Weer een Land Rover op de oprit

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Thomas Td5

Re:Weer een Land Rover op de oprit

Berichtdoor Thomas Td5 » 17 Jul 2012, 21:32

Edward schrijft:

Bestaat er een autofabrikant op de wereld met de naam Range Rover? Nee. Range Rover is een model van Land Rover, altijd geweest. Vroeger waren er maar twee modellen, Land Rover en Range Rover. Dat stamt nog uit de tijd dat land Rover zelf een model van Rover was. Later is het merk zelfstandig geworden onder de naam Land Rover. Range Rover is nooit een merk geweest. :dry:

Toch is Land Rover wel bezig met Range Rover verzelfstandigen. Vroeger stond op het briefpapier en de foldertjes die je krijgt alleen het Land Rover logo. Nu staat er het Range Rover logo naast.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Jul 2012, 22:22

en ik hoorde laatst van iemand die ook regelmatig bij dealers over de vloer komt dat dat toch ook weer niet doorgezet gaat worden
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Jul 2012, 22:41

Roger B. schrijft:
en ik hoorde laatst van iemand die ook regelmatig bij dealers over de vloer komt dat dat toch ook weer niet doorgezet gaat worden

Klopt, dat is alweer terug gedraaid. De L405 gaat ook weer gewoon een Land Rover Range Rover heten. :P
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 17 Jul 2012, 23:39

Edward schrijft:
Roger B. schrijft:

Klopt, dat is alweer terug gedraaid. De L405 gaat ook weer gewoon een Land Rover Range Rover heten. :P

Ik vond het ergens ook raar dat Range Rover wegtrok van Land Rover als merk. Het zijn modellen en niet een merk an sich. (Alhoewel de eigenaren soms anders lijken te denken.)

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jul 2012, 00:24

Thomas Td5 schrijft:
Edward schrijft:
Roger B. schrijft:

Ik vond het ergens ook raar dat Range Rover wegtrok van Land Rover als merk. Het zijn modellen en niet een merk an sich. (Alhoewel de eigenaren soms anders lijken te denken.)

Mwah, kan het ergens wel begrijpen. Als je in de showroom het presentatie materiaal van een range of E-vogue ziet ligt dat erg ver van de belevingswereld van een Defender of zelfs een Disco rijder. :dry:

Vandaag een Range bevingerd die 279.900 euri gekost heeft..... Mooi, mooi, echt mooi maar ook heul ver verwijderd van mijn 130! :P :P
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jul 2012, 07:45

Edward schrijft:
Landmarcs schrijft:
Landmarcs schrijft:
Maarrr .... 't Is natuurlijk niet een LandRovert maar een RangeRovert.
(Een beetje inhakend op de discussie of een Santana nu een LandRover is of niet).

Groeten uit het land waar ze de Santana hebben uitgevonden maar inmiddels toch in hoge mate de echte LandRover (dwz Defender) prefereren, MarcS

Roger B. schrijft:
uhhh op een P38, en ook al sinds ergens in de eighties op een RRC staan gewoon landrover logo's en het chassisnummer begint met sall (codering van fabrikant), typeplaatje staat Landrover enz enz

Rangerover was alleen in het begin een "merknaam" en dat hebben ze de laatste paar jaar weer terug proberen te brengen.

D'r staat toch echt LandRover op verschillende Santana's alhier, en ik herinner me een discussie waarin dat (vlgs de puristen) géén LandRovers waren.

Maakt verder niet uit, het komt allemaal uiteindelijk uit dezelfde koker.

Saluts MarcS

Bestaat er een autofabrikant op de wereld met de naam Range Rover? Nee. Range Rover is een model van Land Rover, altijd geweest. Vroeger waren er maar twee modellen, Land Rover en Range Rover. Dat stamt nog uit de tijd dat land Rover zelf een model van Rover was. Later is het merk zelfstandig geworden onder de naam Land Rover. Range Rover is nooit een merk geweest. :dry:

Santana is een merk, een zelfstandige fabriek die in die hoedanigheid een model van Land Rover heeft gebouwd. Onder eigen naam met verwijzing naar het origineel. Ergo een Santana is een Santana en een Range Rover is een Land Rover. :P

Maar dat weet je allemaal wel! ;)

Edward schrijft:

Mwah, kan het ergens wel begrijpen. Als je in de showroom het presentatie materiaal van een range of E-vogue ziet ligt dat erg ver van de belevingswereld van een Defender of zelfs een Disco rijder. :dry:

Vandaag een Range bevingerd die 279.900 euri gekost heeft..... Mooi, mooi, echt mooi maar ook heul ver verwijderd van mijn 130! :P :P

Kijk dat bedoel ik nu.

Als Santana alhier niet zo'n succesvol product was geweest dan reden ze hier nu niet allemaal in Defenders.

(Voor wie niet met een zekere (on)regelmaat in de binnenlanden van Spanje vertoeft: nadat Santana stopte met de "LandRover" zag je vooral de toenmalige Nissan Patrol op het boerenerf opduiken .... kennelijk heeft die toch niet echt voet aan de grond gekregen want die Nissan lijkt ook weer verdampt. In de 80er jaren zag je alleen de Santana LandRover, en in de armere gebieden bleef dat heel lang zo. Nu zie je nog steeds wat oude Santana's, een enkele roestige Nissan en opvallend veel Defenders.)

Saluts MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jul 2012, 07:54

Allemaal in Defenders is ook wel erg overdreven. Vorig jaar zijn er 50.000 Defenders verkocht tegen 570.000 Hi-Luxen. :P
Edward van Vugt

R1200C

Berichtdoor R1200C » 18 Jul 2012, 08:04

Edward schrijft:

Slijptol er in en op je oude Series chassis zetten. Is hij nog belastingvrij ook :P :P
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Land Rover Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Land Rover Defender 110 2002
Pietertje: Land Rover Series III Reclame-Rover in wording...
http://www.onsmarie.nl

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 18 Jul 2012, 13:29

Landmarcs schrijft:

(Voor wie niet met een zekere (on)regelmaat in de binnenlanden van Spanje vertoeft: nadat Santana stopte met de "LandRover" zag je vooral de toenmalige Nissan Patrol op het boerenerf opduiken .... kennelijk heeft die toch niet echt voet aan de grond gekregen want die Nissan lijkt ook weer verdampt. In de 80er jaren zag je alleen de Santana LandRover, en in de armere gebieden bleef dat heel lang zo. Nu zie je nog steeds wat oude Santana's, een enkele roestige Nissan en opvallend veel Defenders.)

In de jaren 80 verloor Land Rover wel meer marktaandeel. Veel Britse boeren ruilden hun Defenders in voor Shoguns (Pajero's hier geheten). De Shoguns werden gezien als beter en betrouwbaarder Alleen de introductie van de 90/110 modellen zorgden ervoor dat de thuismarkt weer groeide voor Land Rover.

Daarnaast gingen ze ook meer doen aan reclame om nieuwe doelgroepen te vinden.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Jul 2012, 07:14

Edward schrijft:
Allemaal in Defenders is ook wel erg overdreven. Vorig jaar zijn er 50.000 Defenders verkocht tegen 570.000 Hi-Luxen. :P

Hier, dwz in de Catalaanse Pyreneeën, zie ik echt nauwelijks Hi-Luxen en wel opvallend veel Tdi, TD5 en Puma Defenders (meest wit overigens). Dat je de verschillende generaties doorelkaar ziet geeft mij een "bewijs" voor een stabilere markt (om welke reden dan ook).

Saluts MarcS

Terug naar “Kroeg”