MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
MichielG
Berichten: 180
Lid geworden op: 05 Jul 2011, 21:50

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor MichielG » 25 Apr 2013, 17:50

fingers crossed dat ze wel worden aangenomen !

Nog even gemeten in de 110ht die 200cm haal ik niet puur in de lengte (tussen de 190cm en 180cm o.i.d), wel als ik dat blok diagonaal mag plaatsen 200cm x 20cm. Maar daar zal dat extra zinnetje wel voor zijn van de belastingdienst.

belastingdienst schreef:minimaal 200 cm lang, minimaal 130 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en een lengte van minimaal 200 cm


Ook de 130cm hoogte haal ik niet, maarja dat is zo te fiksen door er 10 cm tussen te zetten.

edit: puur alleen omdat ik een zeur ben die raampjes achter wil he ;)

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor R1200C » 25 Apr 2013, 18:36

dennis83 schreef:Pff ik heb er een hard hoofd in, ik hoop maar dat er gehoor wordt gegeven aan de moties.
Ondanks dat ik er met mijn 1972 chassis goed van af kom sta ik absoluut niet achter de voorstellen zoals deze er nu liggen.


Ben het helemaal met je eens. Met D'n Harrie heb ik geen probleem maar ik vind het gewoon jammer dat het zo ver moet komen...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Land Rover Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Land Rover Defender 110 2002
Pietertje: Land Rover Series III Reclame-Rover in wording...
http://www.onsmarie.nl

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1304
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Bergen op Zoom

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor piet_g » 25 Apr 2013, 18:47

MichielG schreef:Nog even gemeten in de 110ht die 200cm haal ik niet ....
edit: puur alleen omdat ik een zeur ben die raampjes achter wil he ;)


het meten is allemaal leuk, maar als ik op de site van de belastingdienst kijk, dan maakt het niet uit of je die afmetingen zou halen. het is uiteindelijk nog steeds een terreinwagen en die valt dan (als ik het goed lees) in de categorie 'Middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, terreinauto's en dergelijke)'
LINK

dus dat betekend toch een raam opgeven aan de linkerkant
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

retep
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 Jul 2012, 19:16

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 25 Apr 2013, 18:48

40 en ouder dus vrijstelling. ik zie de range rovers van begin 70 zometeen veel geld waard worden. Nieuw type body erop, lpg erin en knallen maar.

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor tim » 25 Apr 2013, 19:21

MichielG schreef:

belastingdienst schreef:minimaal 200 cm lang, minimaal 130 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en een lengte van minimaal 200 cm




edit: puur alleen omdat ik een zeur ben die raampjes achter wil he ;)



Grappig, inderdaad nooit bij stil gestaan.
Wat is lengte inderdaad.
Hoe mag/moet je dat meten.
Wat nou als het wel diagonaal past?
Is daar jurisprudentie over?/ al dan niet met de fiscus - toekennen bedrijfsauto status.

raampjes: je bent niet alleen een zeur, maar ook een ubermuts! :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Jweeda
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 Okt 2011, 08:40

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor Jweeda » 25 Apr 2013, 19:43

Langs deze weg wil ik iedereen bedanken, Femke Halsema voorop, die Mercedes diesel rijdt. U begrijpt dat ik dit relaas ook in andere talen zou moeten schrijven, maar ik weiger mijzelf, zoals onze overheid, te conformeren aan een meertalig relaas.

Nogmaals hartelijke dank!

Een kleine 150 miljoen euro is een klein bedrag om te betalen zodat onze overheid niet hard op hoeft te zeggen waar het probleem daadwerkelijk ligt.

P.s.

Wanneer is de eerstvolgende immigratie beurs?

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor tim » 25 Apr 2013, 20:29

Kan iemand mij de logica uitleggen van dat tijdens de winterperiode de klassiekers dan niet mogen rijden?
Wat hier het nut, de noodzaak van?
gezien uiteraard vanuit de overheid.

Ik kom niet verder dan de aaname dat oude auto's op de 1 of andere wijze meer (tov mrb betalende auto's ) pekel innemen/opzuigen/stiekem verstoppen of zo..
MAW: dat de pekelinkoopdienst van rijkswaterstaat extra kan bezuinigen of zoiets.
Echt, waar slaat dat op??
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 2110
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Akkoord wegenbelasting voor oldtimers.

Berichtdoor Erik Peters » 25 Apr 2013, 20:43

Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Akkoord wegenbelasting voor oldtimers.

Berichtdoor tim » 25 Apr 2013, 20:51

diesel en lpg tussen 26 en 40 definitief exit?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor Roger B. » 25 Apr 2013, 20:53

om te zorgen dat de auto minder aantrekkelijk is als dagelijks auto, de hobby-oldtimer koesteraars zouden die pekelmaanden toch al niet rijden
gone


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten