RAVE

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
kuyperh

Re: RAVE

Berichtdoor kuyperh » 30 Aug 2021, 14:09

Erik Peters schreef: Overigens als de RAVE naast Adobe Acrobat Reader ook gebruik maakt van (Adobe) Flash, dan gaat het ook niet meer werken, want Flash wordt niet meer ondersteunt in de nieuwste versie van Windows 10 (zelfs sinds 1 januari dit jaar 'End of Life' bij Adobe).

Dat zou het best eens kunnen zijn; in dat geval gaat Rave dus nooit meer open.

Ron stuur ik een Pb.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Aug 2021, 14:21

kuyperh schreef:
Erik Peters schreef: Overigens als de RAVE naast Adobe Acrobat Reader ook gebruik maakt van (Adobe) Flash, dan gaat het ook niet meer werken, want Flash wordt niet meer ondersteunt in de nieuwste versie van Windows 10 (zelfs sinds 1 januari dit jaar 'End of Life' bij Adobe).

Dat zou het best eens kunnen zijn; in dat geval gaat Rave dus nooit meer open.

Zoals ik "privé" ook al zijdelings noemde: vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen:
Erik Peters schreef:Je zal het nog kunnen gebruiken op een oude computer, met oude software.......

't Is een "mooie" manier om een zekere digitale vergetelheid te genereren: Je gebruikt een platform waarvan je weet dat het binnen afzienbare tijd obsolete is ... met wat "geluk" kan daarna in minder dan geen tijd niemand het meer teruglezen.
Het is dus ook hét grote probleem in onze steeds digitalere wereld:   Vroeger was er een papieren archief, nu is bijna alles digitaal. Digitaal maakt het op twee fronten kwetsbaar: zolang de data "open" zijn zijn ze soms ook te open, liggen ze voor iedereen op straat, en tegelijkertijd is er de kans dat de software om de data toegankelijk te houden ineens niet meer werkt (en ook het risico dat iemand een groot bestand zoek maakt ... zo is het te hopen dat er verschillende back-ups zijn van dit forum want anders kan het met een muisklik ineens uitdoven).

Groeten MarcS

kuyperh

Berichtdoor kuyperh » 30 Aug 2021, 20:37

Landmarcs schreef:
't Is een "mooie" manier om een zekere digitale vergetelheid te genereren: Je gebruikt een platform waarvan je weet dat het binnen afzienbare tijd obsolete is ... met wat "geluk" kan daarna in minder dan geen tijd niemand het meer teruglezen

Ach, we zitten nu toch in de kroeg:

Een tijdje geleden had ik contact met een genealogische vereniging (nee, niet over Land Rovers). Ik stelde ze de vraag hoe het familie-archief van wijlen mijn vader het best toekomstbestendig zou kunnen maken.

Het antwoord was verrassend: nee, niet digitaal; papier is het meest toekomstvast.

Of ik nu het complete werkplaatshandboek ga printen; ik denk dat selectief printen wat je op dat moment nodig hebt het meest handig is.

Maar dat ik blij ben met een handboek behoeft geen betoog. RAVE was inderdaad niks.

Terug naar “Kroeg”