Ex laro rijder op zijpaden

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
109 is je ware

Ex laro rijder op zijpaden

Berichtdoor 109 is je ware » 20 Sep 2019, 00:24

Na maanden op zoek te zijn geweest naar series laro of eventueel defender ben ik nu in het bezit gekomen vn Fiat Nuova Campagnola.Ik voel me nu een beetje een protestant die zich heeft laten omdopen naar rooms-katholiek.Hoop dat de forum leden me deze dwaling kunnen vergeven?Ga het al moeilijk genoeg krijgen want als larorijder ben je verwend,ontzettend verwend wat betreft onderdelelen voorziening,werkplaatsboeken,had zelfs een origineel Nederlandstalig werkplaatshandboek,onderdelenboeken,legerdumps,forums,clubs enz.dat is nu wel ff anders.op een mooie Engelstalige folder die ik bij de auto kreeg na,is praktisch elke technische info in het Italiaans.werkplaats handboek en gebruikershandleiding beide gedownload op fiatclub.eu,kon kiezen tussen verschillende talen en koos voor Engels.maar kreeg hem uiteraard in Italiaans :D :D Probeer de belangrijkste passages via Google translate maar is een monnikenwerk.dus we zweten al voor we gaan sleutelen :D :D nou,ik ga geen afscheid nemen,blijf voorlopig bij dit forum veel te gezellig,als iemand interesse mocht hebben wil ik jullie wel op de hoogte houden.voorlopig ga ik jullie groeten. een verdwaalde ketter.

Landmarcs

Re: Ex laro rijder op zijpaden

Berichtdoor Landmarcs » 21 Sep 2019, 11:30

Ik voel me nu een beetje een protestant die zich heeft laten omdopen naar rooms-katholiek. .... een monnikenwerk. .... een verdwaalde ketter.

Tja, een verdwaalde ketter die monnikenwerk doet ...
... voor je het weet ben je een Jezuïet (die zijn immers van "kennis is macht") die aan een Papamobile sleutelt.

Fiat Campagnola.jpg
    Fiat Campagnola - [BJ 068CD]

Groeten MarcS

PS   Mijn ene grootvader was bijna Jezuïeten-pater geweest .... toen hij na Frans en Italiaans ook nog Duits moest leren kwam hij mijn grootmoeder tegen.
PS2 Als ik het aan GoogleTranslate vraag wil Campagnola zeggen "boers" ... dus een goede tegenhanger voor een LandRover.
      't Is allemaal toch weer wat "vertrouwder" als je weet dat de Iveco Massif - een LandRover afstammeling - ook als Fiat Campagnola verkocht werd.

109 is je ware

Berichtdoor 109 is je ware » 21 Sep 2019, 20:42

Dat vn die Iveco wist ik nog niet,vindt die meer vn Defender weghebben dan van Campagnola,maar ja,bij die Italianos moet je daar niet mee aankomen,zet er een voor hun bekende naam op.

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Sep 2019, 18:54

109 is je ware schreef:Dat vn die Iveco wist ik nog niet,vindt die meer vn Defender weghebben dan van Campagnola,maar ja,bij die Italianos moet je daar niet mee aankomen,zet er een voor hun bekende naam op.

Dat een Iveco Massif in Marc z'n brein een Defender afstammeling is helpt je ook alleen in die virtuele wereld. Want er is werkelijk waar niks dat overeenkomt behalve het ronde van de wielen en het stuur :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Sep 2019, 19:10

Edward schreef:
109 is je ware schreef:Dat vn die Iveco wist ik nog niet,vindt die meer vn Defender weghebben dan van Campagnola,maar ja,bij die Italianos moet je daar niet mee aankomen,zet er een voor hun bekende naam op.

Dat een Iveco Massif in Marc z'n brein een Defender afstammeling is helpt je ook alleen in die virtuele wereld. Want er is werkelijk waar niks dat overeenkomt behalve het ronde van de wielen en het stuur :lol: :lol:

Ik schreef dat de Iveco Massif een LandRover afstammeling is.   't Is wel een wat afgedwaalde evolutionaire zijtak:
Via Santana Series 2 & 3, en de Santana opvolgers kom je uiteindelijk bij de Santana PS10 en de Iveco Massif.
Het klopt verder wel: Bij de Iveco Massif is de gelijkenis nog wel aanwezig, maar gelijk is er eigenlijk niets nu ja de banden misschien

De Defender-gedachte is verder niet zo gek:
In de vroege 80er jaren reden er in Spanje al Santana's rond met een "Defender" uiterlijk, push deuren, ongedeelde voorruit en vlak radiatorfront.

Groeten MarcS

109 is je ware

Berichtdoor 109 is je ware » 24 Sep 2019, 00:25

Ja er is nog heel wat moois te beleven in4x4land.maar het allermoooiste spul wordt allang niet meer geproduceerd in deze verweekte westerse wereld.een gewone simpele hoekige stoere 4x4 wordt niet meer geproduceerd,we hebben nu suv’s,ga bijna over mn nek vn die flauwekul.je bent eigenlijk verplicht een oldtimer aan te schaffen,niet alleen voor de techniek maar ook de belastingvrijstelling en ook dat je niet met een boog om milieuzones hoeft te rijden.en er is nog een voordeel.je hoeft geen dure sportscholen meer te bezoeken(deed ik toch al niet :D :D ).het rijden met een bijna 2 ton zware 4x4 zonder stuur of rembekrachtiging zorgt er wel voor dat je in conditie blijft.die 109 SIII die ik vroeger had had tenminste nog rembekrachtiging en hydraulische koppeling.Bij de Campagnola werkt dat nog met een kabel(de koppeling,niet de rem :D )

Terug naar “Kroeg”