Variabele wegenbelasting......?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Crazy-G

Re: Variabele wegenbelasting......?

Berichtdoor Crazy-G » 01 Mei 2017, 20:08

Ja Edward, je hebt het zwaar zo zonder BTW en BPM en maar een ietsiepietsie MRB, is goed hoor, jij ook geel kenteken betalen en BTW en BPM en niet kunnen aftrekken van je winst en ga zo maar door, gelijke monniken, gelijke kappen enneh, wij gewone stervelingen hebben de auto al gewoon helemaal betaald, dus is die 25% bijtelling ook helemaal niet nodig weet je nog wel, wij hebben namelijk al gewoon 100% betaald en daar dik over moeten bloeden, in geval van een beetje defender aan belastingen zo richting de 85%, BTW en BPM bij elkaar optellende, die BTW hoef jij geeneens te betalen, dus een Defender met een particuliere prijs van €85000 betaal jij zonder BTW en BPM ondanks al je bijtelling (als je die al hebt want volledig zakelijk is 0 bijtelling) maar een schijntje van, dat trek je dan nog weer van je winst af en voilà, je krijgt al bijna geld toe.

En nou niet meteen zielig doen over je ondernemersrisico en dergelijke want dat wordt ook allemaal een beetje opgeblazen.

Maar gaat mij er meer om dat, wanneer er gezegd wordt "de vervuiler betaald", "milieu" en meer van dat soort steekwoorden dat het dan altijd de gewone burger is die nodeloos veel meer betaald terwijl dat dus niet de grootste vervuilers zijn en ondernemers extra kosten gewoon bijna één op één door (kunnen) belasten aan de afnemers.

Nou zal jij in die zin vast wel heel anders zijn natuurlijk, maar dan ben je echt de uitzondering op de regel.

Helaas ken ik het ondernemers-wereldje maar al te goed.

Maar ook dat is weer een hele ander discussie, goedkoper zal het hebben en rijden van een eigen auto er vast niet op gaan worden, wat ze ook beslissen daar in Den Haag.

Ik pleit voor een echte en eerlijke kilometerheffing, ongeacht of je nou particulier of ondernemer bent, gewoon simpel kijken wat voor vervuiling je veroorzaakt en daar gewoon voor betalen, daar kan ik goed mee leven in elk geval.

Gert-Jan.

Rudolfo1

Berichtdoor Rudolfo1 » 01 Mei 2017, 20:17

Niets nieuws onder de zon. Zag het schilderij De Dam 1675 van Abraham Storck. Hierop is een koets te zien zonder wielen maar met glijders. Door steeds vette lappen voor de glijders te gooien kon je er toch iets mee vervoeren. Een koets met wielen was wegenbelasting verschuldigd. Google het schilderij maar eens. 342 jaar later nog steeds een heet hangijzer.

vr gr
Ruud

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Mei 2017, 12:13

Laat ook maar. Populisme is niks tegen gewassen. Het gaat om de totale belastingdruk op een voertuig en als je de moeite neemt om die helemaal door te rekenen is die voor een particulier niet wezenlijk anders dan voor een ondernemer. Om over de administratie die er puur bij een auto komt kijken maar te zwijgen.

Wel grappig dat mensen beginnen over "gewone stervelingen". Iedereen kan ondernemer worden... :shock: Als je ervoor kiest om dat niet te doen en bij een ondernemer!! een baan te accepteren maakt dat die ondernemer nog niet tot een lul oid......

Kansloze redenaties.......

Natuurlijk is iedereen voor een regeling die hem het beste past en het minste kost. Maar op de snelweg kun je zien dat autorijden eerder duurder moet worden dan goedkoper wil je over 10 jaar ook nog van A naar B kunnen rijden.

By the way: ik heb geen eens een LaRo meer. Ik ga op de motort.... Die is voor de ondernemer tenminste ECHT buitensporig voordelig en bevoordeeld door de fiscus. :lol: :lol: Voor een groot deel aftrekbaar via KIA, bijtelling alleen over de privé kilometers zonder een km administratie( en een erg laag tarief) , alle btw etc aftrekbaar en mrb en verzekering is zowat niks. :D :D :D :D
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 02 Mei 2017, 18:40

En ik rij lekker compleet belastingvrij in mijn 52jaar oude hok :mrgreen: . Geen last van al die onzin, en milieuzones (daar is dacht ik een uitzondering voor).... Met daar tegenover gebrek aan comfort en meer onderhoud. Tja, heb ik er graag voor over. Ik zie het liefst zo min mogelijk geld naar de overheid gaan.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

tim

Berichtdoor tim » 03 Mei 2017, 10:13

ToyRoverlander schreef: Ik zie het liefst zo min mogelijk geld naar de overheid gaan.

Het is je goed recht om die insteek te hebben.
Dan zeg ik, in algemene zin bedoeld, maak dan ook geen gebruik van de facaliteiten die die overheid ook voor jou mogelijk maakt in het kader dat nul euro het minst mogelijke is;

dat speelveldje waar je zoon een balletje trapt,
die lantaarnpaal die ook voor jou veiligheid(sgevoel) brandt
de loosdrechtse plassen waar je met een zeilboot kan genieten
dat financieele vangnet wat er voor je is als de nood aan de man komt
een deel van de rente wat je terug krijgt omdat jij een privedeal met een toko aangaat wat uit een berg bakstenen bestaat
dat ziekenhuis wat je helpt bij een hersenbloeding, waar je een niet te meten fractie van de kosten van betaalt.

(een vorm van)liberatisme is leuk, zo nippend aan een glaasje sherry, een hand gevuld met aangename gekruide olijke borrelnootjes zittend in je leren chesterfield bank.
Ooh ja, en natuurlijk die one off cubaanse sigaar.
de shit is alleen dat het kleuterfilosofie is.

laat maar, ik loop zelf wel naar dat hakblok.. :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Mei 2017, 19:58

Het voordeel van belasting op goederen en diensten is dat je kunt kiezen van welke diensten en goederen je wel en welke niet gebruik wilt maken. Ik rij bv geen Range Rover meer omdat ik de mrb te hoog vind voor wat ik er voor terug krijg. Koos rijdt een oude bak (no offense) en is dus niet mrb plichtig. Dat is een keuze. Dat heeft niks met de verzorgingsstaat te maken.

Als teveel mensen dezelfde keuze maken wordt de route vanzelf weer afgesneden. Getuige de 25 jaar regeling die geschrapt is omdat men vond dat er teveel ontdoken werd en de verwachting had al die mensen braaf de volle mep gingen betalen :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

piet_g

Berichtdoor piet_g » 03 Mei 2017, 21:59

tja, ook van die regels waarbij men wel wilde voorkomen (of het terrecht was laten we maar even in het midden) maar dat niet wilde doen met een kleine toeslag, maar gelijk de hoofdprijs gaan vragen. waardoor er zover ik zag veel andere bewegingen geweest zijn en de begroting niet zo mooi geworden is als ze voorgesteld hadden..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Dommel

Berichtdoor Dommel » 06 Mei 2017, 11:19

Crazy-G schreef:Ja Edward, je hebt het zwaar zo zonder BTW en BPM en maar een ietsiepietsie MRB, is goed hoor, jij ook geel kenteken betalen en BTW en BPM en niet kunnen aftrekken van je winst en ga zo maar door.

Duidelijk geen ondernemer en je verdraait de feiten.
Enkel voor een grijskenteken hoef je geen BPM te betalen, een grijskenteken is gewoon hok op wielen, een bestelbus zonder franje.
Echter als Edward een geelkenteken voertuig aanschaft, dan heb je enige luxe zoals bekleding en interieur, dan ga je wel BPM betalen.
Daarbij, als Edward ervoor kiest om er net zo vrij in te rijden als jij (de zielige sterveling) om op zaterdag een ijsje te nuttigen en op zondagochtend verse broodjes te halen; betaalt hij 22% bijtelling alsmede 1,5% BTW verrekening over de nieuwwaarde van de auto, ook x aantal jaren na aanschaf.

Al die Transits, Caddy's en Berlingo's zijn gewoon stukken gereedschap.

En wat betreft ondernemersrisico, als je denkt dat het zo makkelijk is; dan begin je toch ook voor jezelf! Maar ja, daar heb je lef en ballen voor nodig en de roeptoeters staan altijd aan de zijlijn. Die blijven liever in de veilige haven waar ze worden opgevangen als het eens tegenzit. Ik ben benieuwd of jij de lef en ballen hebt.

PS ik moet dadelijk 35% bijtelling betalen over een hok van meer dan 15 jaar oud.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 06 Mei 2017, 12:15

Dommel schreef:PS ik moet dadelijk 35% bijtelling betalen over een hok van meer dan 15 jaar oud.

Gefeliciteerd !

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

ppw

Berichtdoor ppw » 06 Mei 2017, 16:33

Jongens.... kansloos dit..... ik betaal ook ( met gemorrel) €2400 per jaar MRB, met 35% bijtelling op economische ( nihil) waarde.... voor 6000 km's per jaar.... maar ik doe het, punt.
als ondernemer ( die hier zo ongeveer vergruisd worden door loonslaafjes... :roll: ) heb je wel degelijk meer risico's en kosten waar een niet ondernemer geen benul van heeft.... ik had een kok, haalde z'n motor rijbewijs, kocht een motor & ging op z'n bek.... 3 maanden uit de running, ik volledig door betalen, + vervanging regelen die ook betaald moet worden. blijkt dat het nóg even wat langer duurt, en dat hij waarschijnlijk niet meer kan lopen.... mag ik als ondernemer & werkgever de komende 10(TIEN!!) jaar zijn 70% salaris betalen :roll: :shock: :cry: nee, da's mijn risico als ondernemer.... of die andere kok die ik heb, en die op zaterdag voetbalt & al 3x in 5 jaar z'n kruisbanden/enkelbanden scheurde... mag ik als werkgever voor opdraaien.... dus hou alsjeblieft op over "voordelen"... :oops:
en als ik idd alle kosten in de boekhouding doe omdat ik m'n auto ( geel kenteken!) ook zakelijk gebruik,betekent dat niet dat het mij niets kost... het gaat alleen van m'n winst af... ik betaal het wel degelijk zelf!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Kroeg”