was en dus niet zo gevoelloos als je soms op een 4x4 buitenspeel-dag ziet. Het enige is dat je geen bezwaar tegen een witte moet hebben, ze zijn in Spanje bijna allemaal wit.

Succes met de zoektocht en de aankoop.

Groeten MarcS

Heb al een disco voor niet te veel op het oog.
2004 model vind ik mooi met update koplampen en onder de 200.000 km.
we zullen zien.

cheers.

Roger
Toyota Hilux D4 verkocht

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Apr 2020, 16:53

Roger schreef:is er trouwens ook een LaroForum op Facebook?.. ik hoorde daar laatst iets over.

Er is een Lrch pagina op Fb maar daar wordt nog minder naar omgekeken door de club dan naar dit forum.

Het actiefst zijn de Prikkers op Fb. Er is de gewone Prik, de Prik markt, Land Rovers gespot, LaRo vrijgezellen en vast nog wel meer. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger

Berichtdoor Roger » 07 Apr 2020, 18:27

dan blijf ik maar gewoon lekker op dit forum.
is toch meer wat ik zoek.
lekker tussen de Die Hards.
hahaha.

Roger
Toyota Hilux D4 verkocht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Apr 2020, 18:29

Roger schreef:Heb al een disco voor niet te veel op het oog.
2004 model vind ik mooi met update koplampen en onder de 200.000 km.
we zullen zien.

Ah, dat zou maar zo een interessant aanbod kunnen zijn.

Maar houdt je ogen & oren open voor wat er op de Spaanse Defender-markt gaat gebeuren ... want er zou maar zo een kleine aardverschuiving op gang kunnen komen. Afgezien van de aandrijflijn hebben die berg-taxi's verder weinig te doen gehad, ze rijden vooral toeristen, dus vooral het toeristen-seizoen, qua kilometers weinig, bovendien hoef je niet bang te zijn dat die weinige kilometers dan de beruchte "boodschappen-karretjes-problemen" met zich meebrengen, want de motor moest echt wel werken om met 8 passagiers boven te komen, dus goed warmgestookt.
Dit dan samen met een Spaans klimaat - zelfs in de bergen steekt dat gunstig af bij het klimaat in onze of jouw streken.

Groeten MarcS

PS Hier ben je beter thuis als op het vluchtige feesboek :ugeek:

ppw

Berichtdoor ppw » 17 Apr 2020, 19:13

buiten mijn inmiddels anderhalf jaar geschorste project( nieuw schutbord) en de buitenproportionele MRB van €2400 voor 6000 km per jaar, en dus gestald en aan het sleutelen ( nieuwe deuren, schutbord, accubak, kabelboom, zekeringenkast, extra dynamo)& alles wat er nog meer in me opkomt,....werk ik af en toe als instructeur bij een off road bedrijf... die hebben buiten Mercdesen en hummers :(:( ,óók disco's & defenders.. Disco 300TDI automaat is echt mijn favoriet, de TD5's en V8 en absoluut niet! en ik heb alles geleerd in een 200TDI schakel...
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger

Berichtdoor Roger » 18 Apr 2020, 10:44

ik rijd iedere week een paar dagen in een disco 1 200 TDI.
is onverwoestbaar behalve roest maar start en loopt altijd.
en lekker met een difflock nog en zonder elektronische rommel.
alleen zit totaal geen fut (meer) in.
geen idee van de km stand.
het ding is niet van mij maar van de eigenaar van het kasteel waar ik iedere week paar dagen voor werk.

maar het blijft gewoon leuk om in te rijden. :D

Roger
Toyota Hilux D4 verkocht

Terug naar “Kroeg”