Am I missing something or am I sitting on a pile of money ?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
retep

Re: Am I missing something or am I sitting on a pile of mone

Berichtdoor retep » 28 Mei 2013, 12:23

Maarten110 schreef:simpel : betalen met PayPalm :mrgreen:

wel leuk idee met die palmpjes, denk dat een roedel olijfbomen je ook geen windeieren zal leggen, trouwens. ;)

Ik heb geen idee wat een klein olijboom[je kost en hoe snel die groeit voordat die redeljk wat waard is, maar wel dat
ze absoluut niet tegen extreme kou kunnen.
Ik denk dan ook dat mijn palmen dan veel sneller groeien en dus sneller in waarde stijgen.
Mijn 2 kleinere trachy's heb ik 5 jaar geleden gekocht voor 37,50 en hebben nu al een waarde van rond de
80 tot 90 euro, dus meer dan het dubbele in 5 jaar, en probeer dat maar eens aan rente te vangen bij een bank.
Onderhoud is zo goed als niks, want je hoeft alleen eens per jaar een of een paar verwelkte bladeren weg te knippen,
en jaarlijks 2 handjesvol koemestkorrels en geregeld water geven.
De trachy's die ik vorig en dit jaar bijgekocht heb voor 6 euro per stuk, ( kleiner dan op de foto) zullen over 5 jaar
dan rond de 40 euro waard zijn, dus nog meer rendement dan die grotere. Niet dat ik ze dan ga verkopen, want voor mij is
het puur om m'n tropische tuin leuk aan te kleden, en die paar centen winst van die 10 stuks zit ik dan niet op te wachten.
Echt, ik zei het al en zeg het nog een keer, als ik de ruimte zou hebben, dan kocht ik er nu 500 en over een jaar nog eens
500, en dan lekker 20 jaar laten staan. investering. 6000 euro, opbrengst over 20 jaar, minimaal 2 ton!
Ik zou zeggen, loop eens een tuincentrum binnen en kijk eens wat een exemplaar met een stamhoogte van een meter kost.
Dan zul je zien dat ik niet overdrijf.
Haha, ik hoop dat de topicstarter er geen bezwaar tegen heeft dat z'n topic een beetje gehijacked word, maar natuur en landsrovers
horen toch ook bij elkaar nietwaar? En als je een pile of money wilt zitten, dan zijn deze palmen het antwoord. ;)

tim

Berichtdoor tim » 28 Mei 2013, 13:53

Allemaal aan de Palm!(inclusief de vloeibare uitvoering..)

mooi verhaal!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Mei 2013, 14:42

tim schreef:Allemaal aan de Palm!(inclusief de vloeibare uitvoering..)

En Proost op De Koninck (in het buitenland beter bekend als Prince P...)

Zelf ben ik meer van het volgooien met Super ... http://www.fagnes.com/

Groeetn MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 28 Mei 2013, 18:16

retep schreef:
Maarten110 schreef:simpel : betalen met PayPalm :mrgreen:

wel leuk idee met die palmpjes, denk dat een roedel olijfbomen je ook geen windeieren zal leggen, trouwens. ;)

Ik heb geen idee wat een klein olijboom[je kost en hoe snel die groeit voordat die redeljk wat waard is, maar wel dat
ze absoluut niet tegen extreme kou kunnen.
Ik denk dan ook dat mijn palmen dan veel sneller groeien en dus sneller in waarde stijgen.
Mijn 2 kleinere trachy's heb ik 5 jaar geleden gekocht voor 37,50 en hebben nu al een waarde van rond de
80 tot 90 euro, dus meer dan het dubbele in 5 jaar, en probeer dat maar eens aan rente te vangen bij een bank.
Onderhoud is zo goed als niks, want je hoeft alleen eens per jaar een of een paar verwelkte bladeren weg te knippen,
en jaarlijks 2 handjesvol koemestkorrels en geregeld water geven.
De trachy's die ik vorig en dit jaar bijgekocht heb voor 6 euro per stuk, ( kleiner dan op de foto) zullen over 5 jaar
dan rond de 40 euro waard zijn, dus nog meer rendement dan die grotere. Niet dat ik ze dan ga verkopen, want voor mij is
het puur om m'n tropische tuin leuk aan te kleden, en die paar centen winst van die 10 stuks zit ik dan niet op te wachten.
Echt, ik zei het al en zeg het nog een keer, als ik de ruimte zou hebben, dan kocht ik er nu 500 en over een jaar nog eens
500, en dan lekker 20 jaar laten staan. investering. 6000 euro, opbrengst over 20 jaar, minimaal 2 ton!
Ik zou zeggen, loop eens een tuincentrum binnen en kijk eens wat een exemplaar met een stamhoogte van een meter kost.
Dan zul je zien dat ik niet overdrijf.
Haha, ik hoop dat de topicstarter er geen bezwaar tegen heeft dat z'n topic een beetje gehijacked word, maar natuur en landsrovers
horen toch ook bij elkaar nietwaar? En als je een pile of money wilt zitten, dan zijn deze palmen het antwoord. ;)

Leuke redenering, maar je zult ongetwijfeld wat dingen vergeten. 1000 boompjes vergen ook grond, als ze groot zijn kom je bijvoorbeeld al niet meer met 2 m2 per boom uit, dat is dan al 2000 m2 grondoppervlak waarin je hebt moeten investeren...
Als het echt zo simpel was waren wel allemaal kweker ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Mei 2013, 18:37

En, dan, zijn d'r vlgs mij van die plantjes die met wat hulp binnen een seizoen al aardig portemonnee verruimende opbrengsten leveren.
Die plantjes zet men gewoonlijk op zolder of anderszins buiten de nieuwsgierige blikken.

MarcS

retep

Berichtdoor retep » 28 Mei 2013, 18:54

VeeTee schreef:Leuke redenering, maar je zult ongetwijfeld wat dingen vergeten. 1000 boompjes vergen ook grond, als ze groot zijn kom je bijvoorbeeld al niet meer met 2 m2 per boom uit, dat is dan al 2000 m2 grondoppervlak waarin je hebt moeten investeren...
Als het echt zo simpel was waren wel allemaal kweker ;)

Zoals ik al zei moet je wel de ruimte hebben, dus een lap van 25 bij 25 meter, wat nou ook weer net zo heel erg veel ruimte is.
En tuurlijk zullen er ook wel een hoop het loodje leggen in die tijd, maar als ze 300 of meer per stuk waard zijn over 20 jaar, dan
kun je alsnog een leuke cent overhouden als je van mijn part nog maar 500 over hebt.
Btw, mijn 2 kleinere zagen er 5 jaasr geleden uit als op de foto hierboven, en dit is een foto van vorige zomer, dus kun je nagaan hoe snel ze groeien,
maar dan wel in een beschutte omgeving zoals mijn kleine tuintje van 6 bij 9 meter.
Bijlagen
DSCF2593.JPG

retep

Berichtdoor retep » 28 Mei 2013, 18:58

oeps, verkeerde foto van mijn verzameling bananenplanten.
Bij deze een foto van het voorjaar van 2012. Ze zien er wat hangerig uit, maar elk jaar komen er wel een stuk of 7 nieuwe bladeren aan, dus snoei ik de
oudere lelijke weg.
Bijlagen
DSCF2570.JPG

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 28 Mei 2013, 19:26

Op een lapje van 25x25 zet jij geen 1000 bomen neer van die grootte (20 jr)...
Vincent

> www.titunet.nl <

retep

Berichtdoor retep » 28 Mei 2013, 19:49

VeeTee schreef:Op een lapje van 25x25 zet jij geen 1000 bomen neer van die grootte (20 jr)...

Klopt, rekenfoutje van formaat. Je hebt minimaal 1,5 x 1,5 meter nodig dus 2,25 m2 per palm als ze groot zijn, dus een lap van 60 x 37,5 meter, en dat is idd een behoorlijke lap grond. :(
Hoe dan ook, elke palm (trachycarpus fortuneii) die je koopt word, mits je hem goed behandeld en hij normaal groeit, gewoon meer waard
dan dat je aan rente van een bank kunt vangen, en daar ging het eigenlijk over.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 28 Mei 2013, 20:41

retep schreef:Hoe dan ook, elke palm (trachycarpus fortuneii) die je koopt word, mits je hem goed behandeld en hij normaal groeit, gewoon meer waard
dan dat je aan rente van een bank kunt vangen, en daar ging het eigenlijk over.

En toch, je moet wel alle investeringen die je doet om ze laten groeien (aankoop lap grond dus, etc. etc.) meerekenen - en dan kon je "rente" nog wel eens tegenvallen...
Vincent

> www.titunet.nl <

Terug naar “Kroeg”