De MRB plannen? Peanuts want .......

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Rob Pt

De MRB plannen? Peanuts want .......

Berichtdoor Rob Pt » 24 Jun 2015, 12:42

beste mensen maak je maar geen illusies want de klimaatmaffia, bestaande uit zeloten met de geestelijke vermogens van een weekdier want hoe achterlijk moet je zijn om te denken dat de mens het klimaat wel eens even zal gaan regelen, juist die idioten hebben nog veel meer mooie plannen voor ons in petto!. De klok staat immers op 5 voor 12. Staat hij al jaren trouwens maar een kniesoor die daar op let. Misschien eens nieuwe batterijen in dat ding doen of op groene stroom laten draaien ........

Het gaat met al die maatregelen die het milieu moeten verbeteren en de wereld moeten redden al precies zo als met de ontwikkelingshulp oh sorry, dat heet tegenwoordig ontwikkelingssamenwerking (????????). Vroeger op de kleuter- en lagere school moesten we die aluminiumachtige melkflesdoppen sparen en dat was dan voor de 'blote negertjes in Afrika' zo werd ons verteld. O ja, en de zilverpapieren chocoladewikkels niet te vergeten. Nou ben ik intussen zo'n 60 jaar verder en wat is er intussen gebeurd in Afrika met al dat geld dat onze melkflesdoppenspaaractie zou hebben opgeleverd ........ Of zouden die bootvluchtelingen misschien stiekem toch toeristen zijn die bij een low-cost rederij een cruise geboekt hebben? Verder is er van menselijke ellende totaal geen sprake meer in de derde wereld.... toch.

Maar aangemoedigd door het geweldige resultaat van onze spaaracties gaat de mensheid of beter gezegd gaan 'onze' politici onder aanvoering van de milieu-idioten het klimaat regelen. En hoe doen ze dat? Juist meer geld stelen van de burgers om daar allerlei onzinnige projecten mee te bekostigen tenminste als dat geld onderweg niet ergens aan de strijkstokken van de milieuorganisaties is blijven kleven!

Afbeelding
(klk op het plaatje)

De rechter heeft gesproken zoals in het artikel valt te lezen en ja mensen, niet zo maar een rechter maar tevens een groot deskundige op milieugebied want:

"Hij concludeerde dat klimaatverandering wordt veroorzaakt door uitstoot en dat dit ernstige gevaren met zich meebrengt, onder meer door de zeespiegelstijging en voor de voedselvoorziening. De overheid moet burgers hiertegen beschermen."

Nee niks ingefluisterd door de milieumaffia, niks daarvan, allemaal pure kennis van die man!

Afbeelding

Blijft toch een prachtig gezicht zo'n CO2 uitbrakende Defender in de natuur.

O ja en vergeet niet allemaal elektrisch te gaan rijden want al die elektrische energie die wereldwijd nodig is om die accu's, die overigens ook heel milieuvriendelijk worden gefabriceerd, op te laden is immers al voorhanden, die hoeft niet meer extra opgewekt te worden. Hetzelfde geldt voor de benodigde infrastructuur zoals bekabeling, contactdozen, stekkers, laadpalen, 'tankstations' enz. enz. en weet ik wat er verder allemaal nog benodigd is, die vragen ook geen extra grondstoffen en energie om te fabriceren.

"Pap, mag ik straks stekkeren?"

Saving The Planet

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

GJ Disco 300 Tdi

Re: De MRB plannen? Peanuts want .......

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 25 Jun 2015, 21:48

,,We weten wat er moet gebeuren. Laten we samen aan de slag gaan en anderen meesleuren in ons onstuitbaar enthousiasme"

en daar ging het mis...

Laat iemand (nee ik niet, ik ben een domme boer) eens een uitgebreid rapport opstellen over alleen al het fabriceren van 'groene" auto's en de beloofde lage uitstoot bij gebruik.
Denk dat het resultaat met onstuitbaar enthousiasme naar de composthoop word gesleurd omdat het rendement van die 'groene" wagens
een behoorlijke bijdrage levert aan het broeikas effect.

in ander nieuws, ik denk dat de koffie klaar is..
Disco 1994 300TDI

danny.post

Berichtdoor danny.post » 28 Jun 2015, 19:55

Beste Rob,

Wat mij betreft wordt deze post direct verwijderd, mooie reclame maak je voor de club op deze manier. Blijkbaar heb je ook nog nooit van de groene code gehoord?

Danny

O ja, ik lease naast mijn Land Rover ook een Outlander, wordt thuis geladen met stroom van mijn zonnepanelen en rijdt 1 op 27.

Waterrover

Berichtdoor Waterrover » 28 Jun 2015, 20:40

danny.post schreef:Beste Rob,

Wat mij betreft wordt deze post direct verwijderd, mooie reclame maak je voor de club op deze manier. Blijkbaar heb je ook nog nooit van de groene code gehoord?

Danny

Mee eens Danny.

Groet, Chris

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 28 Jun 2015, 20:59

Ach is net het echte leven zo'n kroeg, zoveel kroeglopers zoveel meningen :).

Heerlijk dat dat nog steeds kan in dit land.

Groet Ron

ps: ik tel 0% bij en heb hem 100% betaald, geen schone schijn zullen we maar zeggen :mrgreen:
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Jun 2015, 21:22

Beste Danny, Beste Chris....

Rob schrijft net als iedereen uit eigen naam en niet uit naam van de club... hoe kan hij dan "mooie reclame maken voor de club" als hij werkelijk NIKS zegt over de LCRH noch enig verband legt met Land Rover anders dan een volledig waarheidsgetrouwe opmerking dat een Land Rover CO2 uitbraakt.....

Ook het verband leggen met van de groene code gehoord hebben zie ik niet.... WAT zegt Rob in zijn tekst dat aangeeft dat hij handelt in strijd met de groene code? (overigens is er op de LRCH site ook maar bar weinig overeen groene code te vinden)

Verder is een outlander dan weliswaar "schoon" in zijn verbruik, maar wat gebeurd er met die accu's na 10 jaar of eerder als ze overleden zijn? Hoeveel milieuvervuiling en energie is er gepaard gegaan met de productie van die auto in vergelijk met een "gewone"verbrandingsmotor-aangedreven auto? ohja, dat gebeurd niet in ons land... dus da's niet erg he?
gone

danny.post

Berichtdoor danny.post » 28 Jun 2015, 22:33

Mee eens dat je uit eigen naam schrijft op dit forum maar zo wordt het helaas niet door iedereen gelezen. Als je dan dit soort opmerkingen plaatst: "Blijft toch een prachtig gezicht zo'n CO2 uitbrakende Defender in de natuur." dan vind ik dat je te ver gaat maar dat is dan weer mijn mening :)

Bij de laatste trial kreeg ik een opmerking van een hardloopster over het feit dat wij in zo'n mooi gebied aan het rijden waren....

En over die Outlander: mee eens dat die batterij nog een probleem kan zijn, echter vind ik dat nieuwe technologie wel gestimuleerd mag worden. Alleen doet de overheid dat niet echt handig. Ik betaal overigens 7% omdat ik genaaid ben door Mitsubushi. Ik ga alleen niet meer betalen voor een lease auto want dan rij ik gewoon niet meer prive. 1 euro per prive km is mij teveel.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Jun 2015, 22:39

ja... want hardlopers en wandelaars zijn de enigen die van natuur mogen genieten...als je dat op een andere manier wil doen dan mag dat namelijk niet ( ja, fietsers worden ook al steeds vaker weggejaagd) want dan veroorzaak je overlast.... alsof we niet allemaal van de natuur kunnen genieten op onze eigen wijze als we elkaar het licht in de ogen zouden kunnen gunnen....

En alsof de natuur (voor zover ze al direct last heeft van uitstoot) meer last heeft van die auto's IN "dat mooie gebied" die ene zondag, dan van al die auto's, inclusief die van die hardloopster die vast met de auto naar het natuurgebied kwam, diede hele dag langs dat gebied razen...

en vwb de rest.. ja..jouw mening
gone

Peu

Berichtdoor Peu » 28 Jun 2015, 22:59

Ik zit nu in Andenes (N) en op de tocht daar naar toe heb ik géén één windmolentje gezien!! Het land blijft op die manier adembenemend mooi. Dat kunnen we van Nederland allang niet meer zeggen :evil:
Er rijden wel wat "stekkerautootjes" rond hier maar heel erg weing. Gek? En dat terwijl de stroom hier bijna voor niets is en je geen MRB betaald!??!
Failing to prepare is preparing to fail!

danny.post

Berichtdoor danny.post » 29 Jun 2015, 07:37

Heren,

No offense! Wat ik juist wil zeggen is dat je dit soort onzin gewoon niet op het forum moet zetten omdat je daarmee de club geen goed doet. Als ik het beste jongetje van klas zou willen zijn zou ik toch niet al jaren aan de trial meedoen waar ik vaak met een rokende V8 naar toe rij... Die hardloopster waar ik het over had en andere milieu lobbyisten geef je alleen maar gelijk als je dit op het net zet. Het is volgens mij al moeilijk genoeg om nog off road terreinen te vinden.

Dat we het dan niet eens zijn over hoe jullie redeneren laten we dan maar in het midden.

Danny

(kan het toch niet laten :), laten we het op facts houden: Noorwegen: 99% van de electra komt van waterkracht, molens zijn dus niet nodig en Oslo is plugin stad nr 1 van de wereld: https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_e ... _in_Norway) en onderweg zie je waarschijnlijk niet alle molens van Denemarken omdat die bijna allemaal in zee staan)

Terug naar “Kroeg”