Advies autoalarm

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Advies autoalarm

Berichtdoor tim » 24 Sep 2017, 23:39

Vannacht is er wederom in mijn auto ingebroken, de 2de keer binnen een jaar tijd en weer voor een krappe 1000 euro aan gereedschap gejat.
Ben er wel klaar mee; naast mechanische aanpassingen vanavond laten uitvoeren door een lasser bij de achterdeur ws maar een alarm erbij.
Niet dat dat de heilige graal is, maar kwaad kan het niet denk ik .

Wat is wijsheid; zit aan een simpel maar solide systeem te denken waarbij deurvergrendeling icm het alarm zinloos is, de sloten van een defender zijn met een kurkentrekker te openen, ook vannacht weer de sloten gewoon open gedraaid met iets.
Wie heeft ervaring met een simpel systeem wat een pokkenlawaai maakt?
Ik heb even bij Conrad zitten kijken, en het varieert van enkele tientjes tot aan honderden euro's.
Totaal geen ervaring met aanschaf van een alarmsysteem, wie heeft goede ervaringen en tips/adviesen met welk merk/type?

Het gaat me primair om de beveiliging van de laadbak, daar ligt de waarde.
Een systeem waarbij bij opening van de achterdeur activering volgt zou ideaal zijn, een soort van contactfunctie bij opengaan van de deur dus.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Erik Peters

Re: Advies autoalarm

Berichtdoor Erik Peters » 25 Sep 2017, 00:15

tim schreef:Wie heeft ervaring met een simpel systeem wat een pokkenlawaai maakt?
In mijn Land Rover(s) zit een origineel LR autoalarm en dit is o.a. gekoppeld aan de claxon (die toch behoorlijk lawaai maakt). Ik heb geen centrale deurvergrendeling; alles moet 'handmatig' op slot. Het alarm is apart in of uit te schakelen met een afstandsbediening.
tim schreef:Een systeem waarbij bij opening van de achterdeur activering volgt zou ideaal zijn, een soort van contactfunctie bij opengaan van de deur dus.
Een enkele keer vergeet ik om het alarm uit te schakelen voordat ik een deur open ..... en ben dan meteen klaar wakker. Ook zit er een bewegingssensor in de auto, dus beweging (niet van de auto, maar in de auto) doet het alarm ook af gaan (ruit in slaan, of een rondvliegend vlindertje).

Helaas geen ervaring met een aftermarket alarmsysteem.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Sep 2017, 00:29

Floris heeft een auto uit 89, geen af fabriek alarm dus.....

Gebruik je dat slot onder aan je achterdeur niet meer dan? of zijn ze via de voorzijde in de laadbak gekomen (en moet je duidelijk dus niet alleen gefixeerd zijn op beveiliging van je achterdeur)

Afgezien van welk merk heb je een aantal opties

- alleen beveiliging middels (deur)contacten, als de deur open gaat wordt het alarm geactiveerd. Voordeel is dat het eenvoudig is, valse alarm meldingen uitzonderlijk en vrij eenvoudig te achterhalen wat er mis is en op te lossen. Nadeel, als ze je raam inslaan en de deur niet openen gaat je alarm niet af

-(ook) beveiliging middels ultrasoon of radar. Hierbij wordt de binnenruimte van de auto beveiligd met bewegingsdetectie. Nadeel is dat (te gevoelig afgesteld) er vaker valse meldingen zijn, ook is het geopend laten van een raampje vaak oorzaak van alarmmelding of een groete mot of vlinder die in eht voertuig vliegt kan het alarm aktiveren.

er zijn nog meer beveiligings vormen die voorbij gaan aan jouw doel en wensen.

daarnaast heb je nog de mogelijkheid (al wordt dat steeds lastiger te vinden) om in- en uitschakelen van het alarm middels afstandbediening te doen, of middels een (sleutel)schakelaar. tegenwoordig vrijwel alle alarmen met afstand bediening,

veel "goedkoop"spul op de markt dat dubieuse betrouwbaarheid heeft. Op een ander forum waar ik een tijd aktief was werd vaak beveiligingsspul van SPY-alarm aangeraden, niet te duur en schijnbaar goede kwaliteit
gone

tim

Berichtdoor tim » 25 Sep 2017, 00:42

Roger,

de eerlijkheid gebied te zeggen dat de 1ste keer een soort van uitnodging was, als in alle portieren niet op slot..
deze keer gewoon met een soort van lopersleutel oid.

extra slot achterdeur; bij de renovatie van het ding een krap jaar geleden de crossmember dus ook vernieuwd en daarna niet de "lip"van het extra abusslot terug gelast, "zo zonde van de mooie zwarte lak".
ja.., laat maar..
afijn, vnd als de sodemieter dus wel die lip erop gelast en dus heeft de achterdeur naast z'n eigen slot dus nu ook weer het extra abusslot.

ik denk dat jouw eerste optie de beste is, gewoon een beveiliging bij openen van een portier, voorin in de auto ligt niets van waarde, de cd/radio lieten ze links liggen.
de kwaliteit van dat ding is als mijn verfijnde wijnsmaakkennis zeg maar..
ik heb alle 3 de ruiten van de achterdeur voorzien van solide geperforeerd alu plaat voorzien, de rieele kans dat die route wordt genomen voor inbraak schat ik erg klein in, dus deurcontact ook om deze reden is afdoende.
de opening in de scheidingswand achter de voorstoelen ga ik aanpakken met een demontabele plaat, zodat via de cabine een doorgang naar de laadbak niet meer mogelijk zal zijn.

Ik ga achter jouw tip aan van dat SPY spul aan.
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Sep 2017, 01:06

tja.... je hebt dat slot toen gemonteerd na inbraak en diefstal van je gereedschap.......omdat ook toen dat land rover slot te gemakkelijk open leek te gaan....... zwarte lak is ook na lassen weer mooi aan te brengen :roll: ik zeg verder niks

ook over je tussenwand heb ik je al vaker gezegd dat alleen een vaste dichte wand met ruit... ff uit het hoofd.... max 30cm hoog toegestaan is voor de inrichtingseisen van grijs kenteken, en dat dat duur is als ze je daar op controlleren..... ook een demontabele oplossing daarin voldoet niet aan die eisen ;-)

vwb spy... kijk hier maar : https://www.spy-europe.nl/Auto-Alarmsysteem
gone

tim

Berichtdoor tim » 25 Sep 2017, 01:15

heppieooknogeenlinkievoor"kapnoumetdeafrikaaninje" ? :roll:

Thanks!
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Sep 2017, 09:43

Goedemorgen Tim,

Gebruik de beste, "afrikaanse", oplossing:
Parkeer de auto achteruit met het reservewiel (voorzichtig daarmee, da's het mooiste van jouw auto) strak tegen een muur.
Niet "afrikanen" kunnen de auto ook strak tegen een boom parkeren, maar als jij dat doet zagen ze waarschijnlijk de boom om.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Sep 2017, 21:37

hem kennende rijdt ie die muur ook om :lol:
gone

tim

Berichtdoor tim » 25 Sep 2017, 22:38

Wat heerst hier toch een onvoorwaardelijk vertrouwen in de medelandrovermens.. :mrgreen:

Euh nee Marc, niet iedere parkeerplaats rondom het huis heeft een muur aan de achterzijde van het parkeervak, maar de vakken die wel voorzien zijn van boschasigachtige achtergrond kennen allemaal inmiddels een enigszins Mudbandachtig patroon..
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Sep 2017, 09:05

tim schreef:Euh nee Marc, niet iedere parkeerplaats rondom het huis heeft een muur aan de achterzijde van het parkeervak, maar de vakken die wel voorzien zijn van boschasigachtige achtergrond kennen allemaal inmiddels een enigszins Mudbandachtig patroon..

Kijk maar uit voor bosnegers/bosjesmannen met al die bosschages ....

MarcS

Terug naar “Kroeg”