LRexit ?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: LRexit ?

Berichtdoor Landmarcs » 02 Aug 2018, 11:20

Houston schreef:Ik denk dat je met dat soort eisen eerder minder dan meer mensen krijgt.
Mensen willen dat liever helemaal niet. Op Facebook of whatsapp of whatever, hoef je ook niks in te vullen, als je dat niet wilt.
Ik ben juist voor een versoepeling van de regels. Laat die mensen die eerste (anonieme) vraag of advertentie maar plaatsen.
Wanneer daar gewoon reactie op komt, komen ze vast wel terug. Maar wanneer er meteen een reactie volgt in de trant van: "Je moet je voorstellen!"
of: "Wat jij doet mag niet!" jaag je ze alleen maar sneller weer weg.
Men zou dan het idee kunnen krijgen dat het alleen maar een forum voor bekenden, onder elkaar is. ;)
Ik bezoek, vanwege meerdere hobbies ;) meer en andere fora waar de regels ook niet zo streng zijn. Je kunt je profiel invullen maar ook heel minimaal of gewoon wat grappig bedoelde onzin noteren.
De gebruikers zijn daar vaak terugkerende mensen en gaandeweg herken je hun namen, posts enz wel. Op den duur ontdooien ze vanzelf wat, laten vanzelf wel wat meer los en leren anderen kennen waar ze vaker mee discussiëren enz.

Tja, ik ben ook niet echt van de "regels" (dat zal voor de oplettende lezertjes hier geen nieuws zijn).

Ik dacht meer aan een "optie" <waarvan ik niet weet of het phpBB-forum die kent>
    Een optie die maakt dat je pas elders iets mag posten nadat je je hebt gepresenteerd.
De goocheme nieuweling post dan een minimaal "hier ben ik" maar dan weet ieder ander dat je te maken hebt met een goocheme eendagsvlieg.

Zonder zo'n eerste kleine hobbel is de toegankelijkheid natuurlijk groter, maar het is de vraag of je die eendagsvliegen ruimte moet en wilt bieden.
Iedereen die een klein beetje moeite wil doen blijft welkom, en ik denk dat je netto meer deelnemers over houdt als je een minimale inspanning van de gebruiker vraagt. Immers: de eendagsvliegen en de gelegenheids advertenties zijn uiteindelijk ook weer demotiverend voor de serieuzere forum-bezoeker: je krijgt geen respons op een serieuze reactie op een advertentie, je ziet geen vervolg op een technische vraag ... dus heb ik liever iets minder maar wel serieuzere forum-leden.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 02 Aug 2018, 11:37

Op een ander LR forum dat ik regelmatig bezoek (Defender2.net) hanteren ze inderdaad zo’n soort regeltje. De ‘sticky’ bovenaan het For Sale & Wanted gedeelte:

Defender2.net schreef:Please DO NOT register just to sell on this forum, the FS&W area is meant for established forum members and contributors.

Newly registered members whose only contribution to the site is something for sale will find their post removed and account deleted as it is not fair to abuse the site in this way.

If you feel you have a genuine exception to this policy, please get in touch with me.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

landy127

Berichtdoor landy127 » 02 Aug 2018, 20:00

De hoofdschuldige is natuurlijk Landrover zelf, door in 2016 te stoppen (gedwongen) met de Defender. En niets daarvoor in de plaats had.
Hadden ze wel, want ik had best tot 2020 met 'n Electrische Defender (100-150km) will kachelen in NL.
De Oldtimer (belastingvrij) regeling deed ook nog een leuk duit in de zak, waardoor een heel leger aan liefhebbers, met een kleine(re) beurs, er ook mee ophielden.
En nu heeft de Markt definitief de deur dicht gegooit, door krankzinnige prijzen te vragen voor 'n `hondenhok` met 2+ ton op de teller.
De lol vergaat je als je net 25k hebt uitgegeven, en dan aan Marcs moet vragen hoe je de Def uit z'n noodloop kunt krijgen..
Maar goed, ik doe nog 'n rondje Afrika met m'n oude Def, en als ik terug ben zal 't wel 'n project Grenadier ding worden, want ik denk dat LR niet met 'n vernieuwde Defender zal komen die ook maar enigszins in de buurt komt met wat ons afgelopen decennia heeft verbonden.
Louis

natuurlijk zijn er tich meer redenen zoals de opkomst van Facebook, regelgeving, economische crisis van 2008-2015 waardoor mensen andere keuzes maakten, etc..

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Aug 2018, 21:17

landy127 schreef:De hoofdschuldige is natuurlijk Landrover zelf, door in 2016 te stoppen (gedwongen) met de Defender. En niets daarvoor in de plaats had.

Wat een GELUL!!!! Les je wel ooit wat je typt? :shock: :shock:

Dit is een Land Rover forum! Geen Defender Forum.

Verder is het zo'n ontzettend dom zeververhaal dat ik nie eens ga reageren nie :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Aug 2018, 21:27

landy127 schreef:.... ik had best tot 2020 met 'n Electrische Defender (100-150km) will kachelen in NL.
.....

Tja ... het enige wat ik aan de Tesla model X zo zou willen hebben is het centrale beeldscherm met een actueel voortrollende GoogleMaps wereld (en eventueel ook de overige zoekfuncties)*.

Ik reed onlangs leuk mee met zo'n ding -- ze moeten in ieder geval 's nachts verboden worden totdat katten en andere wilde beesten zover geëvolueerd zijn dat ze die Tesla's acute kortsluiting bezorgen.
Het rijdt net als een auto, maar met een caravan erachter schiet iedere 200 km opladen niet echt op, op een camping met alleen een dun 220 draadje mag je blij zijn met een bescheiden camping-tarief.

Het leuks nog was dat de eigenaar naar eer en geweten zei dat hij een echte knopjesman was, en vervolgens vrolijk moest bekennen dat er in mijn Defender meer knopjes zitten als in zijn Tesla (deze paradox gold overigens ook voor zijn smarte mobieltje in vergelijk met mijn Nokia).

* Moet je overigens wel weer op de koop toe nemen dat dankzij Mr Google daarna iedereen over jouw leuke off-road rondje komt rijden, Mr Google kijkt permanent mee
Groeten MarcS

PS Enerzijds denkt de halve buurt alhier dat mijn Defender electrisch rijdt (als ik het snoer uitrol om de accu op peil te houden), anderzijds kijkt ongeveer iedereen met ??? als ik zeg dat ik al vele tientallen jaren elektrisch rijd, hands free, en meestal volgens planning (een planning die dienstregeling heet)

landy127

Berichtdoor landy127 » 02 Aug 2018, 22:09

Altijd verfrissend de reakties van Edward.
En hij heeft gelijk.
Ik bekeek 't onderwerp teveel met een Defender bril op.
Louis

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Aug 2018, 22:55

landy127 schreef:Altijd verfrissend de reakties van Edward.
En hij heeft gelijk.
Ik bekeek 't onderwerp teveel met een Defender bril op.
Louis

Tja, wellicht heb ik dan ook een andere bril nodig ... er rijdt inmiddels van alles rond waar tot mijn verbazing LandRover of RangeRover op staat.
Moet je best goed kijken want het lijkt nergens op, nee, nee, het lijkt op alles wat er nieuw op de weg komt.

Misschien zijn die achterlijke prijzen voor de tweedehands Defenders en Defenderoïden toch een vingerwijzing.
Misschien is het dan ook niet zo vreemd dat mij al meermaals de sleutels van een vlot glanzend automobieletje zijn aangeboden ... in ruil voor de mijne .... ik begin er niet aan ..... al was het maar omdat iedereen denkt dat ik de boswachter ben als ik ergens in Frankrijk rijd waarbij ik eerder een bordje "Sauf Service" of "Sauf ayants droit" passeerde.

Of te wel, wat is een merk zonder het kenmerkende image

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Aug 2018, 22:56

Landmarcs schreef:
Tja ... het enige wat ik aan de Tesla model X zo zou willen hebben is het centrale beeldscherm met een actueel voortrollende GoogleMaps wereld (en eventueel ook de overige zoekfuncties)*.

Dat grote scherm is juist mijn grootste bezwaar bij de moderne auto's. :shock:

Ik heb niks tegen computers of elektronica, maar heb je ooit een pc of smartphone van een jaar of 10 oud proberen te gebruiken? Dat lukt maar matig. Samsung brengt niet eens meer updates uit voor een telefoon ouder dan vijf jaar.......

In mijn Disco Td5 zitten ook computers maar in geval van nood kun je het blok op een universele besturing laten draaien. Daarbij heeft de ECU in dat ouwe ding geen update nodig; het is een stand alone unit die gewoon z'n ding doet tot ie stuk gaat en dan druk je er gewoon een andere in van de sloop en hij doet het weer.......

In moderne auto's is dat niet zo simpel..... Legio onderdelen zijn gekoppeld met de computer en delen daarvan zomaar uitwisselen is niet eenvoudig en soms bijna ondoenlijk. Natuurlijk is alles te omzeilen maar dat kost geld en dat maakt zo'n auto tot een wegwerp product dat te duur wordt om te maken. En dat is ook hoe meneer Musk en consorten het graag zien..........

Ben absoluut niet tegen de vooruitgang van de techniek. Maar wel tegen bedrijfsmodellen die niet meer willen voorzien in een goedproduct voor de klant maar meer een product bedenken om de klant eindeloos te blijven melken.

Voorbeeld: een Apple telefoon laten repareren door derden wordt stelselmatig tegengewerkt door Apple omdat ze "die markt zelf willen bedienen". Daar pas ik voor
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Aug 2018, 23:22

Edward schreef:
Landmarcs schreef:

Dat grote scherm is juist mijn grootste bezwaar bij de moderne auto's. :shock:

Ik heb niks tegen computers of elektronica, maar heb je ooit een pc of smartphone van een jaar of 10 oud proberen te gebruiken? Dat lukt maar matig. Samsung brengt niet eens meer updates uit voor een telefoon ouder dan vijf jaar.......

..........

Ik schreef niet voor niks dat ik dat leuke beeldscherm wel wilde (de rest hoeft voor mij niet).

Die jongeman met zijn "knopjes-dingetje" heb ik vervolgens ook nog eens even voorgerekend hoe leuk de fiscus kan meebetalen als ie één van de eerste one-tens neemt en die geheel naar wens (en voor een groot deel op kosten van de belastingbetaler) laat rebuilden. Het duurt niet zo lang meer en die auto is dan 40 jaar oud en tegelijk beter als nieuw.

In plaats van dat fraaie beeldscherm dan maar een wat grotere luxere tablet en klaar is onze knopjesman.

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 04 Aug 2018, 09:38

zag laatst een Velar.
ik woon hier natuurlijk niet in een stad of in NL dus zijn hier erg zeldzaam, maar de Rangerovers en Disco 5 zijn nu naar mijn idee gewoon een nieuw type Freelander.
allemaal klein en luxe.

de tijd van de duidelijk herkenbare modellen (op 2 km afstand) is duidelijk wel voorbij.
LR mag al blij zijn als je ze op 200 m afstand van een Kia, Hyunday of wat voor SUV dan ook kan onderscheiden.

niet echt vooruitgang in mijn opinie.

heb trouwens geen idee meer waar dit topic over ging overigens.
wellicht ook een reden waarom een groep mensen hier soms afhaakt??

ik blijf trouwe gebruiker by the way. vind de voordelen nog steeds zwaarder wegen dan die paar nadeeltjes.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4
UNIC 75 PC camper 4x4 truck

Terug naar “Kroeg”