Jammer hoor, slechte reclame

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
deusjevo

Jammer hoor, slechte reclame

Berichtdoor deusjevo » 14 Apr 2020, 11:55

Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

islander

Re: Jammer hoor, slechte reclame

Berichtdoor islander » 14 Apr 2020, 12:42

Inderdaad En wie boet hier weer voor.Alle rijders die hun WEL aan regels houden
De wagens inbeslag nemen en vernietigen voor hun ogen plus deftige boete .Misschien zelfs verplichten de schade te herstellen.
En vervolgens namen doorgeven aan alle clubs zodat ze op elk evenement gekent zijn

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Apr 2020, 13:00

Het paradoxale is dat stuifzand en jong gekoloniseerd stuifzand zo nu en dan een "rampje" nodig heeft.
Als je het goed doet zou je wellicht zelfs een deal met de boswachter kunnen sluiten, in ruil voor een middag dennen trekken ook een rit over een geselecteerde route, daar waar een klein "rampje" de natuur juist helpt.
Het is vooral een knelpunt dat een "rampje" snel een grote ramp wordt als iedereen zelf denkt te mogen bedenken hoe vaak en wanneer ze hun 4x4 mogen uitlaten.  

Vroeger, lang geleden, voor mijn tijd dus, werden in voor- en najaar schaapskuddes van de winterstallen naar de zomerse heide gebracht ... zoiets maakte mooie brede schapendriften. De beroering zorgde dan voor een groeimilieu voor allerlei nu zeldzame planten ... te braaf natuur "behouden" is soms juist de dood in de pot voor dat wat men wil behouden.
Ik ken een nog steeds openbare zandweg waar juist door die openbaarheid er zorg voor draagt dat er een brede zone langs deze zandweg door instuivend zand wordt verrijkt en daarmee een aantal zeldzame planten juist een kans geeft.

Maar goed, zonder een goede afspraak met de beheerder wordt het niks, en slagbomen vernielen maakt het natuurlijk nog minder dan niks.

Groeten MarcS

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 14 Apr 2020, 13:27

Als de boswachter mij uitnodigt om te helpen ploegen met een 4WD kom ik graag.
Alleen was dit wel slechte timing denk ik en slagbomen vernielen is natuurlijk helemaal not-done.

,,De zandvlakte is een hotspot voor broedende nachtzwaluwen en de boomleeuwerik. Daarom is deze plaats afgesloten voor publiek.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Apr 2020, 13:50

deusjevo schreef:Als de boswachter mij uitnodigt om te helpen ploegen met een 4WD kom ik graag.
Alleen was dit wel slechte timing denk ik en slagbomen vernielen is natuurlijk helemaal not-done.

,,De zandvlakte is een hotspot voor broedende nachtzwaluwen en de boomleeuwerik. Daarom is deze plaats afgesloten voor publiek.

Die boomleeuwerik kan wel wat hebben (die doet het tegenwoordig beter als de ooit gewone veldleeuwerik). De nachtzwaluwen kunnen het wellicht ook wel hebben, maar die zijn heel wat zeldzamer in onze contreien ... dus daar is toch reden voor terughoudendheid.

Qua nachtzwaluwen: Ik heb er al wel gewoon tussen gekampeerd, ze kwamen 's avonds junikevers eten ... en wij (ik was nog redelijk jeugdig) gingen ook op "jacht" naar die junikevers (je kon ze redelijk makkelijk vangen door ze zachtjes met een badminton-racket uit de lucht te slaan).
Uit Spanje ken ik de nachtzwaluwen van de avondwandeling: ze vlogen dan steeds weer voor je uit op van de (zand)weg, totdat ze het wel welletjes vonden, dan vlogen ze over je heen ... dat was het moment om terug te keren, dan vlogen ze dus weer steeds weer voor je op.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Apr 2020, 17:52

Of het goed voor de natuur is (gelul natuurlijk, beheer kan op betere manieren, is niet relevant. Het is verboden gebied en daar gaan crossen is gewoon uit den boze. Ik rij ook wel eens door gebied waar ik niet mag komen, ander gebied is er bijna niet meer, maar altijd op m'n gemakkie. Noem het de groene code oid. Ben ook wel eens betrapt door de lokale Boa maar nog nooit een boete gehad omdat redelijkheid meestal van twee kanten komt.

Maar feit is dat dit alleen maar meer gaat gebeuren. De laatste gebieden worden afgesloten en men kan nergens meer terecht. Hier vlakbij is de oude zandput waar we met de Paasrit ooit nog gereden hebben recent afgespoten en daarmee is in verre omtrek de laatste speelplek afgenomen. Niet omdat daar onregelmatigheden plaatsvonden maar omdat de de lokale MTB club het een goed idee vond om de route daar pal naast te laten lopen waardoor mensen elkaar in de weg gingen zitten......

In Brabant wordt al 35 jaar gepraat over een legale Enduro route voor crosser die straatlegaal zijn. Al net zolang liggen de natuurclubs daarvoor en al net zo lang rijdt de hele groep dus illegaal. Dat is wel eens geëscaleerd maar over het algemeen houd de overheid het bij gedogen.

Laatst had ik mazzel en kon ik een Amarok van Defensie helpen die vastzat. Dat heeft me voorlopig weer wat pluspunten opgeleverd. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger

Berichtdoor Roger » 16 Apr 2020, 10:16

ja dat is dan weer een van de pluspunten van wonen in de Correze in Frankrijk.
er zijn bijna net zoveel offroad wegen als geasfalteerde dus ik kan me hier iedere dag volledig legaal uitleven.
veel bos en bergpaden en lastig begaanbaar met veel kuilen en rotsen. al naar gelang het weer erg modderig en glad dan wel droog en stoffig.
je moet alleen niet bang zijn voor krassen op je lak. dat is hier echt onvermijdelijk.
:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 verkocht
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Apr 2020, 11:25

Roger schreef:ja dat is dan weer een van de pluspunten van wonen in de Correze in Frankrijk.
er zijn bijna net zoveel offroad wegen als geasfalteerde dus ik kan me hier iedere dag volledig legaal uitleven.
veel bos en bergpaden en lastig begaanbaar met veel kuilen en rotsen. al naar gelang het weer erg modderig en glad dan wel droog en stoffig.
je moet alleen niet bang zijn voor krassen op je lak. dat is hier echt onvermijdelijk. :D

Nadeel is dan weer dat je (officieel) de deur nauwelijks uit mag.
Of rijd je nu speciaal langs de kortste rimboe-route naar de supermarkt ... om ervoor te zorgen dat je verder niemand tegenkomt ?

Klein stukje "humor":  
Macron heeft verordonneerd dat je nog maar 1 uur en max 1 km van huis weg mag voor "fysieke activiteit" of de hond uitlaten.
Boodschappen doen is nog een van de weinige "motieven" waar iedereen gebruik van kan maken.
Woon je een beetje afgelegen ... dan ga je toch gewoon te voet boodschappen doen ... dan ben je zo een paar uur aan het wandelen.
«« woon je een beetje afgelegen dan zie je denkelijk ook nooit een gendarme die die 1 uur en 1 km controleert »»

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 17 Apr 2020, 13:18

werken mag ook nog gewoon. en aangezien ik 80 % van mijn tijd in de bossen werk en dus betaald offroad, heb ik inderdaad niet veel te vrezen van de gendarmerie.

:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 verkocht
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Kroeg”