Discovery V8

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
strange lover

Discovery V8

Berichtdoor strange lover » 25 Okt 2015, 10:48

Beste allemaal

Sinds enkele weken in het bezit van diso 1 v8, tot nu toe een prima rijdende auto met hier en daar wat werk, voornamelijk spatbord, verder keihard. Rijd super en schakelt goed, hiervoor altijd defender gereden wat ook mij prima beviel. Nu mijn vraag! wie weet hoeveel disco' s V8 er hier in Nederland rijden en wat zijn de ervaringen hiermee.

Thomas Td5

Re: Discovery V8

Berichtdoor Thomas Td5 » 25 Okt 2015, 13:22

strange lover schreef:Beste allemaal
wie weet hoeveel disco' s V8 er hier in Nederland rijden

Geen idee hoeveel V8 Disco 1's er nu nog over zijn in Nederland. Of bedoel je dit ook inclusief de Discovery II en 3 en 4 die met een V8 geleverd zijn?

Wel heb ik een keer gelezen dat zo'n 75% van alle Land Rovers met een dieselmotor worden uitgerust in de fabriek.

strange lover schreef:en wat zijn de ervaringen hiermee.

Schijnt dat je veel aan de pomp staat. :P

Zelf heb ik gekozen voor een Td5 diesel destijds omdat er meer keuze was op de markt. De V8 is relatief zeldzaam en modellen zijn duurder daardoor in aanschaf. Ook had ik het verbruik en de wegenbelasting van diesel versus benzine uitgerekend en deze viel al snel uit in het voordeel van een dieselmotor. De V8 rijdt lekker, maar is erg dorstig.

Rangie

Berichtdoor Rangie » 25 Okt 2015, 20:59

volgens land rover is 80% van alle serie 1 disco's verkocht met een diesel motor 200/300 TDI
Hoeveel er verkocht zijn? tja, dat weet ik dan weer niet :lol:
Gr. Rangie
Freelander 2.2 SD4 HSE 2011
'per aspera ad astra'

strange lover

Berichtdoor strange lover » 29 Okt 2015, 14:07

Ik heb het ook uitgerekend gezien de korte afstanden die ik rijd, voor mij komt de V8 weer gunstig uit. Het rijd verder lekker op benzine, en ach de kosten voor een wat verdere rit is dan weer een wat luxe uitje.
Wat de aantallen betreft dan misschien toch een stukje zeldzaamheid in Nederland. ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2015, 14:45

strange lover schreef:Wat de aantallen betreft dan misschien toch een stukje zeldzaamheid in Nederland. ;)

Aangezien de V8 lang niet zo duurzaam is als de diesel zal met de jaren de zeldzaamheid van een V8 alleen maar groter worden.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”