aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Edward » 13 Mei 2015, 11:45

Tis maar net waar je rijdt in dit landje. In Eindhoven en omgeving voelen alle Def rijders zich te goed om een Disco of Range te groeten. Ook al sein je en groet je, terug groeten doen die arrogante eikels niet.

Kom ik diezelfde lui met de 130 tegen zijn ze ineens heel enthousiast.......

Thuis in Grün op het platteland groet zowat elke 4x4 elkaar, maar ga ik richting Winschoten, Groningen stad of Emmen dan is dat ook weer ineen over.....

Raar volk die LaRo rijders..........

Ik blijf dus gezellig in het Westerwolde waar het vriendelijk en leuk is.
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 13 Mei 2015, 16:38

zijn die Disco's dan Series 3 of 4?

die nieuwe generatie van tegenwoordig....
8-)
Disco 1994 300TDI

bjkuper

Berichtdoor bjkuper » 13 Mei 2015, 16:49

Edward schreef:Tis maar net waar je rijdt in dit landje. In Eindhoven en omgeving voelen alle Def rijders zich te goed om een Disco of Range te groeten. Ook al sein je en groet je, terug groeten doen die arrogante eikels niet.

Kom ik diezelfde lui met de 130 tegen zijn ze ineens heel enthousiast.......

Thuis in Grün op het platteland groet zowat elke 4x4 elkaar, maar ga ik richting Winschoten, Groningen stad of Emmen dan is dat ook weer ineen over.....

Raar volk die LaRo rijders..........

Ik blijf dus gezellig in het Westerwolde waar het vriendelijk en leuk is.

Nou vanuit Emmen centrum, letterlijk naast de dierentuin, zal ik de volgende keer zwaaien mocht je langsrijden :)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Mei 2015, 19:12

RobPT schreef:Ik merk nog op dat we natuurlijk niet seinen naar Range Rovers want daar rijdt alleen maar koude kak in rond die zich ver boven alle overige types Land Rover verheven voelen en toch nooit terug zwaaien ........
Rob

Tja, als jij al zelf zo denkt, vind je het gek dat iemand dan niet gaat zwaaien naar zo'n koude kak in een Range Rover?? Ik denk dat het niet terugzwaaien meer komt doordat mensen die een Range of nieuwere disco of freelander rijden veel vaker dan bij defenders en oudere disco's geen merkenthousiast zijn, maar de auto voor zijn image of comfort en trekvermogen rijden, niet omdat het een landrover is.

Niet teruggegroet worden door Defenderrijders is tweeledig....

1) je rijdt niet in een Defender of wat ouder ogende disco, dus je bent geen "echte" landrover rijder en het groeten niet waard.

2) je rijdt met een kentekenplaat die gemakkelijk aangezien wordt voor die van onze oosterburen (mijn medelandbewoners) en ook dat versterkt het niet groeten mijns inziens behoorlijk
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 13 Mei 2015, 19:23

om over het teruggroeten naar een vreemd-merk maar te zwijgen ;)
Fenna
Afbeelding

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 13 Mei 2015, 22:51

Roger B. schreef:Tja, als jij al zelf zo denkt, vind je het gek dat iemand dan niet gaat zwaaien naar zo'n koude kak in een Range Rover??

Sorry Roger, smiley vergeten ............ dus bij deze dan ;)

Roger B. schreef: Ik denk dat het niet terugzwaaien meer komt doordat mensen die een Range of nieuwere disco of freelander rijden veel vaker dan bij defenders en oudere disco's geen merkenthousiast zijn, maar de auto voor zijn image of comfort en trekvermogen rijden, niet omdat het een landrover is.

Dan begrijpen die mensen er helemaal niets van want trekvermogen in ons geval met een TDV8 ja, geweldig maar een Range Rover (Sport)

- imago? Ja vroeger misschien maar nu .........
- comfort? Ja, wellicht als je uit een Series I komt!

Maar hier kom ik allemaal nog uitgebreid op terug als ik weer thuis ben want dan gaat Roberto (is mijn Portugese pseudoniem) een heuse review schrijven over de Ranger Rover Sport TDV8 MY08.

Ondertussen gaan we gewoon door met onze sein- en zwaaiactie waarbij we uiteraard nog steeds die koude kak in die Range Rovers in hun vet laten gaarkoken!
De kans dat we er ook de Freelanders en Discovery's bij gaan betrekken is iets toegenomen maar we twijfelen nog want wat ons nu toch weer ter ore is gekomen ....... daar schijnen n.l. alleen simpele zielen in te rijden ........
Een zekere mate van merkenthousiasme kan hen, zo werd ons verteld, niet ontzegd worden maar verstand van auto's en dan Land Rover in het bijzonder ...............
Tja, het is en blijft moeilijk om het allemaal te doorzien, die Land Rover wereld.

Edward schreef:Raar volk die LaRo rijders..........

Waarvan akte!

Trouwens vandaag na lange tijd weer eens een off-road ervaring opgedaan in Nederland. De weg naar de camping is n.l. zo smal dat we i.v.m. een tegenligger met 2 wielen door de berm moesten. Dan komt zo'n Terrain Response System toch wel reuzegoed van pas.

O ja, sorry als ik evt. wat smileys ben vergeten.

Zwaai zwaai,

Rob en Ineke
tijdelijk Achterhoek (Hinterecke über die Grenze)

Naschrift: Dit is best een gezellige kroeg alleen jammer dat er ook alcoholvrij bier en, nog erger, frisdrank verkrijgbaar is ................
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 14 Mei 2015, 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 14 Mei 2015, 01:11

Rob Pt schreef:Trouwens vandaag na lange tijd weer eens een off-road ervaring opgedaan in Nederland. De weg naar de camping is n.l. zo smal dat we i.v.m. een tegenligger met 2 wielen door de berm moesten. Dan komt zo'n Terrain Response System toch wel reuzegoed van pas

Zo heb ik vandaag zelfs in mijn Defender even met vier wielen op een asfalt weg gereden, dat was toen ik dwars overstak.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 14 Mei 2015, 21:01

130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

sticmer

Berichtdoor sticmer » 19 Mei 2015, 21:59

Ik vind ook dat er onder land rover rijders zeer slecht gegroet wordt.

Als ik met 120 over de spritstrook rij en zie 5 banen verder een Land Rover
in tegen gestelde richting rijden gaat er 8x groot licht aan maar geen reactie....

Oeps bijna weer een Prius of Aygo plat gereden..... toch maar meer voor me kijken :mrgreen: :mrgreen:
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985

Peter Brig

Berichtdoor Peter Brig » 03 Jun 2015, 20:11

Hier in België valt het groeten best mee, ik heb het zelden voor dat een Defender niet terug zwaait. Maar, als ik hier in Kapellen, Brasschaat en omstreken alle Disco's, Freelanders en Range Rovers moet groeten, kan ik beter mijn hand tegen het dak binden :D :D :oops:

Terug naar “Kroeg”