LRexit ?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
wilzun

Re: LRexit ?

Berichtdoor wilzun » 22 Jul 2018, 15:36

Ik moet zeggen dat ik dit ook zie op het zundapp forum waar ik ook vaak opzit.
Ook daarvan zijn er veel overgestapt naar facebook.
Waarom geen idee ik heb er niks mee veel te onoverzichtelijk.

En ja soms duurt het voordat je wat hoor maar dat heb je als iedereen op facebook zit :mrgreen:
Zelf zit ik ook weinig op dit forum maar dit komt ook doordat het flink tegen zat met de laro.
Nu krijg ik er weer een beetje zin in maar er is nog veel te doen aan mn laro.
Of hij het waard is of een bodemloze put geen idee.
Maar beetje bij beetje steeds weer wat verbeteren.
En daarbij is een forum altijd handig en leuk.

Gerard90TD5

Berichtdoor Gerard90TD5 » 22 Jul 2018, 21:00

Zit ook niet op de prikkkers feestboek pagina of hoe je het maar noemen wilt. Kijk er wel eens op, maar kan niks zonder me aan te melden. Helaas pindakaas, dan maar niet. Had een meneer in Groningen een aan Disco’s 2 voor onderdelen staan. Ik via feestboek van zoonlief gevraagd om een koplampsproeier pompje, erbij gezeg dat ik niet op feestboek zit en gevraagd te antwoorden op het bijgevoegde emailadres. Meneer van Dale wacht nog steeds op antwoord. Niks meer gehoord dus. Klaar!

Gr Gerard90Td5

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 26 Jul 2018, 17:46

Landmarcs schreef:Misschien helpt het iets als de forum "regels" hard vereisen dat een nieuwe aanmelder eerst een "Nieuw-melding" instuurt.
Als het forum pas na een nette introductie wordt vrijgegeven voor de nieuweling ontmoedig je de feestbook achtige gelukszoekers.
Al die nieuwe leden met 1 of 2 acute vraagjes en verder nooit iets zijn leden die je net zo goed kan missen.
Het feit dat je er iets voor moet doen maakt ook dat het forum wat waard wordt ... althans zo werkt het vaak.

Lijkt me een goed idee. Dat voorkomt in ieder geval die “einzel” advertenties van nieuwe gebruikers met maar één post (de advertentie) - waarop sowieso niet gereageerd kan worden (ook niet handig, want de nieuwelingen lezen vaak de PB’s niet, of weten van het bestaan niet af), zonder inleiding, voorstel of welkom... Weer een paar afgelopen dagen:

viewtopic.php?f=17&t=11323

viewtopic.php?f=18&t=11325
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Houston

Berichtdoor Houston » 26 Jul 2018, 21:28

Ik denk dat je met dat soort eisen eerder minder dan meer mensen krijgt.
Mensen willen dat liever helemaal niet. Op Facebook of whatsapp of whatever, hoef je ook niks in te vullen, als je dat niet wilt.
Ik ben juist voor een versoepeling van de regels. Laat die mensen die eerste (anonieme) vraag of advertentie maar plaatsen.
Wanneer daar gewoon reactie op komt, komen ze vast wel terug. Maar wanneer er meteen een reactie volgt in de trant van: "Je moet je voorstellen!"
of: "Wat jij doet mag niet!" jaag je ze alleen maar sneller weer weg.
Men zou dan het idee kunnen krijgen dat het alleen maar een forum voor bekenden, onder elkaar is. ;)
Ik bezoek, vanwege meerdere hobbies ;) meer en andere fora waar de regels ook niet zo streng zijn. Je kunt je profiel invullen maar ook heel minimaal of gewoon wat grappig bedoelde onzin noteren.
De gebruikers zijn daar vaak terugkerende mensen en gaandeweg herken je hun namen, posts enz wel. Op den duur ontdooien ze vanzelf wat, laten vanzelf wel wat meer los en leren anderen kennen waar ze vaker mee discussiëren enz.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

wilzun

Berichtdoor wilzun » 26 Jul 2018, 21:49

Ben ik het ook wel mee eens.
Toen ik me had aangemeld op het forum had ik een topic aangemaakt met de naam kortevragen.
Deze is er ook op het zundapp forum dus dacht dat zou wel handig zijn.
Helaas was deze al weer snel verwijderd met een berichtje dat dit niet de bedoeling was.
Waarom weet ik nog steeds niet.

Nu zit ik geregeld weer te kijken en vragen te stellen en merk dat ik er steeds meer plezier erin krijgt. Dat was een tijd anders doordat ik na een flinke tegenslag met de auto er geen zin in had.

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Jul 2018, 00:40

Als ik het een beetje tel zijn er 10, misschien 15 gebruikers over. :shock: :shock:

Denk dat die wel in staat zijn om met elkaar te communiceren zonder dat oom agent de wacht houdt :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

wilzun

Berichtdoor wilzun » 27 Jul 2018, 08:36

En met zo weinig bezoekers nog zoveel technische kennis.
Is bij het mini forum wel anders daar kunnen ze het alleen over modificaties hebben.
En technische vraag wordt zeer zelden antwoord op gegeven.

GerritM109

Berichtdoor GerritM109 » 27 Jul 2018, 11:36

Tja, kijk elke dag of er nieuwe antwoorden op een vraag gegeven is of dat er een nieuw topic is geopend. Lees dus elke dag het nieuws even door maar post zelf heel weinig omdat: Ik weinig problemen met de Free heb, de 109 nog in opbouw is en deze bij een garage staat, ik nog te weinig kennis van de overige Landrovers heb. Denk dat er wel meer lezers zijn zo dus het forum behoud echt zijn nut wel.

marcanon

Berichtdoor marcanon » 31 Jul 2018, 16:50

ik zit nog niet heel lang (pas een half jaar) op het forum. Het is inderdaad wel redelijk rustig hier. Ik ben over het algemeen ook niet zo'n poster want de technische kennis heb ik niet om andere van goede informatie te voorzien. Ik heb al wel veel zaken van het forum gehaald middels de zoek opdracht en een aantal x door het openen van een onderwerp.
Ik heb wel feesbook maar voor mijn gevoel is het kennis niveau hier hoger, als er al antwoord gegeven wordt op de vraag en niet op de reactie van de reacties.
Kortom ik ben graag hier op het forum en hoop dat het nog lang in de lucht blijft want het zou zonde zijn als het doodbloedt.

marco
Land Rover Defender 110 X-Tech 2,4d 2009 Fire edition

JanT

Berichtdoor JanT » 01 Aug 2018, 22:48

Eerlijk moet ik bekennen dat ik ook alleen post als ik een vraag heb.
Ik zal dat anders doen...

De interface van dit soort fora, met name op mobiel, is natuurlijk ook niet echt van deze tijd. Dat helpt ook niet bevorderlijk voor de onderlinge communicatie...

Terug naar “Kroeg”