Welke verzekering 109 "83 lpg

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dirk109

Welke verzekering 109 "83 lpg

Berichtdoor Dirk109 » 18 Jan 2018, 15:40

Beste, ik heb zojuist mijn dure verzekering van ruim 450 opgezegd en zoek nu een goedkopere verzekering voor mijn 109 uit 83 lpg bedrijfswagen.

Wie weet een goedkoper alternatief?

Dirk109

Ron63

Re: Welke verzekering 109 "83 lpg

Berichtdoor Ron63 » 18 Jan 2018, 16:20

Was misschien handiger om eerst te kijken voor opzegging, ik heb beide auto’s bij Wiggers verzekerd.

Geen idee of ze een goedkopere verzekering hebben, gewoon even bellen.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 18 Jan 2018, 16:21

Kijk ook eens bij Oldtimer verzekeringen. ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jan 2018, 17:12

laropolis
gone

Dirk109

Berichtdoor Dirk109 » 21 Jan 2018, 23:33

Ron63 schreef:Was misschien handiger om eerst te kijken voor opzegging, ik heb beide auto’s bij Wiggers verzekerd.

Geen idee of ze een goedkopere verzekering hebben, gewoon even bellen.

Groet Ron

Ik heb elders al gekeken en zag al direct dat er veel goedkopere polissen zijn.
Wiggers is immers het laatste jaar heel veel duurder geworden en volgens een eigen medewerker zou het elders goedkoper zijn maar ze konden er niks aan doen.
De huisverzekeraar van hun had algemene cijfers van oldtimers en die gaven aan de premie omhoog moest.....

HJK

Berichtdoor HJK » 23 Jan 2018, 08:57

betaal nu E 242 incl per jaar voor de 130 td5 2004 bij WIggers / Allianz, WA (2e gezinsauto, ik geloof dat hier geen schadevrije jaren voor nodig waren)

Gebruik wel een Disklok stuurslot, hopende afdoende tegen diefstal...

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 23 Jan 2018, 10:08

Mocht je graag offroad rijden....kijk dan eerst of je WA-polis dit ook dekt? Bij de meeste verzekeringen houdt de dekking op zodra je het asfalt verlaat!

Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jan 2018, 10:32

HJK schreef:betaal nu E 242 incl per jaar voor de 130 td5 2004 bij WIggers / Allianz, WA (2e gezinsauto, ik geloof dat hier geen schadevrije jaren voor nodig waren)

Gebruik wel een Disklok stuurslot, hopende afdoende tegen diefstal...

Da's niet al te veel, maar wellicht gekoppeld aan een verzekering voor een 1º auto ?
En je loopt een stevige douw op als je een schade oploopt die hetzij jouw schuld is, dan wel waarvoor jij de schuld in de schoenen geschoven krijgt, danwel een schade die niet te verhalen is. Je hoeft niet alles te verzekeren, dat is waar, maar een 130 uit 2004 vertegenwoordigt met de huidige markt-prijzen een serieuze tegenwaarde.

Blijft een "dingetje" dat Wiggers duurder is geworden, ik zie de premie alleen maar stijgen, en dat met een heel lange "schade-vrije-jaren" historie.
Het is jammer, zelfs gewoon triest, dat er geen rekening gehouden wordt met de schade-frequentie bij auto's (en meestal liefhebbers) van een bepaald merk. In het buitenland worden ook statistieken bijgehouden van schade-frequentie per merk (of zelfs type), of dat in Nederland ook gebeurt weet ik niet. Verzekeraars kijken vaak wel naar waar je woont: woon je wat "beter" dan betaal je minder, dus waarom niet kijken naar het soort auto.
Zelfs als de schade-frequentie bij een Series, Defenderoïde of Defender niet lager ligt (ik verwacht dat dat wel zo is) dan zijn de reparatie-kosten lager omdat het zo'n eenvoudige meccano-doos is en omdat de vervangingsdelen gemiddeld bescheiden geprijsd zijn.

Maar goed, het hangt van allerlei keuze-punten af: Wiggers moet ook kijken bij welke schadeverzekeraar de verzekeringen onder te brengen zijn (en Wiggers moet ook ergens van leven).

Groeten MarcS

HJK

Berichtdoor HJK » 23 Jan 2018, 11:29

maar een 130 uit 2004 vertegenwoordigt met de huidige markt-prijzen een serieuze tegenwaarde.

klopt, als je hem laat taxeren.. met een hele dure verzekering..., anders hanteren verzekeraars dagwaarde..

Een kleine schade is bij een Defender betrekkelijk goedkoop te repareren.. en beter zelf te betalen dan op de verzekering af te schrijven, met verlies no claim, berekend over aantal jaren....
(krasje op de bumper Defender is heel wat goedkoper dan bij een andere kleine auto een bumper laten spuiten..)..
+ een WA verzekering nodig toch uit tot "zelf voorzichtiger / veiliger rijden..." tel dat bij 32 jaar schadevrij rijden,,,, (afkloppen..)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jan 2018, 11:50

HJK schreef:
maar een 130 uit 2004 vertegenwoordigt met de huidige markt-prijzen een serieuze tegenwaarde.

klopt, als je hem laat taxeren.. met een hele dure verzekering..., anders hanteren verzekeraars dagwaarde..

Hmm ... ik denk dat ik hier tussen de regels toch een misvatting lees.

Die "dagwaarde" is niet een of andere standaard afschrijving maar de werkelijke "dagwaarde".
Schade-taxateurs willen je nog wel eens anders laten geloven (net als de verkopers van de heel dure verzekeringen die taxatiewaarden hanteren).

Ik heb een zekere ervaring:
Bij een total-loss kwam de taxateur met een "waarde", ik gaf aan daar even over te moeten nadenken, en na even zoeken (ik had al voorwerk gedaan) meldde ik terug niet akkoord te gaan, ik gaf daarbij aan dat ik geen vergelijkbare kon vinden voor de genoemde taxatie-waarde. Heel snel meldde de taxateur zich en hij kwam met een beter bod. Ook hier heb ik weer bedenktijd gevraagd en wederom heb ik gemeld dat de nieuwe betere taxatie nog steeds geen recht deed aan de waarde van de total-loss auto. Opnieuw meldde de taxateur zich en nu gaf hij aan het met een collega te moeten bespreken, maar niet nadat we de verschillende in de markt zijnde ± vergelijkbare auto's besproken te hebben (ik vermoed dat hij en ik in dezelfde lijst keken, het is handig als je je een beetje voorbereidt en met de laptop op schoot aan de telefoon zit).

Na tweemaal heen en weer had ik ruim 20% meer aan total-loss waarde ... misschien had ik nog verder moeten gaan ... er was mijns inziens nog steeds ruimte, maar je wilt op een gegeven moment ook duidelijkheid en verder met de afhandeling. En in geval van een overduidelijke schuld bij de tegenpartij is het zelfs geen slecht idee langs een betere letselschade-advocaat te gaan, zelfs als er geen fysiek letsel is.

Mijn schade had overigens nog een langer staartje: omdat de schade op de tegenpartij verhaald kon worden had ik zelf ook nog een claim met gevolgschade ... mijn toenmalige verzekeraar maakte zich daar met de Franse slag af, het was allemaal moeilijk (en het had te maken met andere regels in Frankrijk en andere smoezen) ... nadat ik het zelf ter hand nam kwam er snel nog een substantieel bedrag uit Frankrijk (en ook dat had wellicht meer en beter gekund, maar het was toen voor mij ook een eerste keer, laten we zeggen dat het leergeld was).

Anyway: Dagwaarde is een mooi woord, en het is een woord dat nogal eens gebruikt/misbruikt wordt om een onderwaardering te verklaren, wees alert en laat je niet naaien met de makkelijke invulling van de betekenis:   Dagwaarde is gewoon letterlijk de waarde op die dag, net als de dagprijs van de groenten bij de groenteboer. (Met de ongewoon lage depreciatie van de Defender is dagwaarde dus helemaal niet zo'n slechte uitgangspunt voor de verzekerde, en een tegenvaller voor de verzekeraar.)

Groeten MarcS

PS Het is natuurlijk beter om niks met dagwaarden van doen te krijgen, bij verzekeringen ben je vooral verzekerd van gedoe.

Terug naar “Kroeg”