DEF-130

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: DEF-130

Berichtdoor tim » 21 Okt 2014, 20:35

Maar je hebt 'm dus eerst gekocht, en daarna kwam de analyse?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ahvroom
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 Jul 2007, 18:42
Locatie: Amsterdam

Re: DEF-130

Berichtdoor ahvroom » 21 Okt 2014, 20:46

Uhm, hoe stom wil je dat ik me voel? Hahahha
Ik ben natuurlijk wel eerst gaan kijken.
Dat hij niet liep wist ik. Maar gezien de prijs wilde in het risico wel lopen.
Tevens, ik dacht/denk dat ik de aanschafprijs wel kan recupereren door de verkoop van de rest van de auto. Het is allemaal in goede staat. Veel nieuwe onderdelen etc
Dus, de financiele exposure is gering
Ik hoop op een gunstige prijsopgave van de dealer (hoe naief kan een mens zijn?) Maar het liefste ga ik er gewoon in rijden.
Range Rover 4.6 HSE. Heel mooi, motor naar de $><#%^~*

ppw
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: DEF-130

Berichtdoor ppw » 21 Okt 2014, 20:48

Zou verder over de grens kijken...
Zoiets, voor een kleine £1500 moet dit wel lukken
Blok eruit, rest verpatsen
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... 99/2096095
Of deze bijv :
Voor veel minder
http://www.gumtree.com/p/land-rover/ran ... 1084937194
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: DEF-130

Berichtdoor tim » 21 Okt 2014, 20:50

ahvroom schreef:Uhm, hoe stom wil je dat ik me voel? Hahahha
Ik ben natuurlijk wel eerst gaan kijken.
Dat hij niet liep wist ik. Maar gezien de prijs wilde in het risico wel lopen.
Tevens, ik dacht/denk dat ik de aanschafprijs wel kan recupereren door de verkoop van de rest van de auto. Het is allemaal in goede staat. Veel nieuwe onderdelen etc
Dus, de financiele exposure is gering
Ik hoop op een gunstige prijsopgave van de dealer (hoe naief kan een mens zijn?) Maar het liefste ga ik er gewoon in rijden.


Okee, gelukkig..
Want dat zou wel erg sneu zijn..
Tussen jou en mij, neem eens contact op met Roger B, die heeft veel kennis en kunde van die exemplaren, wellicht dat hij iets voor je kan betekenen.
Ik heb me laten vertellen dat hij netzoveel verstand heeft van die type range's als coca cola, en geloof me, dat zegt wat!! :lol: :lol:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6341
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: DEF-130

Berichtdoor Edward » 21 Okt 2014, 20:54

"rest verpatsen" is zo makkelijk niet. Heel het internet staat vol met van die donorhokken. :cry: :cry:

En de vraag naar onderdelen is niet zo groot, want de meesten kopen gewoon een donorwagen......Hier staat er ook 1 die nog in delen weg moet. Helaas ook met een kapot blok.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: DEF-130

Berichtdoor tim » 21 Okt 2014, 20:59

Even een kleine zijstap; hoe zit het met dat 4.2 liter blok?
Is dat dan ala de 3.9(ik meen een opgeboorde 3.5) , een opgeboorde 4.0 versie?

En volgens mij kom je die 4.2 maar erg weinig tegen in Nederland, hoekom?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ahvroom
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 Jul 2007, 18:42
Locatie: Amsterdam

Re: DEF-130

Berichtdoor ahvroom » 21 Okt 2014, 21:00

Ik en autos,......... Not a happy marriage
Ik kan er altijd nog een plantenbak van maken
Range Rover 4.6 HSE. Heel mooi, motor naar de $><#%^~*

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: DEF-130

Berichtdoor tim » 21 Okt 2014, 21:16

ahvroom schreef:Ik en autos,......... Not a happy marriage
Ik kan er altijd nog een plantenbak van maken

:D :D

Of je koopt die door ppw aangedragen in de 2 de link, hangt tzt het blok in je rollator en heb je gelijk een bijbehorende fraaie aluminium oprijplank om de vestibule te betreden.. ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: DEF-130

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2014, 21:18

tim schreef:Even een kleine zijstap; hoe zit het met dat 4.2 liter blok?
Is dat dan ala de 3.9(ik meen een opgeboorde 3.5) , een opgeboorde 4.0 versie?

En volgens mij kom je die 4.2 maar erg weinig tegen in Nederland, hoekom?


durf even zonder zoeken niet te zeggen of een 4,2 net als de 4,6 een 4,0 met andere krukas en drijfstangen is, ook alleen andere slag heeft, of dat die wel andere boring heeft.
ik gok ook andere slag.

De 4,2 zat alleen in de LSE, een lange versie van de RRC die is minder verkocht dan alle andere modellen (RRC, Def, D1) waar de 3,9 in lag...dus kom je die motor minder tegen.
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: DEF-130

Berichtdoor tim » 21 Okt 2014, 21:20

Aah, dat verklaart inderdaad een hoop, het weinig tegenkomen van de 4.2
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten