LRexit ?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

LRexit ?

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jul 2018, 17:03

Tja, het is natuurlijk zomers weer, bijna net zo warm en droog als de beroemde zomer van 1976 ...
... maar ... waar is iedereen ? De vakantietijd is nog niet echt losgebroken (nu sinds het weekend in het zuiden).

De afgelopen week 9 actieve onderwerpen (waarvan 3 aangeboden spul) dus nog niet één inhoudelijk onderwerp per dag.
(Nu ja aangeboden spul is ook "inhoud" maar qua discussie is het toch vooral een één-tweetje buiten beeld.)

Groeten MarcS

VeeTee

Re: LRexit ?

Berichtdoor VeeTee » 10 Jul 2018, 17:25

Tja Marc, er zijn nog maar weing die-hards hier, en vaak betreft een nieuwe post dan ook nog een nieuweling met één eerste post die wat te koop aan biedt of vraagt, en daarna geen activiteit meer laat zien.

“iedereen” zal wel op feestboek zitten... ik moet zeggen dat ik me daar ook “schuldig” aan maak, je ontkomt er bijna niet meer aan. Als iedereen ergens anders zit en je zelf blijft zitten, wordt je op den duur helaas een roepende in de woestijn.

Wel jammer, feestboek is leuk voor kroeg-onderwerpen, maar voor de technische kwesties etc. is een forum met goed archief en zoek mogelijkheden veel fijner.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Jul 2018, 18:11

Fijner wellicht wel, maar als ik een vraag heb wil ik ook graag een antwoord en met de beperkte bezoekersaantallen hier heb ik hier al jaren geen antwoord meer gehad. :roll:

Niet dat Feestboek in dat opzicht beter is, daar is zoveel ruis dat mensen niet eens meer op de originele vraag reageren maar alleen nog maar op de reacties. :(

En dus zit er weinig anders op dan gewoon ouderwets zelf te diagnostiseren, uit te sluiten en te klooien tot het opgelost is.......

Tenminste, zo zou het moeten. Ik heb de wagen gewoon weggezet.........
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jul 2018, 18:29

Edward schreef:Fijner wellicht wel, maar als ik een vraag heb wil ik ook graag een antwoord en met de beperkte bezoekersaantallen hier heb ik hier al jaren geen antwoord meer gehad. :roll: b

Dat bedoel ik dus, het “zelfversterkende” fenomeen dat als er steeds meer mensen van het forum wegblijven, er steeds minder antwoorden komen, er nog meer mensen elders gaan kijken, etc. etc.

Maar hoe keer je dat - als dat überhaupt nog kan ... :shock:
Vincent

> www.titunet.nl <

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Jul 2018, 18:51

Er is inderdaad weinig activiteit, en als je dan een bod doet op "aangeboden spul", dan hoor je ook niks. Dus het bod, na een week, maar weer ingetrokken.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 10 Jul 2018, 18:56

*steekt vinger op* ben ook nog hier ;)

Van de week heb ik een leuke post hier op het forum teruggevonden over waar je naar toe gaat met verhoogde asontluchting.

Het scheelde wel een vraag met mogelijk geen antwoord :?

Oh ja, inmiddels zit de nieuwe koppakking tussen kop en blok, loopt de motor weer met duidelijk minder rook en vooral geen enge kleuren meer zoals wit en blauw :D en zijn er wat afdichtingen van de bakken vervangen (inclusief 2x verhoogde bak ontluchting en verhoogde as ontluchting aanbrengen.)

groetjes, Fenna
Afbeelding

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jul 2018, 19:06

Erik Peters schreef:Er is inderdaad weinig activiteit, en als je dan een bod doet op "aangeboden spul", dan hoor je ook niks. Dus het bod, na een week, maar weer ingetrokken.

Groet,

Erik.

Precies. In februari gerageerd op een “gevraagd” advertente per PB, die zit nog steeds ongelezen in de map “verzonden berichten”. Post zelf is al verwijderd, en dat was dan de enige activiteit van die gebruiker...

Zo werk je het wel in de hand dat er weinig reactie komt, vooral op posts van nieuwelingen... Toch jammer...
Vincent

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jul 2018, 21:36

VeeTee schreef:
Erik Peters schreef:Er is inderdaad weinig activiteit, en als je dan een bod doet op "aangeboden spul", dan hoor je ook niks. Dus het bod, na een week, maar weer ingetrokken.

Precies. In februari gerageerd op een “gevraagd” advertente per PB, die zit nog steeds ongelezen in de map “verzonden berichten”. Post zelf is al verwijderd, en dat was dan de enige activiteit van die gebruiker...

Hier een vergelijkbare ervaring:
PBtjes die gewoonweg niet gelezen worden, dus dan heeft het ook 0,0 zin dat ik mijn alledaagse e-adres meestuur, de communicatie loopt al stuk voordat er sprake van is.

Misschien helpt het iets als de forum "regels" hard vereisen dat een nieuwe aanmelder eerst een "Nieuw-melding" instuurt.
Als het forum pas na een nette introductie wordt vrijgegeven voor de nieuweling ontmoedig je de feestbook achtige gelukszoekers.
Al die nieuwe leden met 1 of 2 acute vraagjes en verder nooit iets zijn leden die je net zo goed kan missen.
Het feit dat je er iets voor moet doen maakt ook dat het forum wat waard wordt ... althans zo werkt het vaak.
't Net zo als met tweede hands spul: soms gaat de verkoop beter als de prijs hoger is, bied je iets voor niets aan dan komt er niemand, bied je hetzelfde voor een "interessante" prijs dan krijg je vragen en is de koper blij dat ie kan afdingen (nog leuker is het als je bij de verkoop korting geeft).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jul 2018, 00:00

Yup, hier ook sinds 18 april een bericht in "uitgaand" zitten.

Maar als we het tij nog kunnen keren, dan graag! Ben dat gezeur op feestboek ook wel zat......
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Houston

Berichtdoor Houston » 11 Jul 2018, 07:59

Als ‘nieuweling’ wil ik hier graag op reageren.
Ik denk dat er meerdere oorzaken voor zijn;
Ik merk het ook op andere fora; het moet allemaal snel(ler). En op iets als Facebook, maar helemaal op whatsapp, krijg je sneller antwoord.
Het is daardoor allemaal oppervlakkiger en moeilijker terug te vinden maar voor een forum als dit hebben veel mensen geen geduld, blijkbaar.
Verder gebruiken veel (de meeste?) mensen hun telefoon en voor vanalles heb je leuke apps, waardoor e.e.a. beter te lezen is enz.
Persoonlijke berichten lees ik vaak ook pas laat. Dat komt doordat ik niet zie dat ze er zijn. De melding staat helemaal rechts in t scherm en dat valt buiten beeld, op mijn iPhone.
Een andere reden is dat nieuwelingen zich misschien niet meteen heel welkom voelen, hier.
Het lijkt vaak een beetje ‘ons kent ons’ ook omdat het ‘van de club’ lijkt te zijn.
Ik zie dat er op posts van nieuwelingen, die de regels nog niet kennen, niet altijd even vriendelijk wordt gereageerd.
Of sowieso weinig wordt gereageerd.
Over die regels; naar mijn gevoel zijn dat er teveel. Zo mag er niet gepost worden in een topic waarin iemand de voortgang van haar project beschrijft.
Mág wel, zolang het maar ‘oe en aah’-berichten zijn, heb ik t idee. Mijn vraag over de spiegels werd leuk opgepakt maar twee dagen later uit t topic verwijderd.
Dat nodigt allemaal niet uit om terug te komen, zeg maar. ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Terug naar “Kroeg”