Zou het?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!

deusjevo

Re: Zou het?

Berichtdoor deusjevo » 31 Aug 2019, 07:15

Lijkt wel een Kia Soul met dikke wielen? :|
.
A72112AC-E4DF-47A3-A469-2C9E831FE9B4.jpeg
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Aug 2019, 09:54

deusjevo schreef:Lijkt wel een #$%&@#$%& met dikke wielen? :|

Dit type conclusie kan je bij bijna iedere nieuw op de markt verschijnende auto trekken.

Men neme een Panda (nee niet dat zwart-witte beest) en men blaze stevig op de uitlaat.
Het eindresultaat kan wat verschillen, afhankelijk waar de opgeblazen Panda als eerste uitbolt.

Er zijn steeds minder auto's waar de designers-maffia van afgebleven is, dwz waar hoogstens één eigenwijze designer aan te pas kwam, en waar verder geen commerciële saus overheen ging.

Groeten MarcS

PS   Er was ooit de reclametekst "Rang is alleen Rang als er Rang op staat" ... zo'n open deur is niet universeel geldig, en zeker niet omkeerbaar: Door ergens Defender op te zetten wordt het nog geen "Defender". (Je kan overigens ook een "D" pakket bij een Suzuki kopen, daarmee heb je in ieder geval meer "D" als bij deze #$%&@#$%&.)

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 31 Aug 2019, 11:40

Landmarcs schreef: en waar verder geen commerciële saus overheen ging.

Toen de eerste gedachte in de jaren 50 op papier werd gezet heeft men zeker weten commercieel nagedacht.

Groet

Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Aug 2019, 12:14

Ron63 schreef:
Landmarcs schreef: en waar verder geen commerciële saus overheen ging.

Toen de eerste gedachte in de jaren 50 op papier werd gezet heeft men zeker weten commercieel nagedacht.

De "eerste" gedachte dateert al van de tweede helft 40-er jaren, en natuurlijk werd er ook aan de verkoop gedacht, om te beginnen had men toch vooral een uiterst utilitair "apparaat" in gedachten.

Verder is/was die latere 50-er jaren gedachte (toen bleek dat het "apparaat" ook als terrein-auto interessant was) nog eentje met een aardige arrogantie, dwz zonder de compromis-commercie die nu ongeveer alles egaliseert.
Overigens kan je je afvragen of in ieder geval bij de latere LandRover (Defender) productie commercie ook maar enige rol speelde.
Het verkoop-traject was zodanig dat het er vooral op leek dat ze er liever géén verkochten.

Auto's zoals de 2CV, de HY-bus, de DS en de LandRover stammen uit die arrogante 50-er jaren, in de 60-er jaren volgen dan bijv. de R4 of de R16 (en enkele marginale verbeteringen aan de LandRover), uit diezelfde tijd stamt bijv. ook de Tempo/Hanomag bestelbus.

Ik weet het, de Britse arrogantie gaat wel erg ver, zo kwam er pas toen het eind van de Defender in zicht was een modificatie om de lichtschakelaar iets duurzamer te maken (en die modificatie was slechts een garantie-modificatie ... bovendien een modificatie die onnodig ingewikkeld was).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Aug 2019, 17:39

Zolang als Land Rover bestaat is er gezeur over. Eerst door de Rover fans die het maar niks vonden dat 'hun' merk trekkers ging bouwen. Ook al was dat puur noodzaak om te overleven.

Daarna door de zelfbenoemde 'puristen' toen de schroefveren geïntroduceerd werden. Daarna nóg meer toen bleek dat dat waardeloze concept ook op de 90 en 110 werd toegepast. Dát was het einde van de Serie en dus Land Rover riep men.

En zo gaat het steeds. Wat men niet wil begrijpen, toen niet en nu nog minder is dat een fabrikant moet maken en leveren wat de markt vráágt! De "markt" zijn de mensen en bedrijven die een nieuwe wagen kopen. Niet de "fans" die 20 jaar oude hokken van de sloop redden (en ja, daar hoor ik ook bij)

Land Rover is al tig keer bijna failliet geweest omdat ze zaten te slapen en de markt niet volgden. Dat heeft ze bv heel Afrika en Australië gekost toen Toyota wél heel hard inzette op onderdelen voorziening.

Men hoeft een Discovery, Range Rover of Velar niet mooi te vinden (ik vind alleen de "grote" Range nog de moeite) maar dát is wel waar de markt (kennelijk) zit. Vaak hoor ik het argument dat de "G" er toch ook nog is, maar die kost meer dan de Range Rover.......

Ik ben benieuwd naar de nieuwe Defender. Al zal ik hem onder het huidige belastingregime niet kopen voor ie 15 jaar oud is. Wellicht als er een 100% elektrische komt dat het dan wel soort van interessant wordt. Al zal er weinig zijn dat financieel aan m'n D2 kan tippen....... (de jaren dat "een hobby geld mag kosten" liggen inmiddels heul ver achter me)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Aug 2019, 20:13

Edward schreef:... ... ...

En zo gaat het steeds. Wat men niet wil begrijpen, toen niet en nu nog minder is dat een fabrikant moet maken en leveren wat de markt vráágt! De "markt" zijn de mensen en bedrijven die een nieuwe wagen kopen. Niet de "fans" die 20 jaar oude hokken van de sloop redden (en ja, daar hoor ik ook bij)

Land Rover is al tig keer bijna failliet geweest omdat ze zaten te slapen en de markt niet volgden. Dat heeft ze bv heel Afrika en Australië gekost toen Toyota wél heel hard inzette op onderdelen voorziening.

... ... ...

In mijn visie klopt het dat LandRover veel heeft zitten slapen, en ook niet of nauwelijks naar de markt keek.

Indertijd was het al opvallend dat Santana - een licentie-houder - meer aan innovatie deed als het "moeder-bedrijf".

Maar er is meer, als fabrikant moet het je toch opvallen als jouw "product" tweede-hands bijna beter verkoopt als nieuw.
Het moet toch ook beter kunnen als de indertijd gebruikelijke levertermijn van 3-4 maanden (van die 3-4 maanden was dan gewoon ruim 2 maanden wachttijd ... zelfs in de tijd dat het "crisis" was en dealers nauwelijks een auto verkochten).

Of te wel: het is niet alleen het weinig marktconforme maar misschien nog wel meer de bizarre arrogantie ... een "Brexit-houding" avant-la-lettre.
Dat een groot deel van het dealernetwerk ook deze arrogantie vertoont maakt het niet beter.   Koop je een Dacia dan krijg je meer productie-kwaliteit en meer garantie-nazorg.

Groeten MarcS

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 01 Sep 2019, 09:06

Nou , , , , , , , jullie hebben allemaal gelijk, of allemaal niet gelijk, net hoe je het zien wil, maar ik vind hem zo op de (mogelijk) eerste echte foto er best aardig uitzien, zal wel komen omdat ik, notabene rijdend in een Lightweight, gewoon gewend ben geraakt aan de "Nieuwe" Land Rovers.

Zal ook wel komen omdat ik geen merk-fetisjist ben, ik ben ooit toevallig bij Land Rover terecht gekomen, maar dat had net zo goed een Jeep of Toyota Land Cruiser of een Mitsubishi Pajero (wat was ik daar vroeger verliefd op) kunnen zijn geweest.

Een maat van me is kortgeleden overgestapt van een Def 90 naar een D3, ik heb daar toen even in mogen rijden, maar man, wat een fijne auto's zijn dat en in mijn idee ook nog gewoon een mooie wagen, als de nieuwe Def daar qua rijeigenschappen op gaat lijken voorspel ik een mooie toekomst want ik denk dat daar een hele grote markt voor zal zijn, wellicht niet in Nederland maar wereldwijd zeker wel.

Zoveel mensen, zoveel meningen, ik hoop alleen dat de (soms vermeende) slechte kwaliteit achterwege blijft, maar ook daar heb ik best vertrouwen in, ik geloof dat Land Rover het tegenwoordig niet echt slechter doet als de grote concurrerende merken.

Eerst maar eens afwachten op de lancering en dan 10 á 15 jaar wachten tot'ie voor mij betaalbaar wordt hahahaha.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 02 Sep 2019, 18:14

Het Zwaaien werkt in ieder geval nog wel met de nieuwe defender.
Een maand geleden spotte ik er een in camo jasje op de Nürburgring (ook vastgelegd op video) en later bij een toerit nog eens. Mijn zwaaien werd beantwoord ;)

Dat ze een defender op de ring testen, zegt ook wel iets over de markt ...

groetjes, Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Sep 2019, 19:05

fenix2 schreef:Het Zwaaien werkt in ieder geval nog wel met de nieuwe defender.
Een maand geleden spotte ik er een in camo jasje op de Nürburgring (ook vastgelegd op video) en later bij een toerit nog eens. Mijn zwaaien werd beantwoord ;)

En .... hoelang deed de "Fenix" over een rondje Nürburgring :?:

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”