Zou het?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Zou het? < New Defender >

Berichtdoor Landmarcs » 17 Jun 2020, 17:21

Edward schreef:....
Het is een heule mooie wagen geworden. Maar onder het huidige belastingregime laat ik hem even staan..... Sowieso wil ik eerst meer duidelijkheid over wel niet diesel/elektriek/ etc qua motorisering. Want een dikke lijnzes is wel leuk maar ook weer niet echt leuk.....

Tja, ik zag 'm vandaag in het echt in de showroom staan, de New Defender ... en van een afstandje vond ik het geen gezicht.
Zie je de 20 inch wielen niet en zie je alleen wat bollingen van de carrosserie, en daarbovenop het hoedje met ramen dan heeft het veel van van de nogal eclectische vormgeving van de jaren 60 busjes, de allereerste eerste Ford Transit, of de Fiat 238 bijvoorbeeld.
De New Defender probeert op de utilitaire hoekigheid van de echte Defender (en Defenderoïden) lijken maar dat lukt 'm gewoon niet.
Te veel anabole bollingen .... waarschijnlijk wel uiterst potent maar geen tijdloos design.

Misschien moet ik wennen ... maar ik denk dat 't een heel lang gewenningsproces wordt.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 17 Jun 2020, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Edward

Re: Zou het?

Berichtdoor Edward » 17 Jun 2020, 18:23

Heb hem ook 'live' gezien en naast de D4 van m'n makker gezet. Die maten komen zowat overeen? Tot de deurstijlen aan toe.

Hij is net zo groot als een D4 en dat vind ik wel een nadeel. Ik vind de D4 een enorm schip die in alles ook groot voelt. Gelukkig is de Defender wel 450 oid kg minder zwaar.

Maar eens wachten op de 90 als hybride en op grijs kenteken.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 18 Jun 2020, 17:57

Zaterdag (proef) rijden in de nieuwe Defender, ben benieuwd.
Alvast een voorproefje:

https://www.youtube.com/watch?v=SJ-zkvK ... e=youtu.be

Chris

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 20 Jun 2020, 18:19

Vandaag met de nieuwe Defender gereden, de benzineversie met de 6-cylinder én 400 PK. Dat is oppassen want de auto kan er met je vandoor gaan als je niet oplet. Je zit relatief hoog met een dito instap. Wat opvalt is het digitale dashbord die eigenlijk gewoon de standaard meters aangeeft. Wel lijkt de motorkap hoger, en ziet er vanaf de bestuurdersplaats fors uit, Het interieur is luxe, zeker vergeleken met de oude types, tegelijk ademt alles een robuuste en duurzame sfeer uit. De automaat schakelt voortreffelijk en schakelt snel. Bij volgas geven zo rond de 100km hoor je een sportief geluid uit de uitlaat komen, en gaat er als een volbloed Jaguar vandoor. Onderweg veel duimen van andere Land Rover rijders gehad. Ik vond het een top auto.

Chris

Terug naar “Kroeg”