RIP Land Rover's Defender, the Greatest Car Ever

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Rob Pt

RIP Land Rover's Defender, the Greatest Car Ever

Berichtdoor Rob Pt » 02 Jul 2015, 01:28

Afbeelding
(klik op het plaatje)

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

tim

Re: RIP Land Rover's Defender, the Greatest Car Ever

Berichtdoor tim » 02 Jul 2015, 01:48

Een mooi opgetekend relaas.
Zowat alles is er al over gesproken, de mitsen en maren, de ratio en de emotie.
(Maar ergens is het) een schande dat een merk z'n roots wat haar groot maakte bij het vuil zet.
Iedere keer als ik een defemder zie rijden wordt ik een beetje blij.
Dat had ik niet met m'n wagoneer, (grand) cherokee en patrol.
Jammer in hoofdletters dat de maker ervan dat uiteindelijk niet meer wou begrijpen.

Het zijn verkapte hondehokken, godszijdank!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jul 2015, 02:46

tja... met "bij het vuil zet" en "dat de maker ervan dat uiteindelijk niet meer wou begrijpen" maak je wel heel erg een vrijwillige keuze lijkt en niet een door wetgeving en regels gedirigeerde.......

USA was al verboden afzetgebied, Europa wordt het nu ook.... dan kun je wel stug blijven doorproduceren voor die paar afnemers die zo'n auto wel nog op de weg kunnen zetten... maar er moet wel winst te maken zijn voor zo'n producent.

Als je dan bekijk dat "de markt" ook al gekozen had voor andere merken als utility-vehicle (2009, voor de eerste aankondigingen dat er een eind in zicht was, nog geen 1000 verkochte exemplaren wereldwijd) Dan denk ik dat je kunt stellen dat het hoog tijd was voor vernieuwing.

en hoe die vernieuwing er uit gaat zien.... daar zijn veel speculaties over gepubliceerd, maar verdomd weinig daadwerkelijk bekend......

in de 80er jaren werd er ook zo gejammerd..... want wat was het icoon nou zonder bladvering... en bekleding... dat hoorde toch niet..... en zie hoe er nu naar de Defender gekeken wordt.... alsof ie nog steeds die serie 1 van uit het begin is....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jul 2015, 08:49

Los van de regelgeving, de verkoopcijfers waren treurig de laatste jaren en alleen maar dalende. Waarom zou een fabrikant dan vasthouden aan een model??

Wees blij dat land Rover eindelijk een gezond bedrijf is na tig jaar. Dat komt door de Freelander en consorten, NIET door de Def! Wordt zo verschrikkelijk moe van dat gejammer.

Hooguit 1 op de 25 van die zogenaamde fans is ook een koper waar de fabriek wat aan heeft. De rest rijdt een ouwe en koopt z'n imitatieonderdelen bij Brittpart. Want zelfs die marge gunnen ze de fabriek niet.

Verder kun je nog steeds genieten van een Serie I, II, III dus wat is het probleem?????

De charme van de Def is z'n gebrek aan innovatie en dat is ook z'n ondergang. En dan nog; rij eens in een 1980 G en dan in een 2015 G. Het uiterlijk geeft min of meer hetzelfde gevoel als je door de leds en glammer heenkijkt. Maar het rijden en interieur maken de '15 tot een compleet andere auto zonder karakter of charme.

Doet mij maar een nieuwe Def! :D :D
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 02 Jul 2015, 09:29

Afhankelijk van het motorblok in de G kan er nog genoeg charme in zitten...

Overigens, als de Defender 'the greatest car ever' zou zijn had ik er vandaag niet in gereden.

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jul 2015, 10:12

Het hele stuk is gelul. Dat een Defender alleen onderdelen met oudere versies van zichzelf zou delen is ook klets en zo staat en nog veel zwets meer in. :roll:

Buurtgenoot hier heeft een '78 en een '15 G en ik vind die ouwe veul leuker. Da moet ik ok wel vinden want die nieuwe kan en wil ik nie betalen! ;)

Veel leuker nieuws:

http://expeditionportal.com/the-new-lan ... n-austria/ :D :D

Is het kwaliteitsprobleem hopelijk ook meteen opgelost. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jul 2015, 20:58

Edward schreef:Hooguit 1 op de 25 van die zogenaamde fans is ook een koper waar de fabriek wat aan heeft. De rest rijdt een ouwe en koopt z'n imitatieonderdelen bij Brittpart. Want zelfs die marge gunnen ze de fabriek niet.

Tja, ik ben dan een uitzondering ... alleen bouwen ze die krengen zo goed (dit dus i.t.t. de volkswijsheid dat het allemaal zooi is) dat de Defender ook na 10 jaar rustig gebruik nog bijna werkt als nieuw (en dat dus met niet meer als gewoon noodzakelijk onderhoud, en zelfs dat niet met haast).
Dus ... alleen dankzij de medewerking van een Fransman kocht ik al na 10 jaar een nieuwe, ik had die oude trouwe blauwe graag nog vele jaren gereden (en dan had ik alleen nu dit laatste jaar in de "moet ik nu toch nog een nieuwe kopen" twijfel geleefd).
Anyway, van iedere 20 jaar een nieuwe kopen wordt de dealer en de fabriek natuurlijk niet blij. Wellicht worden ze blijer van bestellingen als die van de Franse overheid, maar ook in Frankrijk gaan de LandRovers lang mee. Hier echter koopt defensie allerlei andere zooi (en worden de inkopers nu vervolgd wegens omkoping).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”