Aanbouwdelen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Aanbouwdelen

Berichtdoor Landmarcs » 10 Nov 2021, 10:12

Edward schreef:Land Rover bouwde zelf geen accessoires maar had ze wel in de catalogus staan. Het was zelfs mogelijk om de trailer in kleur te krijgen als je hem meebestelde bij de auto. ;)

Dus een originele accessoire is nog steeds geen Land Rover maar altijd een ander merk.

Je kan je qua "origineel accessoire" nog wel meer vragen stellen.
Voor sommige "originele accessoires" gaat het alleen maar om een meerprijs indien je het accessoire via de LandRover kanalen bestelde.  Of te wel: De LandRover sneeuwkettingen bijv. zijn gewoon sneeuwkettingen van een adequate kwaliteit, wellicht getest op niet klemlopen, maar verder gewoon net als alle andere sneeuwkettingen .... alleen tegen een prijs waarvoor je heavy duty kettingen met krammen kan kopen, kettingen die je met het LandRover logo erop dan weer niet krijgt.

Nog interessanter wordt het als je de folder van verschillende jaargangen en verschillende importeurs erbij pakt.

Een leuk recent voorbeeld is de "Puma" waarvoor je als argeloze klant denkt dat de folders wereldwijd, of minstens Europabreed goeddeels gelijk zullen zijn. Niet alleen is het leveringsprogramma binnen Europa niet gelijk (en dan doel ik niet op de speciale NL-grijskenteken-rimram), maar ook de "originele accessoires" zijn verschillend.

Min of meer toevallig heb ik voor de "Puma" ook een Franse folder+prijslijst en je kon in Frankrijk allerlei varianten zo uit de folder bestellen, varianten die niet in Nederland in de folder stonden (deels waren dat dan voordeliger varianten, dus in weerwil van de spreekwoordelijke zuinigheid alhier)
Daarnaast vind je in de Franse optie- en accessoire-lijst zaken die we in Nederland moeten ontberen. Met die Franse folder in de hand zijn bijv. Wipac LED-lichtjes "originele accessoires", en dus geen inbreuk op de originaliteit.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Nov 2021, 10:48

Klopt, feitelijk is het niet meer "JLR aproved" Maar als er een originele folder bij een sneeuwschuiver zit is die wel minstens twee keer zoveel waard als dezelfde van dezelfde fabrikant. :lol: :lol:

Tja, verzamelaars....... Ken een Land Rover verzamelaar die vrij veel van dat spul heeft en dat is goud geld waard. Zeker het spul dat via de LR dealert besteld kon worden.

Dit stel heeft de meest bizarre dingen die voor een Serie geleverd werden. Cirkelzagen, maaibalken, houtklovers, lasgeneratoren, lieren, graafmachine's en verzin het maar. Alles met documentatie, folders, facturen, etc, etc. Ik wil nie weten hoeveel tijd, geld en moeite daarin zit.

Zijn heel lieve mensen maar ik het de boel alleen kunnen bekijken omdat ik werkbanken en kasten in hun privé museum heb gemonteerd. Die moesten natuurlijk ook periode correct zijn. :D
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Nov 2021, 15:09

Bijlagen
261033760_1345093802616962_5410769532843027387_n.jpg
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”