De Forum-pagina's verschijnen "anders"

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Erik Peters

Re: De Forum-pagina's verschijnen "anders"

Berichtdoor Erik Peters » 16 Jan 2016, 12:34

Chrsitiaan schreef:Wil niet mopperen ... maar oranje letters op een gele achtergrond zijn niet zo goed leesbaar.

VeeTee schreef:Precies... Ik had altijd al een ander thema in mijn profiel geselecteerd, maar het lijkt er op dat die keuzemogelijkheid eruitgesloopt is, ik kam 'm tenminste niet meer vinden. En het ontbreken van die keuzevrijheid vind ik dan een nog grotere domper, als dat zo is! :(

Tja, die problemen ondervind ik ook.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 16 Jan 2016, 13:15

En voor mij ook belangrijk genoeg om af te haken als de andere thema's niet meer terugkomen.
Was sowieso al aktief op kwalitatief betere buitenlandse fora. [zeurmodus] Jammer, na de prikkerspagina nu ook het LRCH forum slachtoffer van een zgn "upgrade"... [/zeurmodus]
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tom17
Beheerder

Berichtdoor tom17 » 16 Jan 2016, 14:13

Voor de mopperaars...

Onze hosting partij 'dwong' ons deze upgrade uit te voeren.
uw gebruikt oude software, je krijgt 10 dagen de tijd om het bij te werken, of...'

phpBB is 1 van de populairste, zo niet het populairste forum-platform wat er is. Ja, er zijn andere platformen en daar is ook naar gekeken. De keuze is gevallen op phpBB daar het (toentertijd) de grootste is met een flinke achterban, goeie hulp én gratis is.

phpBB heeft nu 2 versies: 3.0.x en 3.1.x
3.0.x verdwijnt op termijn.
3.1.x 'smoelt' écht heel anders als 3.0.x
3.1.x komt standaard met 1 Theme

Vanuit 'boven' is er gevraagd om ervoor te zorgen dat dit forum 'smoelt' als een LRCH-forum en niet als een 13 in een dozijn forum (dus standaard theme).

Een flink aantal Themes toegevoegd, te selecteren onder je 'eigen instellingen'.

Het bijhouden en bijwerken van een forum en de site is vrijwilligers werk. Ook het modereren is vrijwilligers werk.
Er wordt achter de schermen flink gewerkt aan het voorbereiden, het testen, het editten van de verschillende bestanden. Hier gaat veel tijd mee gemoeid en wordt er tot in de late uurtjes gewerkt.

Groeten,
Uw forum-beheerder.
Range Rover Classic, 2-deurs, 200TDI => ModderBumper
Honde CB 750 F4 => Plof

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 16 Jan 2016, 14:28

tom17 schreef:Voor de mopperaars...

Een flink aantal Themes toegevoegd, te selecteren onder je 'eigen instellingen'.

phpBB is 1 van de populairste, zo niet het populairste forum-platform wat er is. Ja, er zijn andere platformen en daar is ook naar gekeken. De keuze is gevallen op phpBB daar het (toentertijd) de grootste is met een flinke achterban, goeie hulp én gratis is.

Vanuit 'boven' is er gevraagd om ervoor te zorgen dat dit forum 'smoelt' als een LRCH-forum en niet als een 13 in een dozijn forum (dus standaard theme).

Het bijhouden en bijwerken van een forum en de site is vrijwilligers werk. Ook het modereren is vrijwilligers werk.
Er wordt achter de schermen flink gewerkt aan het voorbereiden, het testen, het editten van de verschillende bestanden. Hier gaat veel tijd mee gemoeid en wordt er tot in de late uurtjes gewerkt.

Groeten,
Uw forum-beheerder.

Die keuze was er daarstraks nog niet, nu dus blijkbaar toegevoegd, waarvoor dank!
Toch nog even doormopperen, jammer dat de ProSilver style onder dezelfde naam aangepast is en het origineel niet als kopie behouden is, de originele ProSilver was het wel meest leesbaar (en daardoor dus zoveel gezien bij andere fora).
Vincent

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jan 2016, 18:46

VeeTee schreef:
tom17 schreef:Voor de mopperaars...

Groeten,
Uw forum-beheerder.

Die keuze was er daarstraks nog niet, nu dus blijkbaar toegevoegd, waarvoor dank!
Toch nog even doormopperen, jammer dat de ProSilver style onder dezelfde naam aangepast is en het origineel niet als kopie behouden is, de originele ProSilver was het wel meest leesbaar (en daardoor dus zoveel gezien bij andere fora).

Precies. Gewoon de basis-ProSilver is het best leesbaar, en misschien wel niet zo herkenbaar ... maar ... jullie hebben hier toch verder nooit een stukje in het Frans gezien met een boodschap over werkmaterieel op het spoor omdat ik me vergiste ? (Als ik hier iets over spoorse zaken schrijf dan is dat toch echt met opzet.)

De bonte kleurigheid is gewoon niet leuk, geeft mij een soort migraine-sensatie (en die heb ik al meer dan genoeg van mijzelf), misschien wel leerzaam voor diegene die niet weet wat migraine is.

En ... onafhankelijk van de kleuren: Waar is de knop "nog niet gelezen". Ohhw sorry, gevonden onder de menu-knop linksboven

Groeten MarcS

PS Twee Franse fora waar ik actief ben hadden in ± sept 2015 een UpDate, ook verplicht door phpBB, maar daar is maximaal de oude opzet behouden, dat ging daar wel goed.

Schermafbeelding 2016-01-16 om 00.06.16.png
    Frans phpBB forum - nog steeds gewoon, nog steeds ProSilver
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 16 Jan 2016, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 16 Jan 2016, 19:06

De knop ongelezen zit in het menu links boven in. Wat helaas weer een extra handeling met zich mee brengt. Zal ook wel weer wennen :roll:

image.jpeg

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jan 2016, 20:10

Beste Mensen,

Soms mopperen jullie op mijn spoorse ontsporingen, bedenk wel dat mijn spoorse vrienden het vrolijk opnemen en aan mijn beide liefdes denken.

Ik vind, speciaal ter gelegenheid van mijn veelsporige passie(s) het volgende plaatje (dat vrijwel zeker "iets" met Italië heeft)

Schermafbeelding 2016-01-16 om 20.03.12.png
    Ontspoorde passie

Groeten MarcS

PS Ik heb nu "Simplicity (Aqua)" ingesteld. Dat komt een beetje in de buurt van ProSilver.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jan 2016, 21:07

Beste Forum-euipe,

Als we nu toch aan het kijken zijn wat er anders/beter kan ....

Bij een van mijn Franstalige phpBB forums is er als extra de optie om een bericht(reeks) te markeren als ongelezen.
Het nut hiervan is dat je een bericht even snel kan lezen en dan alsnog als ongelezen kan markeren zodat het later weer op het lijstje "ongelezen" staat.
Soms wil je de info leater nog eens goed nalezen, soms wil je later een wel-overwogen reactie geven, en soms ... weet je het niet.
Anyway, een "markeer als ongelezen" button is mijns inziens heel handig.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 16 Jan 2016, 21:16

Marc, Een alternatief is wellicht "abonneren", of "bladwijzeren"...

image.png
Vincent

> www.titunet.nl <

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 16 Jan 2016, 21:22

JanTD5 schreef:De knop ongelezen zit in het menu links boven in. Wat helaas weer een extra handeling met zich mee brengt. Zal ook wel weer wennen :roll:

Groet Jan

Ik heb gewoon de link naar "actieve onderwerpen" in mijn favorieten staan, wel zo makkelijk:

search.php?search_id=active_topics
Vincent

> www.titunet.nl <

Terug naar “Kroeg”