oldtimers na 2030

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: oldtimers na 2030

Berichtdoor Edward » 24 Okt 2021, 20:57

Kunnen we de complot theorie hier achterwege laten en het een beetje bij feiten proberen te houden.

En nee, niemand probeert de aarde te redden, dat is idd niet echt nodig. (al doen sommige organisaties idd anders geloven)

Maar de mensheid zal toch echt wel wat hulp nodig hebben of als een dolle moeten leren zwemmen......... :shock: :shock:

Natuurlijk kun je zowat alle wetenschappers wegzetten als complot medeplichtigen maar dan moet je wel beter en overtuigender documentatie presenteren als zij tot nu toe gedaan hebben. :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 24 Okt 2021, 21:27

Die documentatie is er zat, google maar op Marcel Crok en Marijn Poels bijvoorbeeld. Maarja, geloven wat je voorgehouden wordt is makkelijker...

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Okt 2021, 22:37

Denk dat ik het meeste wel gelezen en bekeken heb. Tot het boek van de verachtelijke Bill Gates aan toe.

Maar mensen willen nu eenmaal niet geïnformeerd zijn maar hooguit info zien die hun oordeel bevestigd en daar is niet tegen te argumenteren. Noch qua klimaat, noch qua Covid 19 noch qua buitenlanderfobie.....

Dus dat ga ik ook niet doen. :D :D
Edward van Vugt

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 25 Okt 2021, 08:50

Het gaat hier toch over oldtimers?
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2021, 12:31

pascal110 schreef:gelezen, de vraag is waar of niet

Barwaut schreef:Het gaat hier toch over oldtimers?

Het gaat om "gelezen" ... en vooral de vraag "waar" ... want met internet, en nog erger Fees-Boek en aanverwanten is het "waar" komt de (des)info vandaan misschien wel de belangrijkste vraag.

Overigens is er voor de "oldtimer" - als ie maar oud genoeg is - van alles al niet meer verkrijgbaar.
Probeer maar eens een antieke bandenmaat te vinden, of motorolie met historische specs ... en dat zijn dan nog generieke slijtagedelen.
Zelfs voor een nog nauwelijks oude Td5 zijn sommige spare-parts al moeilijk(er) verkrijgbaar.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Okt 2021, 12:54

Eens, bij de gewone dealert kunnen ze de Range Rover p38 van een maat al niet eens meer uitlezen. De dual mass poelie voor mijn D2 Td5 had de dealert ook al niet meer.

En voor m'n Serie is het soms ook bedroevend wat er aan kwaliteit te koop is. Of liever het gebrek daaraan.

Maar aangaande de titel van dit topic ben ik niet echt bezorgd als het over de Serie of m'n motoren gaat. Die zie ik zomaar niet van de weg verbannen worden.
Edward van Vugt

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 25 Okt 2021, 20:55

Stond laatst in tjechie met brandstofprobleem met m'n 2.8 tgv. Opvoerpomp. Van een 300tdi past tie ook al zit het niet lekker. LR dealer had ik nix aan.
Een britisch parts leverancier in Praag had er 4 op de plank. Anderhalve dag later reed ik weer. Had er al 1 door Jansen op laten sturen ook dus die ligt daar nog bij de plaatselijke dorpsgarage.
Als je specifieke onderdelen voor dit blok nodig hebt,(veel past van 300tdi maar lang niet alles), heb je pas echt een probleem. Eenmaal thuis op zoek gegaan naar (reserve)onderdelen.
Prins Maasdijk, waar ik het blok nieuw kocht heeft/weet nix meer.
MD engineering in uk ook allemaal schaars en moeilijk moeilijk.
Na veel googlen in een uithoekje van de site van MWM Brazil een dealer gevonden in.... Krabbendijke!
Die mensen gebeld: ja zijn we dealer van maar doen er eigenlijk nix mee. Maar we hebben er wel een lijntje mee. Man meteen enthousiast en ging het uitzoeken voor me. Ben vandaag terug gebeld en mail met partslist gekregen. Kunnen alles leveren. Wel 3-4 weken levertijd. Ik ben de koning te rijk en ga maar eens een voorraadje spares aanleggen. Was al bang terug te moeten naar een 300tdi blok voor m'n overland plannen. De liefde voor m'n braziliaantje is weer helemaal terug. :D :D :D

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Okt 2021, 00:24

Op een bepaald moment komt het idd neer op gewoon hamsteren. Als je originele delen vind of te koop weet, gewoon kopen. Goed verpakte onderdelen blijven hun geld waard.

Al is een complete aandrijflijn met assen op reserve hebben wellicht overdreven. :lol: :lol: Maar zolang het me niet in de weg staat blijft ie mooi staan!
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”