Gravatar

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Johnny
Beheerder

Re: Gravatar

Berichtdoor Johnny » 10 Jul 2017, 00:22

Heb de vraag en commentaar even doorgekoppeld. Ik zie namelijk niet waar jullie het over hebben.. :oops:

Word waarschijnlijk vervolgd, of gewijzigd of niet.. We gaan het meemaken.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 10 Jul 2017, 07:58

Dank :)
Afbeelding

tom17
Beheerder

Berichtdoor tom17 » 10 Jul 2017, 13:50

Hallo,

Jullie beheerder hier.
Fijn dat ik via een mailtje op dit draadje gewezen werd.
Tip voor een volgende keer: mocht je tegen technische zaken aanlopen, zoals deze (Gr)avatar, graag een mailtje naar forum@lrch.nl. Dan pak ik dit soort dingen vlug op.

Het is inderdaad zo dat bij de upgrade, jaren geleden, de Gravatar optie default aanstond. De toen bestaande/aanwezige avatars werden netjes meegenomen (en dus ook hun linkjes naar externe plekken).

Ik heb er nu voor gezorgd dat men gebruik kan maken van andere externe locaties, anders dan Gravatar, om een avatar toe te voegen.
Bijvoorbeeld via Photobucket, Imageshack, Tinypic etc bieden gratis plaatjes hosting (vaak ook met .com :P )

Gewoon een plaatje uploaden is binnen de basis van deze PhPBB software niet mogelijk. Achterliggende gedachte, als ik het goed begrepen heb, is de opslag. Kost nogal wat capaciteit. Ik ga me ook niet in allerlei bochten wringen dit wel mogelijk te maken. Dat moet, net als het 'thema' (hoe het forum smoelt), bij elke update van het forum-software, opnieuw ingeregeld worden. En dat kost deze vrijwilliger net even te veel tijd.

Nogmaals:
Mocht je tegen problemen aanlopen (iets werkt niet, je weet niet hoe, wachtwoord vergeten, dat soort vragen)....
MAIL me via forum@lrch.nl. Dat werkt echt wel snel.
Range Rover Classic, 2-deurs, 200TDI => ModderBumper
Honde CB 750 F4 => Plof

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jul 2017, 19:50

Bedankt dat je de mogelijkheid om een avatar via een externe link in te stellen weer geactiveerd hebt.

Ik denk echter niet dat opslagcapaciteit de reden is om een eigen avatar plaatje te uploaden te weigeren: destijds is ingesteld (kun je nog gewoon in de instellingen in het gebruikerspaneel zien) dat een avatar max. 120x120 pixels mocht zijn, en max. 50 kB. We hebben nu 4982 users (waarvan volgens mij het overgrote deel slapend/niet actief, en ook een heel groot deel dus zonder avatar), dat zou max. 249 Mb ruimte kosten als die allemaal een eigen plaatje van 50 Kb gebruikten. Meestal is het plaatje zelfs veel minder als 50 Kb, je eigen avatar is bijvoorbeeld maar 14 Kb. Op de totale ruimte voor het forum is dat denk ik peanuts...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tom17
Beheerder

Berichtdoor tom17 » 10 Jul 2017, 21:35

Beste VeeTee,

Ik ben erg benieuwd waarom je denkt dat de PhPBB ontwikkelaars dit dan gedaan hebben.
Aan de beheerderszijde zijn gewoonweg geen mogelijkheden/instellingen aanwezig om de gebruikers hun eigen avatar te direct te laten uploaden.

Dat het 1 en ander voor dit forum wel meevalt zal ik zeker niet met je betwisten.
Range Rover Classic, 2-deurs, 200TDI => ModderBumper
Honde CB 750 F4 => Plof

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jul 2017, 22:19

Ik kan niet zo 1-2-3 zien welke versie PHPBB3 er nu draait, maar uit de documentatie van de nieuwste versie, blz. 117, blijkt dat de upload mogelijkheid nog steeds bestaat.

Ook uit de FAQ van de nu draaiende versie blijkt dat:

FAQ schreef:Hoe kan ik een avatar instellen?
In je Gebruikerspaneel, onder “Profiel” kan je een avatar toevoegen door gebruik te maken van één van de volgende vier methodes: Gravatar, Galerij, Afstand of Upload. Het is aan de beheerders om avatars in te schakelen en om te kiezen op welke manier je een avatar kan gebruiken. Als je geen avatars kan gebruiken, neem dan contact op met een beheerder voor je vragen hierover.

Blijkbaar is de upload mogelijk bij een update uitgezet of overschreven door een default-waarde van de update?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Johnny
Beheerder

Berichtdoor Johnny » 10 Jul 2017, 22:57

Vincent, heel fijn dat je onderzoek doet naar een van de versies, maar zoals Tom al aangaf word er door de vrijwilligers erg veel tijd aan besteed om de club draaiende te houden. Dit geld ook voor de online afdeling van de lrch, en onderschat het onderhoud van website met forum niet.

De vraag waar het allemaal mee begon is beantwoord, de is aangegeven het hier bij te laten.

Bij deze sluit ik het onderwerp.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Terug naar “Kroeg”