Kan de LRCH gebruik gaan maken van de "evenementenregeling"

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Guido

Kan de LRCH gebruik gaan maken van de "evenementenregeling"

Berichtdoor Guido » 28 Dec 2013, 21:54

Het is bij veel bezitters van een auto van 15 jaar en ouder niet bekend dat er een speciale evenementenregeling bestaat.
Deelname met geschorste auto is mogelijk.
:D Belastingdienst

Wellicht kunnen er enkele evenementen van de LRCH onder deze regeling gaan vallen?

Het is mogelijk, althans tijdens door de Belastingdienst erkende evenementen, enkele dagen te rijden zonder de schorsing van de auto op te heffen. de auto hoeft dan niet APK-gekeurd te zijn. Aan de regeling zijn wel voorwaarden verbonden: de organisator (LRCH) moet het evenement uiterlijk twee maanden van te voren hebben aangemeld bij de Belastingdienst. Verder mag u aan maximaal vier van dergelijke evenementen deelnemen en bedraagt het aantal dagen per kalenderjaar maximaal zes. Uiteraard moet de auto wel verzekerd zijn en alléén gebruikt worden in het kader van het evenement. Bron: KNAC

Voor welke evenementen geldt de regeling?
De regeling geldt voor bijzondere gelegenheden, waarbij de motorrijtuigen aan het publiek worden getoond. Enkele voorbeelden zijn:
- herdenkingen
- (bloemen)corso's
- clubdagen van eigenaren van oude auto's

Voor welke LRCH evenementen zou de regeling kunnen gelden? Post jullie ideeën!

Kesrtrit 2014 = herdenking afschaffen MRB vrijstelling voor oldtimers.
All-road ritten: voertuigen worden getoond aan het publiek; voldoet dit?
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

maXcomX

Re: Kan de LRCH gebruik gaan maken van de "evenementenregeli

Berichtdoor maXcomX » 29 Dec 2013, 00:44

Haha, als je maar genoeg leden hebt en gehad, dan kun je elke dag een overleden lid herdenken...
Het zijn overigens belachelijke regels. Ik meen me te herinneren dat met name de VVD de auto wilde ontzien als melkkoe en af wilden van al die achterlijke regeltjes die alleen maar tijd en geld kosten. Ik heb toch sterk het idee dat ze er nog een schepje boven op doen.

Gargamel

Berichtdoor Gargamel » 29 Dec 2013, 15:44

Het is te proberen; maar ik denk dat de belastingdienst de voorgestelde redenen niet erg welwillend zal benaderen. Zeker niet als het een jaarlijk terugkerend event is; en een concours d ' elegance is iets heel anders als een toerrit over de openbare weg.
Daarnaast moet je je afvragen of je als vereniging ritten wilt rijden met auto's die geschorst en vaak niet APK gekeurd zullen zijn. (en na een jaar stilstand ineens 300km moeten rijden....
Als organisatie heb je dan geen garantie mbt de technische staat van de wagens en als er iets gebeurd direct een discussie.....

Voor een 25 jarig jubileum zou het misscjien weer wel lukken, simpelweg omdat dit wel een erg groot evenement is en slechts zeer zelden voorkomt.
On the 8th day god invented duct tape.....

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 30 Dec 2013, 02:03

Als de belastingdienst -lees overheid- vals mag spelen waarom zou ik dat niet mogen?
Als er staat "herdenkingen" zonder voorwaarden, nou dan kan ik heel wat herdenkingen bedenken.
:mrgreen:

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Dec 2013, 02:15

Jij wel, maar ik denk niet dat een club als de Lrch die grenzen op wil of moet gaan zoeken.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 30 Dec 2013, 05:08

In ieder geval kan de vraag over wel of niet gebruik maken van de evenementen regeling op de ledenvergadering worden voorgelegd aan het bestuur van de LRCH. Hetzij tijdens de rondvraag, hetzij middels een ingezonden brief.

Fenna
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Dec 2013, 06:26

zou dat dan vroegtijdig op de agenda laten zetten, geef je het bestuur (en de aanwezige leden die de agenda vooraf lezen)de kans daar kennis over te vergaren en een ( voorlopige) stelling over te nemen.

tijdens de vergadering het ineens naar voren brengen vraagt om loze uitspraken en verder vooruit geschoven besluitvorming
gone

Gerard

Berichtdoor Gerard » 30 Dec 2013, 12:57

Waarom wachten tot de ALV? Als je een vraag/suggestie hebt kan je die eerder kwijt.
De bestuursleden zijn tijdens evenementen gewoon aanspreekbaar en lezen ook hun email ...
contactformulier ;)

Gerard

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 30 Dec 2013, 15:49

Vanavond na het schaatsen zal ik eens een brief van die strekking opstellen.

groetjes, Fenna
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 10 Jan 2014, 19:35

De brief is verstuurd en via e-mail kreeg ik vandaag een reactie.

De mogelijkheden worden onderzocht en de uitkomst zal tzt via de website en/of het clubmagazine worden meegedeeld

groetjes, Fenna
Afbeelding

Terug naar “Kroeg”