Defender 110 300tdi in praktijk

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Defender 110 300tdi in praktijk

Berichtdoor Landmarcs » 21 Aug 2019, 15:54

mdv schreef:.... .
Maar je hebt je hoofd en je hart haha! Iedere keer als ik een Defender zie word ik zo blij.
... .

Het is een interessante paradox:

De vreemde hoekige basisvorm van de Defender(oïde) roept bij veel mensen een gevoel van aaibaarheid en een glimlach op.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Aug 2019, 18:26

Landmarcs schreef:De vreemde hoekige basisvorm van de Defender(oïde) roept bij veel mensen een gevoel van aaibaarheid en een glimlach op.

En dat zit er al jong in. :) Af en toe, als ik de Land Rover parkeer voor de supermarkt in het dorp, komt er een moeder met zoontje langs. Het jochie zit dan bijna achterstevoren in de buggy te kijken (met grote ogen) en te wijzen naar de LR.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

mdv

Berichtdoor mdv » 21 Aug 2019, 19:19

Erik Peters schreef:
mdv schreef:Mijn aanvraag om een ritje te mogen maken of mee te rijden in een defender 110 300tdi of/en een defender 110 td5 staat nog :D

Ik heb beide, kom maar een keer. Zelf rijden waarschijnlijk niet, maar meerijden en informatie over de auto's kan wel. De 300 Tdi is wel geschorst, maar ik kan er wel op privé-terrein mee rijden.

Groet,

Erik.

Ow wat super! Dankjewel ik ga je een berichtje sturen.

tim

Berichtdoor tim » 21 Aug 2019, 22:34

Mocht je bij Eric niet kunnen slagen, dan kun jezelf in de mijne het gevoel bij een defender krijgendmv het zelf rijden dus.
Het lijkt me dat het je mede daarom te doen is.
Het verschil tussen een 200 en 300 tdi is geloof ik qwa beleving niet wereldschokkend.
Ik zit in Gouda, maar eventueel ik langskomen in ik meen amstelveen dat het was is geen probleem.

Gezien je gewenste bestemmingen in de toekomst zou ik een 300 tdi verkiezen boven de TD5, puur vanuit de aanname dat een automonteur in dat soort "uithoeken" eerder zal slagen in z'n werk dan bij een TD5.
Een nanocom zal bij een garage in Mongolie mogelijk verondersteld worden als een extra sate bij de nasigoreng..

Enniewee, succes, en de hond is uiteraard al 4x4 , dus dat scheelt!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Aug 2019, 23:10

tim schreef:Een nanocom zal bij een garage in Mongolie mogelijk verondersteld worden als een extra sate bij de nasigoreng.

Tim, het lijkt mij ook onbegonnen werk om in Mongolië uit te leggen dat de Chinees-Indische keuken de meest typische "Hollandse" keuken is.

Op een zelfde manier is die Nanocom daar waarschijnlijk iets buitenaards.

Ik zie de winst in het feit dat je met een Nanocom + Td5 een heleboel zaken kan checken en uitsluiten voordat je naar die monteur stapt. Maar zo in Mongolië naar een willekeurige monteur stappen met de boodschap "hij is stuk" (als je al weet hoe je dat in met Mongools moet zeggen) is met welke auto dan ook niet echt een handige binnenkomer.
Als je weet wat er mogelijk stuk is, welke spare-parts je wellicht nodig hebt, omdat de auto via die Nanocom (of vergelijkbaar) je op het goede spoor zet, dan is de reparatie "gestamte pot".

Verder denk ik dat je moet hopen op een beetje geciviliseerde monteur, want anders is die 300Tdi ook teveel "haute cuisine".

Groeten MarcS

PS   Zoals ik eerder al aangaf: Na de juiste voorbereiding hoeft er niet veel stuk te gaan.
      Ik weet dat jij een meer "Afrikaanse" kijk hebt op die juiste voorbereiding, dan komt de "Afrikaanse" monteur in beeld.

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Aug 2019, 17:33

Landmarcs schreef:Tim, het lijkt mij ook onbegonnen werk om in Mongolië uit te leggen dat de Chinees-Indische keuken de meest typische "Hollandse" keuken is.

Op een zelfde manier is die Nanocom daar waarschijnlijk iets buitenaards.

Ik zie de winst in het feit dat je met een Nanocom + Td5 een heleboel zaken kan checken en uitsluiten voordat je naar die monteur stapt. Maar zo in Mongolië naar een willekeurige monteur stappen met de boodschap "hij is stuk" (als je al weet hoe je dat in met Mongools moet zeggen) is met welke auto dan ook niet echt een handige binnenkomer.
Als je weet wat er mogelijk stuk is, welke spare-parts je wellicht nodig hebt, omdat de auto via die Nanocom (of vergelijkbaar) je op het goede spoor zet, dan is de reparatie "gestamte pot".

Verder denk ik dat je moet hopen op een beetje geciviliseerde monteur, want anders is die 300Tdi ook teveel "haute cuisine".

Groeten MarcS

PS   Zoals ik eerder al aangaf: Na de juiste voorbereiding hoeft er niet veel stuk te gaan.
      Ik weet dat jij een meer "Afrikaanse" kijk hebt op die juiste voorbereiding, dan komt de "Afrikaanse" monteur in beeld.

Mongolië geen ervaring mee, maar met een Td5 weten ze in ZA meer weg mee dan met een 200TDI. :lol: Zelfs onderdelen hadden ze voor de Td5 wel en niet voor de 200.....
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

allard

Berichtdoor allard » 22 Aug 2019, 19:12

Mocht je graag een wat uitgebreidere "proefrit" maken, dan kun je misschien een paar dagen een Defender huren. Volgens mij zijn er diverse te huur incl. campinguitrusting/daktent, dan krijg je wellicht het expeditiegevoel al wat te pakken...
130 HCPU TD5 MY2000

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Aug 2019, 08:24

allard schreef:Mocht je graag een wat uitgebreidere "proefrit" maken, dan kun je misschien een paar dagen een Defender huren. Volgens mij zijn er diverse te huur incl. campinguitrusting/daktent, dan krijg je wellicht het expeditiegevoel al wat te pakken...

Bij Paul Stroink van OneTen.nl/Larorent.nl Trek ruim de tijd uit voor het ophalen want als je Paul vraagt naar z'n ervaringen met de diverse modellen dan heeft ie anekdotes voor een heule lange dag! :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

mdv

Berichtdoor mdv » 23 Aug 2019, 16:44

Edward schreef:
allard schreef:Mocht je graag een wat uitgebreidere "proefrit" maken, dan kun je misschien een paar dagen een Defender huren. Volgens mij zijn er diverse te huur incl. campinguitrusting/daktent, dan krijg je wellicht het expeditiegevoel al wat te pakken...

Bij Paul Stroink van OneTen.nl/Larorent.nl Trek ruim de tijd uit voor het ophalen want als je Paul vraagt naar z'n ervaringen met de diverse modellen dan heeft ie anekdotes voor een heule lange dag! :lol: :lol:

Bedankt voor de tips. OneTen ben ik vaker tegen gekomen inderdaad. Ik zal dan de rest van de dag vrijhouden :lol: Maar eigenlijk vind ik dat alleen maar leuk!

Terug naar “Kroeg”