Stoere aanhanger vraag

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Stoere aanhanger vraag

Berichtdoor Edward » 30 Jan 2020, 16:29

Spacers en adapters zijn niet Alko specifiek. tegenwoordig hebben zowat alle aanhangers dezelfde steekmaat. Meestal 5x112. Ouwe zooi 5x100 of zelfs 4x100.

Adapters zijn op veel plekken te bestellen. Ik haal ze bij Superforma in Uk maar er staat me zo iets bij dat die wel Disco II steek hebben maar Defender dan weer net niet. Maar met ff Goegelen kom je er zat tegen.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 31 Jan 2020, 12:25

Maar het gaat er mij nou juist om dat stukje "ALKO HEEFT" en als Al-Ko ze inderdaad zelf zou leveren, dan zit het wat kwaliteit aangaat denk ik ook wel goed, vandaar.

Maar Google is inderdaad vaak je vriend, dus zal weer eens een beroep op hem/haar doen.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

paul k

Berichtdoor paul k » 05 Feb 2020, 10:41

Tijdens een Land Rover evenement in Zweden sprak ik een duitser die een duits aanhanger ding van Alko adapters had voorzien. Hij toonde mij een Alko folder.
Het was overigens in 2015, dus zo'n 4,5 jaar geleden. Wil niet zeggen dat Alko ze maakt, maar wel verkocht.
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 05 Feb 2020, 11:24

Ah, duidelijk, kan dus ook zomaar zijn dat ze ze inmiddels gewoon niet meer verkopen, geen probleem verder, was gewoon heel benieuwd want waarom zelf iets verzinnen als "de fabrikant" dat al voor je gedaan heeft.

Ik rij nu met een Sankey dus daar heb ik het probleem niet maar ben aan het kijken voor een waardige opvolger voor de nabije toekomst, vandaar mijn interesse.

Ik hoef ook niet persé Land Rover wielen op dat ding, ik kan ook gewoon 16" velgen nemen met serieuze banden, hoe vaak gebeurt het dat je in Europa rondrijdt met je spul, zoals ik doe, dat je zo veel banden lek rijdt dat je er een van je aanhanger nodig hebt. Gaat mij waarschijnlijk niet gebeuren in elk geval.

Gert-Jan.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Feb 2020, 11:59

Crazy-G schreef:....

Ik hoef ook niet persé Land Rover wielen op dat ding, ik kan ook gewoon 16" velgen nemen met serieuze banden, hoe vaak gebeurt het dat je in Europa rondrijdt met je spul, zoals ik doe, dat je zo veel banden lek rijdt dat je er een van je aanhanger nodig hebt. Gaat mij waarschijnlijk niet gebeuren in elk geval.

Ik had in 20 jaar tijd ook maar één keer een een echt lekke band (schroef in het loopvlak) en ééntje die traag lekte (een foute binnenband, en dat was in een tweede-hands wiel).
Maarrrr ... de winst zit vlgs mij vooral in het feit dat je met één reservewiel een reserve hebt voor alle wielen, verder is er eventueel de winst dat je de banden die langzaamaan niet meer "voldoen" onder de auto nog best goed kan gebruiken onder de aanhanger.

Dat laatste kan maken dat je de spacers snel terugverdient.

Groeten MarcS

twdi

Berichtdoor twdi » 05 Feb 2020, 14:02

Crazy-G schreef:Ah, duidelijk, kan dus ook zomaar zijn dat ze ze inmiddels gewoon niet meer verkopen, geen probleem verder, was gewoon heel benieuwd want waarom zelf iets verzinnen als "de fabrikant" dat al voor je gedaan heeft.

Ik rij nu met een Sankey dus daar heb ik het probleem niet maar ben aan het kijken voor een waardige opvolger voor de nabije toekomst, vandaar mijn interesse.

Gert-Jan.

Wil je de Sankey verkopen dan?
Waarom en heb je daardoor een Nato koppeling op je auto?

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 05 Feb 2020, 17:47

@twdi, ik heb je een PB gestuurd om het topic niet te vervuilen.

Gert-Jan.

Terug naar “Kroeg”