Zijn we straks weer de klos met de nieuwe MRB plannen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: Zijn we straks weer de klos met de nieuwe MRB plannen

Berichtdoor Roger B. » 24 Jun 2015, 18:19

Voor 127 per jaar moet je het hier doen met iets heel kleins op benzine
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Jun 2015, 18:50

Roger B. schreef:Voor 127 per jaar moet je het hier doen met iets heel kleins op benzine

"Hier" Da's in die Heimat toch? Of bedoel je nu in Nederland? :D :D

Verwarrend die NederDuitsers. ;)
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Jun 2015, 20:27

was in Nederland :mrgreen: :roll:
gone

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 27 Jun 2015, 10:35

Past wel in dit topic.

De bijtelling en andere autobelastingen vanaf 2017

Uiteraard onder groot voorbehoud want:

- geen officiële bron,
- het is nog lang geen 2017,
- in de politiek hebben ze vaak heel veel last van voortschrijdend inzicht. Inzicht? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Citaat uit het artikel:

Doordat bijna alle auto's in de klasse van 22% bijtelling gaan vallen verliezen plug-in hybrides hun fiscale voordelen

Daar word ik nu echt heel vrolijk van! "Mag ik straks stekkeren pap?" behoort dan al heel snel tot de verleden tijd want de liefde voor het milieu gaat nog steeds door de portemonnee ........

Nog een citaat:

Afbouw van de BPM per 2017

Mocht je goede hoop hebben dan moeten we die helaas de grond inboren, de BPM zal namelijk niet komen te vervallen. Dat heeft volgens Den Haag een te grote consequentie voor onder meer leasemaatschappijen die daarmee de restwaarde van hun wagenpark ernstig zien instorten.

(accentuering door mij)

Goh, hier zal toch geen sprake van lobbyen zijn .........

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jun 2015, 13:28

Die zogenaamde afschaf van de bpm is ook niks om blij van te worden want het moest no budget, dus ipv bij aanschaf mag je het dan in de mrb betalen. Wordt het hebben van zo'n ding nog duurder als je toch 2ehands rijdt. :shock: :shock:

Ik vind het compleet onbegrijpelijk dat anno nu nog steeds het bezit van een wagen gestraft wordt ipv gebruik!
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 08 Jul 2015, 14:25

Ik ben iig blij dat mijn oude stinkende diesel meer dan 40jaar oud is en dus geen mrb betaal, ondertussen kan ik naar wat ik begrepen heb ook een ontheffing krijgen voor die milieu zones en dus gewoon utrecht in mocht ik dat willen.
En als straks in 2018 die geen apk voor auto's ouder dan 50jaar ingaat dan hoeft mijn, nu al 50jaar oude LR, nog maar 1 keer gekeurd te worden.
De keuringen worden ook steeds soepeler..
Laat anderen maar moderne auto's rijden, ik rij wel door met mijn makkelijk te onderhouden antieke rammelbak voor een biologisch gekweekte appel en een vrije uitloop ei :mrgreen:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Jul 2015, 15:03

Peter Brig schreef:Mijn Def 90 op grijs kenteken met drie zitplaatsen kost hier in België 127 euro taks per jaar. Als personenwagen ingeschreven zal dit ongeveer 700 euro per jaar kosten, wat kost dit dan ongeveer in Nederland? Eigenlijk willen wij graag in Nederland komen wonen, we vinden namelijk alles beter bij onze noorderburen. Maar, misschien moet ik dan wel afscheid nemen van de Def... :oops:

Misschien de andere kant op emigreren ... in Frankrijk zijn de belastingtarieven (voor auto's) schappelijk ... en je Def kan je daar ook nog eens goed uitlaten.
Het enige is dat je naast je Def ook Dave (men spreke Def) op de koop moet toenemen.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”