Zoektocht naar een defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Niels N

Zoektocht naar een defender

Berichtdoor Niels N » 17 Sep 2020, 22:21

In mijn zoektocht naar een leuke betaalbare defender of 90/110 ben ik de volgende 90 tegengekomen bij Jansen laro parts ik Udenhout. De auto staat al een tijdje te koop. Kent iemand deze auto toevallig? https://link.marktplaats.nl/m1595087590?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Bovenstaande vraag is niet meer actueel, de auto is inmiddels verkocht. Ik ben nog zoekende.
Laatst gewijzigd door Niels N op 23 Sep 2020, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 90 300Tdi

Landmarcs

Re: Kent iemand deze defender bij Jansen uit udenhout?

Berichtdoor Landmarcs » 17 Sep 2020, 23:44

Tja, ik ken deze 90 niet ... maar je zegt dat je een 90/110 wilt. Een 90 of een 110 is toch een best verschil, vooral in weggedrag.
Sommigen zeggen dat ze heel goed overweg kunnen met een 90 ... maar lang niet iedereen is gelukkig met het toch nogal nerveuze karakter.

Of te wel: Kijk eerst eens goed wat je wilt, en wat je ermee wilt, voordat je je laat verleiden door een misschien wel aantrekkelijk geprijsd aanbod.

Groeten MarcS

Niels N

Berichtdoor Niels N » 22 Sep 2020, 16:09

De bovenstaande Defender is inmiddels verkocht, de vraag is dus niet meer actueel.

@ Landmarcs: Ik ga de auto echt als hobbyauto gebruiken. Het ietwat nerveuze karakter van een 90 is hierbij dus niet zo van belang. Qua uiterlijk heb ik niet echt een voorkeur voor een 90 of 110. Mijn idee was dan ook om te zoeken naar een exemplaar in zo goed mogelijke staat van onderhoud binnen mijn budget. Een 110 of 90 is wat mij betreft ondergeschikt.

Mocht iemand nog een goede te koop hebben / weten dan hoor ik het graag! Mijn wensenlijstje is: 300tdi of td5, voorkeur grijs kenteken (echt een mooie met geel kenteken overweeg ik eventueel ook), Onderhoudshistorie bekend, geen pickup, prijs tot ca. 13.000 euro.
Defender 90 300Tdi

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Sep 2020, 20:02

Niels N schreef:....
Mocht iemand nog een goede te koop hebben / weten dan hoor ik het graag! Mijn wensenlijstje is: 300tdi of td5, voorkeur grijs kenteken (echt een mooie met geel kenteken overweeg ik eventueel ook), Onderhoudshistorie bekend, geen pickup, prijs tot ca. 13.000 euro.

Tja een goede met dit wensenlijstje is denkelijk niet makkelijk te vinden, een jaar of 5 geleden was het nog een gangbare prijsstelling ... maar sinds de productie beëindigd werd zitten de prijzen stevig in de lift.
Goed zoeken, eventueel ook over de grens ... en geluk hebben.

Groeten MarcS

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 22 Sep 2020, 21:12

De prijzen van de diesels zijn iets aan het dalen omdat ze steeds meer ongewenst worden in de stedelijke gebieden. Bepaalde stedelingen worden gedwongen hun diesel te verkopen of om te bouwen naar benzine/LPG. Wederom worden er mooi originele omgebouwd naar een andere brandstof, waar hebben we dat toch eerder gezien :?:
Veel zullen er wel weer naar het buitenland vertrekken.

Of je moet een +40 jaar oude diesel hebben aangezien deze wel blijvend mileuzones in mogen. Heb ik ook een keer geluk hoewel ik in deze steden niets te zoeken heb :lol: :lol: :lol:
Kwestie van tijd vrees ik................
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 22 Sep 2020, 21:24

Ik zie genoeg leuke te koop staan voor een mooie prijs.
https://www.autoscout24.nl/lst/land-rov ... 00&atype=C

En deze gaat als de brandweer.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/land- ... c=listPage
RaRo74
Afbeelding

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 22 Sep 2020, 22:55

RaRo74 schreef:Of je moet een +40 jaar oude diesel hebben aangezien deze wel blijvend mileuzones in mogen. Heb ik ook een keer geluk hoewel ik in deze steden niets te zoeken heb :lol: :lol: :lol:
Kwestie van tijd vrees ik................

Nooooouuu, ik zou met m’n +40 jaar oude diesel toch echt niet de milieuzone van Utrecht Centrum inrijden, je krijgt dan vanzelf fanmail
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 22 Sep 2020, 23:21

Nog even geduld tot 29 otober van dit jaar. Nog niet alle gemeenten zijn om maar ze moeten wel.
In Utrecht doen ze een beetje lastig maar het kan al wel.

Uitzondering voor toegang tot milieuzone
In sommige gevallen kunt u een ontheffing aanvragen om toch toegang te krijgen tot de milieuzone, zoals:

vracht- en bestelauto’s
campers van bewoners van de milieuzone
aangepaste auto’s van gehandicapten
oldtimers (personenauto’s ouder dan 40 jaar)
bijzondere situaties

Kosten 2020
€ 27,95 - dagontheffing vrachtauto/bestelauto of camper
Gratis - ontheffing gehandicapte of oldtimer
€ 78,55 - ontheffing financiële noodzaak of bijzondere situatie

Maar dus vanaf 29 oktober 2020
https://www.milieuzones.nl/veelgestelde ... ber%202020.
Ik heb een oldtimer die rijdt op diesel. Mag ik de milieuzone inrijden?
Oldtimers die op diesel rijden en ouder zijn dan 40 jaar, mogen een milieuzone in. Deze auto’s hebben automatisch een vrijstelling. Dit geldt op het moment dat gemeenten met een milieuzone de nieuwe regels hebben toegepast. Dit gebeurt in de loop van 2020, en uiterlijk op 29 oktober 2020. Tot die tijd gelden de lokale regels.
Auto’s die op andere brandstoffen rijden en elektrische auto's, mogen de milieuzone sowieso inrijden. De leeftijd van deze auto’s maakt daarbij niets uit.

Veel plezier alvast in Utrecht Centrum :lol: :lol: :lol:
RaRo74
Afbeelding

Niels N

Re: Zoektocht naar een defender

Berichtdoor Niels N » 01 Okt 2020, 12:07

In mijn zoektocht staat de volgende Defender ook op mijn lijstje. https://www.autoscout24.nl/aanbod/land-rover-defender-2-5-tdi-90-commercial-youngtimer-diesel-groen-f542ca41-40f6-46a5-ae3b-f2c79d5b4245?cldtidx=20&cldtsrc=listPage

Hij staat voor mij een behoorlijk stuk weg, dus ik vroeg mij af op iemand de auto kent en wellicht wat meer informatie voor mij heeft. Ik kwam hem namelijk tegen op een aantal foto's van de lrch (kerstrit 2019 en Heerde 2020).

Afbeelding
Defender 90 300Tdi

Niels N

Re: Zoektocht naar een defender

Berichtdoor Niels N » 02 Okt 2020, 17:05

Dit topic kan dicht. Ik heb zojuist bovenstaande Defendee bekeken en gekocht. Echt blij mee. Nu snel lid worden!
Defender 90 300Tdi

Terug naar “Kroeg”