S3 van 2.25B naar 300 (t)d(i)> RDW

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
paul k

S3 van 2.25B naar 300 (t)d(i)> RDW

Berichtdoor paul k » 03 Sep 2019, 07:56

de bedoeling is de S3 om te bouwen ( project samen met de kids) naar een 300 uit een Defender.
Het gaat nu niet over de technische hobbels, maar over de RDW routing.
Uiteraard heb ik ze gebeld (technische helpsdesk) en men deed er vaag over. Kan wel, mits een door landRover toegepaste/gebruikte motor. Dat dit type blok niet door LandRover in een S3 is geleverd is dan weer problematisch. Dat de turbo is verwijderd is weer te ingewikkeld voor ze, het oorspronkelijke ontwerp is daardoor gewijzigd. Dat dat is gedaan om al die pk's ;) in toom te houden is dan weer goed bedacht....Zou dan naar Lelystad moeten etc. etc.

Kortom, om de juiste strategie te bepalen kan ik jullie ervaringen wel gebruiken.

groet!

Paul
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"

M.Steman

Re: S3 van 2.25B naar 300 (t)d(i)> RDW

Berichtdoor M.Steman » 05 Sep 2019, 22:07

Paul,

Als de ombouw naar 300tdi netjes en verantwoord is gedaan moet het geen probleem opleveren bij de RDW, een bezoekje aan de RDW om het persoonlijk door te nemen lijkt me wel verstandig.
Heb zelf sinds kort een S2a 109 met een 3.5 V8 op kenteken.

Marc.

Crazy-G

Re: S3 van 2.25B naar 300 (t)d(i)> RDW

Berichtdoor Crazy-G » 07 Sep 2019, 12:15

Bij de RDW is het met name heel belangrijk dat de herkomst van alles waar je mee aankomt bekend is, motorblok met aankoop bewijs en alles wat je er ook maar bij kunt verzinnen, auto moet uiteraard ook helemaal kloppen en als er al een en ander aan verandert/vernieuwt is, daar ook liefst herkomst er bij.

Het om-keuren naar diesel is, als dat allemaal (papieren zooi dus) klopt, een fluitje van een cent, door de leeftijd van de auto heb je niets te maken met kracht toenames en dergelijke, zeker als alles er keurig onder zit, aangeven en bewijzen dat de nieuwe motorsteunen door een lasser aangebakken zijn en niet door jezelf is ook wel handig.

Het enig dat ik van tevoren zou vragen en op papier krijgen is of een 300 TDi inderdaad wel mag omdat een series nooit daarmee geleverd is geworden, mijn 110 was geen probleem omdat die feitelijk hetzelfde was als de latere defenders waar die wel in geleverd werd.

Dan nog een klein advies, neem voor de 300 TDi de originele motorrubbers en aanlas steunen, anders is er qua trillen echt helemaal niet mee te rijden, ik ken mensen die dat advies in de wind hebben geslagen maar die hebben later alsnog de omslag gemaakt omdat er anders dus echt niet mee te rijden valt.

Maar goed, zou dus als alle papierwerk klopt geen groot probleem moeten opleveren.

Ik heb dezelfde route bewandeld met mijn oude 110 en dat was ook zo gepiept.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

Terug naar “Kroeg”